Strona 1 z 1

[AAH] Przewody paliwowe

: 05 lip 2013, 02:05
autor: chodor
może mi ktoś udzielić informacji nt. wymiany przewodów paliwowych?

wczoraj kapłem się, że mam wyciek benzyny spod auta...

co się okazało?
że ktoś kiedyś zerwał (uszkodził 2 przewody paliwowe) i załatał je jakimiś gumowymi z zaciskami... no i właśnie z tego miejsca był wyciek... aktualnie wadliwe przewody zastąpiłem na szybkiego nowymi gumowymi przewodami paliwowymi 6mm... jednak nie jestem pewien tego rozwiązania...

czytałem, że w benzynie jest spore ciśnienie w tych przewodach i obawiam się, że to rozwiązanie nie jest do końca bezpieczne i może się okazać nietrwałe...

tak więc proszę o jakieś rady !! :)
co dalej robić?
-wymienić na nowe?
-zostawić jak jest?


no i jeszcze pytanie dlaczego 3 przewody? :)


jbc jutro moge porobić foty jakby były potrzebne... prosze o rady :)

: 05 lip 2013, 06:33
autor: damianek1234561
Cześć kolego, wymienić jak najbardziej na nowe. Są specjalne przewody gumowe do paliwa, jest na nich to napisane przy czym są odporne na ciśnienie i właściwości "myjące" paliwa do tego posiadają homologację więc żaden diagnosta się nie czepi

: 05 lip 2013, 12:48
autor: jaco82
Ja proponuję Tekalana http://www.pneumat.com.pl/tekalan - lepsze od gumy pod każdym względem. Już w dwóch autach na takie coś wymieniłem i jest ok.
Dodatkowy plus jest taki, że dostaniesz o takiej samej średnicy jak oryginalne przewody i ładnie pasuje w te uchwyty pod podłogą. Poza tym do Tekalanu dostępne są wszelkiej maści złączki i można to wszystko bez problemu połączyć z istniejącą instalacją paliwową.


Jeśli chodzi o przewody: 1 - zasilanie paliwem silnika, 2 - powrót paliwa 3 - odprowadzanie oparów paliwa ze zbiornika

: 05 lip 2013, 15:14
autor: chodor
dzięki ale kupiłem już zwykłe gumowe maja odporność do 10mPa więc powinno być git ;)
no i problemów z wymianą też nie powinno być... takie tekaleny to chyba za dużo zabawy jednak... no i problem z dostępnością .'/
jaco82 pisze:Jeśli chodzi o przewody: 1 - zasilanie paliwem silnika, 2 - powrót paliwa 3 - odprowadzanie oparów paliwa ze zbiornika
jestes tego pewien?


jak teraz rozpoznać który przewód jest który?

: 05 lip 2013, 15:50
autor: Audi 80 Polska
1. Zasilający idzie z filtra paliwa
2. Idzie do otworu gdzie jest pompa paliwa (ten przewód bez baryłki)
3. Idzie gdzieś w okolice wlewu paliwa.

: 05 lip 2013, 23:55
autor: chodor
a jest możliwe, że przez awarie tego 3ciego przewodu podczas tankowania zawsze hamuje mi pistolet?

bo mam właśnie takie przygody... że jak wcisnej pistolet na MAX to mi go stopuje... musze tankować na 50% by nie było tego cyrku...

.'/

[B4 2.8 V6 AAH 174KM]

: 06 lip 2013, 00:15
autor: Audi 80 Polska
Raczej nie bo to tylko odciąganie oparów podczas pracy silnika, gdy silnik jest zgaszony to nawet powietrze nim nie przejdzie bo elektrozawór pod maską jest zamknięty. Nie wiem czy wszystkie 80taki nie mają podobnego problemu bo u mnie jest tak samo.

Ewentualnie podczas tankowania spróbuj wcisnąć odpowietrznik przy, który jest wciskany przez zakręcony korek...

: 06 lip 2013, 01:28
autor: chodor
no i oczywiście nie można pomylić przewodów ;)