Strona 1 z 4

[AAH] Wysoka temperatura cieczy po remoncie"dalej to sa

: 09 maja 2013, 21:49
autor: Kamil321
Witam czytałem inne tematy ale nikt nie odpowiedział czemu i przez co,wiec tak problem mój polega na utrzymującej się temperaturze 100 stopni i trochę ponad,zaczęło się to już jakiś czas temu były wymieniane termostaty itp i nic,potem to już dmuchnęło uszczelkę delikatnie silnik poszedł cały do remontu profilaktycznie.Po remoncie objaw taki sam trzyma temperaturę 100 stopni czasem trochę więcej , już wymieniłem termostat na nowy vernet , czujnik od wentylatorów, ten od wskazań temperatury brązowy 4 piny, potem wskaźnik w liczniku,i wszystko inne od wody i to samo dalej 100 stopni temperatura zmierzona termometrem laserowym i nie przekłamuje 100 na zegarach i 100 na termome. układ odpowietrzany milion razy i dalej nic. Co ciekawe biegi wentylatorów są sprawne działa pierwszy i drugi podgrzany czujnik poza chłodnicą i załączył się po 94 stopniach i potem przy 100 stopniach 2 bieg,ale jak rozgrzeje auto termostat puści powoli się nagrzewa i nagle jakiś skok temperatury i nie załączy się 1 bieg tylko 2 przy 100 stopniach bo nagle taka temperatura jest na wężu, ale wentylator wyłącza się po 10 sekundach i nie może zbić tej temperatury ani drgnie podczas jazdy temp spadnie może do 98 stopni i nic.Dodam ze chłodnica drożna,auto posiada tez LPG i reduktor też był regenerowany,już nie mam siły do tego auta kto mi coś doradzi sensownego co można zrobić. może innym też się przyda co maja takie problemy.

Pozdrawiam Kamil.

: 09 maja 2013, 22:18
autor: szaakaal
Cze, po rozgrzaniu silnika węże masz twarde czy miękkie?? powinny byc twarde...

: 09 maja 2013, 22:23
autor: Kamil321
węże sa twarde z delikatnym ugieciem ale niewiele

: 10 maja 2013, 08:05
autor: bzibzi
przeplucz chlodnice , nagrzewnice pewno sa zamulone korek dla pewnosci kup nowy niewielki wydatek ;-)

: 10 maja 2013, 08:22
autor: miron72
Na próbę można wypiąć nagrzewnicę z obiegu, ona ze względu na "ciasną" budowę przekrojów najłatwiej się zapycha. Wcześniej pro forma sprawdziłbym , czy wali gorącem z nawiewów po ustawieniu grzania na maxa. Jeżeli są tu jakieś wątpliwości co do temperatury to obejście z węża gumowego i próby...
Chłodnicę(-e) w aucie oczywiście należałoby po zimie wydmuchać kompresorem(pod "włos", czyli od strony komory silnika), no i w miarę możliwości wymyć z zewnątrz.
Po zrobieniu drinka z cieczy i oleju zawsze powinno auto mieć płuknięty układ chłodzenia, zwłaszcza z naciskiem na auta chłodzone zamiast cieczy dedykowanych wodą....a przy wieku aut ok. 20 lat nie do końca możemy tu być pewni.
Woda =kamień kotłowy ="szorstkie" ścianki w układzie =łatwiejsze zatrzymywanie zanieczyszczeń, czy mazi olejopochodnej.

: 10 maja 2013, 09:47
autor: bloku
Pompa wody jest z plastikowym wirnikiem czy metalopochodnym? To dośc istotne bo plastiki nie zawsze dawały radę "napędzić" układ chłodzenia.

: 10 maja 2013, 16:11
autor: Kamil321
a wiec tak chlodnica byla wyczyszczona przelewa sie szybko,korek juz dawno byl nowy kupiony wiec to wykluczam,caly uklad byl wyczyszczony przy remoncie,pompa wody sprawna z metalowym wirnikiem.a z nagrzewnicy jeci cieple powietrze temperatura okolo 60stopi przy max nagrzanym i nawiew full.

[ Dodano: 2013-05-10, 21:09 ]
a takie pytanko jak przychodzi termostat to z ktorej strony ma byc ta uszczelka co przy nim jest od jego wewnetrznej strony czy zewnetrznej.

: 10 maja 2013, 21:31
autor: szaakaal
uszczelka ma być po wewnętrznej str jak wkręcasz termostat

: 11 maja 2013, 08:18
autor: maly81
szaakaal pisze:szczelka ma być po wewnętrznej str jak wkręcasz termostat
co za pierdoły piszesz oring idzie od zewnątrz
termostat+oring +pokrywa (kruciec)

: 11 maja 2013, 09:07
autor: bzibzi
to skoro masz juz wszystko sprwdzone to na sto procent jest dalej zapowietrzony , sam niekiedy walczylem z Vka pare dni przy odpowietrzaniu . Gdzies sie poduszka powietrzna zrobila pewno i tyle .

: 11 maja 2013, 12:50
autor: szaakaal
maly81 pisze:
szaakaal pisze:szczelka ma być po wewnętrznej str jak wkręcasz termostat
co za pierdoły piszesz oring idzie od zewnątrz
termostat+oring +pokrywa (kruciec)
a faktycznie kolega słusznie zwrócił mi uwage i ma racje w tym przypadku...
sorry za wprowadzenie w błąd :-P :mrgreen: mnie sie to jakoś wtedy źle przedstawiło :-/

: 11 maja 2013, 22:59
autor: Kamil321
no i dzis zrobilem jeszcze probe bez termostatu i z ominieciem nagrzewnicy i reduktora i dalej 100stopni i troszke ponad :-/

: 12 maja 2013, 08:14
autor: bzibzi
pisales ze robiles remont silnika caly , moze poprostu sie dociera i dlatego sie grzeje bardziej . Zalej dobry plyn i jesli wiatraki sie beda normalnie wlaczac to raczej wszystko ok . Przegladnij jeszcze wszystko czy uklad jest szczelny .

: 12 maja 2013, 10:32
autor: miron72
Szczerze to przy ostatnim zaduchu w mieście i korkach około majowego weekendu, zaraz po nim, moje silniki też cieplejsze są niż zazwyczaj. Taka pogoda, a jak z klimą jeżdżę to dodatkowo jej chłodnica podgrzewa główną od cieczy.
Kolega wyżej ma sporo racji, jeżeli wszystko jest posprawdzane, wyeliminowałeś ewentualności jak złe podpięcie reduktora, czy zamulenie układu....
Zapłonowi bym się przyjrzał pro forma, sporo szybszy będzie powodował podniesienie temperatury silnika.
Nie pamiętam, czy w tym silniku na chodnicy są klapy z bimetalem przysłaniające przelot przez chłodnicę? W razie ich usterki mogą się zbyt opieszale odchylać, czy wręcz wcale i problem gotowy.
Ale z wiekiem to one raczej się otwarte robią, urywają.

: 12 maja 2013, 11:04
autor: Audi 80 Polska
Kamil321 pisze:no i dzis zrobilem jeszcze probe bez termostatu i z ominieciem nagrzewnicy i reduktora i dalej 100stopni i troszke ponad :-/
Jeśli chcesz aby silnik bez termostatu był chłodzony maksymalnie powinieneś jeszcze zatkać mały bieg wody, bo tak woda będzie krążyć jednocześnie przez mały i duży obieg. Mały obieg to ta rurka idąca pod kolektorem.