Strona 1 z 1
[b4 aah] problem z rozruchem
: 07 lip 2013, 23:40
autor: chodor
witam!
kolejna sprawa... ale cóż....
mam problem z rozruchem...
a więc tak... rozrusznik kreci... silnik również.... jednak nie mogę odpalić...
zarówno na LPG jaki na benzynie...
kolega mówił, że to może być impulsator... albo, że brak iskry...
co począć?
: 08 lip 2013, 10:02
autor: bloku
Zacząć od najprostszych spraw czyli sprawdzenie czy jest iskra. Kolejna sprawa to odpalałeś tylko na rozruzniku czy była próba "na hol"?
Co do sprawdzenia jeśli jest iskra:

paliwo (czy pompa działa i daje odpowiednie ciśnienie na listwę)

czujnik wałka rozrządu

czujnik położenia przepustnicy
Mi tylko to przychodzi do głowy.
: 08 lip 2013, 11:15
autor: johnybravo
Zakręć LPG. U mnie odpalanie było z zegarkiem w ręku ok 40 sekund, ale jednak w końcu odpalał. Podciśnieniem LPG szło na postoju do kolektora, ciężko odpalał, na dodatek waliło niesamowicie z wydechu benzyną. Przypadkowo skończył mi się LPG i problemy ustąpiły, wtedy się połapałem.
: 08 lip 2013, 11:26
autor: bloku
Przy sekwencji takiej sytuacji nie powinno być - a jeśli jest to masz coś namotane z układem LPG.
: 08 lip 2013, 11:32
autor: johnybravo
A dlaczego nie? W moim Niko 250 przepuszczał oring na tłoczku i na postoju resztka LPG szła do kolektora przez podciśnienie. Jak auto postało 2 dni to bylo ok, ale po nocy "zalewało" kolektor i auto rano dostawało za bogatą mieszankę. W przypadku tłoczkowego Niko podobno się to zdarza. Oring za 2 zł, 10 minut i po problemie.
: 08 lip 2013, 11:33
autor: bloku
Czyli masz uszkodzoną instalcje - proste skoro Ci puszcza oring.
: 08 lip 2013, 11:44
autor: johnybravo
hmm, no przecież nie napisałem, że tak ma być

Po prostu kolega ma problem z rozruchem to podzieliłem się rozwiązaniem jakie u mnie poskutkowało, łatwe do sprawdzenia, a przynajmniej coś wykluczy. Ale jak pisałem - tak czy siak u mnie w końcu odpalał.
: 08 lip 2013, 12:50
autor: Audi 80 Polska
W sekwencji oprócz reduktorów puszczających podciśnieniem jeszcze mogą puszczać wtryskiwacze.
Co do czujników to jeszcze są dwa indukcyjne na dole silnika, czujnik punktu zapłonu i obrotów.
Tutaj jak sprawdzić halla:
https://audi80.pl/brak-iskry-b4-v6-26-vt48129.htm
do reszty czujników lepiej podłączyć vaga
: 23 lip 2013, 05:01
autor: chodor
to był czujnik Halla!!
wiążka się posypała i trzeba było ją wymienić

i przepraszam, że dopiero teraz odpisuje... ale dużo czasu ostatnimi czasy spędzam w pracy a przypomnienia na poczte mi nie przychodziły (nie wiem czemu) i jakoś tu nie zaglądałem
