Strona 1 z 2
[ABC] chip tuning - ebay
: 09 cze 2013, 16:38
autor: masterdisco
Przeglądając oferty na ebayu znalazłem takie coś
co o tym myślicie?[
tutaj
: 09 cze 2013, 16:42
autor: Pieterb
masterdisco, _uwaga
brak tagów []
: 09 cze 2013, 18:09
autor: maniek887
To jakieś cuda chyba czyni bo z takiego silnika taki przyrost przez program jest nierealny takie przyrosty to w uturbionych silnikach są osiągalne a ABC jest bardzo oporny na jakiekolwiek modyfikacje . Zresztą było juz nie raz o próbach wyciśnięcia czegoś wiecej z 2.6.
: 09 cze 2013, 19:50
autor: PuSzEk
maniek887 pisze:To jakieś cuda chyba czyni bo z takiego silnika taki przyrost przez program jest nierealny takie przyrosty to w uturbionych silnikach są osiągalne a ABC jest bardzo oporny na jakiekolwiek modyfikacje . Zresztą było juz nie raz o próbach wyciśnięcia czegoś wiecej z 2.6.
a właśnie że ponoć się da, tylko każdy tak pierdzieli na lewo i prawo, że się nie da, a tak szczerze nie widziałem tu konkretnego tematu o wzroście mocy w V6 i nie mówie tu o gotowych chipach, boxach itp. tylko profesjonalnej ingerencji w sterownik silnika, oparty na pomiarach na hamownii itp.
Akurat 2.6 jak i 2.8 w dużym stopniu są ograniczone mocą przez elektronike, dobry fachowiec/firma i na pewno da się wykrzesać pare kucy z tego silnika, jeśli oczywiście jest w dobrej kondycji i trzyma jako tako serie
Sam mam zamiar podnieść moc w swoim V6 w tym roku, także jeśli coś rusze z tym, to z chęcią założe nowy temat

: 09 cze 2013, 21:02
autor: masterdisco
Właśnie przeglądałem niejedno forum i tych informacji było jak na lekarstwo, przeważnie temat ucinał się że nic się zrobić nie da, choć uważam że coś tam zawsze poprawić by się dało i jestem strasznie ciekawy co tu da się zrobić ingerując chociażby w elektronikę hmmm Bartek jakbyś miał jakieś info konkretniejsze to czekam

: 09 cze 2013, 21:44
autor: PuSzEk
: 09 cze 2013, 21:44
autor: PiotrLublin
Ciekawy jestem tego, kolega siedzi teraz w Niemczech i może mi kupi to cudo i zobaczymy.
: 09 cze 2013, 21:58
autor: sagem
PuSzEk pisze:a właśnie że ponoć się da, tylko każdy tak pierdzieli na lewo i prawo, że się nie da, a tak szczerze nie widziałem tu konkretnego tematu o wzroście mocy w V6
Tak, tak, szczególnie polecam te czipy na zapalniczkę...
Jak logicznie wytłumaczysz mi podniesienie mocy w silniku N/A ingerując w sam sterownik? Podlejesz mu paliwa i co dalej ?
Jasne, że podnieść moc się da, we wszystkim, kwestia pieniędzy. I w tym przypadku ( V6 ) ingerencja w sam sterownik ( elektronikę silnika ) nic nie da.
: 09 cze 2013, 22:06
autor: PuSzEk
sagem pisze:PuSzEk pisze:a właśnie że ponoć się da, tylko każdy tak pierdzieli na lewo i prawo, że się nie da, a tak szczerze nie widziałem tu konkretnego tematu o wzroście mocy w V6
Tak, tak, szczególnie polecam te czipy na zapalniczkę...
Jak logicznie wytłumaczysz mi podniesienie mocy w silniku N/A ingerując w sam sterownik? Podlejesz mu paliwa i co dalej ?
Jasne, że podnieść moc się da, we wszystkim, kwestia pieniędzy. I w tym przypadku ( V6 ) ingerencja w sam sterownik ( elektronikę silnika ) nic nie da.
a ja stwierdziłem, że wystarczy sam sterownik?? co nie zmienia fakti, że i sam coś wniesie do wzrostu mocy
akurat moje modyfikacje będą oparte na linkach, które podałem + sportowe wałki które mam już zamontowane w silniku + układ wydechowy mam delikatnie przerobiony, także zobaczymy co z tego wyjdzie, na pewno przedstawie efekty w tym roku
modyfikacje będą na silniku 2.6 z podzespołami z 2.8

: 09 cze 2013, 22:14
autor: Leo
ja miałem czipa w ABC. Miałem jeszcze poprzednią generację , bo to było 10 lat temu, i przyrosty były. Szczególnie na elastyczności, od 80 do 120 poprawa była 2 sekundy.
: 09 cze 2013, 22:18
autor: PuSzEk
głupi tego nie wymyślił:
http://chiptuning.autorud.pl/auta/show_model
rozmawiałem też inny tjunerem i stwierdził, że podejmie się w sprawie podniesienia mocy w takim starym V6
sama kwestia, w jakim stopniu to poprawi osiągi, nie oszukujmy się, żeby coś ruszyć w silniku to podstawa w 100% sprawny i zdrowy silnik, w innym wypadku to tylko strata kasy

: 10 cze 2013, 09:54
autor: PiotrLublin
Leo, A co myślisz o tym z niemiec?
: 10 cze 2013, 10:04
autor: Leo
Zanim zdecydujecie się na jakikolwiek tuning jednostki sterującej auta to musicie przede wszystkim wiedzieć , co chcecie osiągnąć, oraz w jaki sposób się to odbędzie.
ABC jest dość prostym silnikiem, który z powodzeniem może jeździć na paliwie 91 oktanowym. Sama zmiana programu czyli mapy zapłonu w sterowniku, jest możliwa i coś tam da. Wszystko zależy przede wszystkim od tego, jak to będzie wykonane. Czy tylko przyspieszy zapłon, czy oszuka jeszcze czujniki czy też inne może cuda wianki.
W przypadku tym konkretnym, nie spodziewałbym się spektakularnych wyników, to nie jest tajemnica. Należy przede wszystkim pamiętać, że modyfikacja sterownika jest ostatnią rzeczą, którą powinno się robić. Najpierw mechanika, potem ew. program aby wszystko zgrać do kupy. Myślę, że sam czip może dać , mooooże z 10 KM , przy zastosowaniu paliwa 98 okt. bo skoro czip coś zmienia z zapłonem, to powinno się dmuchać na zimne i tankować lepsze paliwo.
W przypadku tego silnika droga tuningu powinna być taka: dolot, wydech, wałki, porting głowicy, większa przepustnica i program w komputerze. Oczywiście, są to już pewnego rodzaju wydatki, więc .... to droga dla majętnych. Samym ECU ja bym się nie bawił. U mnie była poprawa, ale w elastyczności, a niestety przy odcince auto traciło, bo jak mierzyłem to czasy od 4000 do 6000 rpm nie były rewelacyjne.
: 10 cze 2013, 19:16
autor: PiotrLublin
Leo pisze:Zanim zdecydujecie się na jakikolwiek tuning jednostki sterującej auta to musicie przede wszystkim wiedzieć , co chcecie osiągnąć, oraz w jaki sposób się to odbędzie.
ABC jest dość prostym silnikiem, który z powodzeniem może jeździć na paliwie 91 oktanowym. Sama zmiana programu czyli mapy zapłonu w sterowniku, jest możliwa i coś tam da. Wszystko zależy przede wszystkim od tego, jak to będzie wykonane. Czy tylko przyspieszy zapłon, czy oszuka jeszcze czujniki czy też inne może cuda wianki.
W przypadku tym konkretnym, nie spodziewałbym się spektakularnych wyników, to nie jest tajemnica. Należy przede wszystkim pamiętać, że modyfikacja sterownika jest ostatnią rzeczą, którą powinno się robić. Najpierw mechanika, potem ew. program aby wszystko zgrać do kupy. Myślę, że sam czip może dać , mooooże z 10 KM , przy zastosowaniu paliwa 98 okt. bo skoro czip coś zmienia z zapłonem, to powinno się dmuchać na zimne i tankować lepsze paliwo.
W przypadku tego silnika droga tuningu powinna być taka: dolot, wydech, wałki, porting głowicy, większa przepustnica i program w komputerze. Oczywiście, są to już pewnego rodzaju wydatki, więc .... to droga dla majętnych. Samym ECU ja bym się nie bawił. U mnie była poprawa, ale w elastyczności, a niestety przy odcince auto traciło, bo jak mierzyłem to czasy od 4000 do 6000 rpm nie były rewelacyjne.
Dzieki <ok>
: 10 cze 2013, 20:30
autor: Kamil321
A ja sie juz dowiadywalem w kwesti programow itp. mam zrobiony remont 2.8 i bedzie dlubane teraz walki itp co trzeba, wiec bede zdawal relacje a co do tych silnikow to elektronicznie maja zablokowany komputer na mniejsza moc wiec samym programem mozna troszke podzialac.