Strona 1 z 1

[B4 2.6 V6]Jeszcze raz odma w V6

: 27 paź 2013, 14:27
autor: PiotrLublin
Witam,

mam pytanie/problem odkąd kupiłem audi przy silniku po prawej stronie (stoimy przed silnikiem) od pokrywy zaworów idzie gumowy przewód olejowy na srodku niego zrobiony trójnik z małym wejściem idący potem do odmy (chyba) do tego czegoś plastikowego za przepustnica co jest połączone z filtrem powietrza.

Zaś z drugiej strony nie ma niczego... otwor od pokrywy jest otwarty, a w tej plastikowej czesci za przepustnica jest drugie wejście na przewód od lewej strony. Tylko jak to ma dokladnie wygladać? Nie moge nigdzie znalesc..

Sprobowalem zalozylem gumowy przewod na krociec od pokrywy i polaczylem go z drugim krocicem na plastikowej czesci. Ale czy i tu powinien byc zastosowany trojnik? Tylko do którego przewodu.?

Poczułem ze auto chyba straciło na mocy od tego zabiegu... Albo to jakieś złudzenie moje...

Dołączam obrazem podglądowy jak to u mnie wygląda

http://imageshack.us/photo/my-images/10/cnbu.jpg/

Wiem ze jest troche tematów na ten temat, lecz zawsze sie urywał i nic nie wyniknelo jak to ma byc wszystko zrobione jak fabryka dała...

: 28 paź 2013, 06:45
autor: Harry71
z drugiej strony ta rurka tez wchodzi w plastikowa czesc od przepustnicy musisz kupic taka rurke i ja zamontowac i bedzie ok

: 28 paź 2013, 14:50
autor: Audi 80 Polska
Zwykle z manualną skrzynią jest tak

Obrazek
Z kolei w automacie jest inaczej

Obrazek

: 28 paź 2013, 17:46
autor: PiotrLublin
No właśnie dzieki Aldi, ja kupiłem Audi z automatyczna skrzynia biegów, i przerobiłem ja na manual...i mam tak dokładnie samo jak w drugim obrazu.

Wnioskując mam zostac teraz tak jak powinno to byc w automacie, czy zrobić tak jak w manualu? <ok>

Cieżkie pytanie mozna stwierdzic ze retoryczne ale nie do konca, jak zrobic zeby bylo dobrze?

: 29 paź 2013, 16:43
autor: Audi 80 Polska
Zobacz czy ten króciec za prawą głowicą nie jest zaślepiony bo niemożliwe jest aby pozostał otwarty bo by waliło olejem gazami ze skrzyni korbowej. Chyba że podciśnienie z kolektora zasysa wszystko przez drugą głowicę.

Gdzie miałeś podłączone kolanko zaznaczone numerem 15? Bo chyba nie do serwera bo przy automacie jest osobna vacum pompa do niego.

: 29 paź 2013, 21:12
autor: PiotrLublin
aldi pisze:Zobacz czy ten króciec za prawą głowicą nie jest zaślepiony bo niemożliwe jest aby pozostał otwarty bo by waliło olejem gazami ze skrzyni korbowej. Chyba że podciśnienie z kolektora zasysa wszystko przez drugą głowicę.

Gdzie miałeś podłączone kolanko zaznaczone numerem 15? Bo chyba nie do serwera bo przy automacie jest osobna vacum pompa do niego.
Na prawej głowicy jest coś założone plastikowe podobne do krócica, ale prawdopodobnie jest zaślepiony...Jutro sprawdze to dokladnie, i napiszę.

Co do nr. 15 nie moge sobie przypomnieć gdzie to pod maska sie znajduje albo do czego jest podlaczone, wrocilem dzisiaj pozno z pracy, jutro wszystko obada i napisze oczywiście.

Dzięki aldi, za podpowiedz, juz powoli dochodzę co ma teraz do czego być.

Jesli upewnię sie w 100% ze prawa głowica jest zaślepiona to moge ja od ślepić i połączyć z drugim krocicem w odmie? Tylko teraz zostaje znow druga strona do poprawki, bo jest połączone tak jak to powinno byc w automacie, a mam manual... :idea:

PS: Na tym obrazku co dodalem w pierwszym poscie na lewej głowicy jest zalozone przy wyjsciu z pokrywy takie cos plastikowe na samym poczatku, ja mam to samo lecz po drugiej stronie, a po drugim nic nie ma i idzie przewód do odmy.

: 01 lis 2013, 19:21
autor: Audi 80 Polska
PiotrLublin pisze:Na tym obrazku co dodalem w pierwszym poscie na lewej głowicy jest zalozone przy wyjsciu z pokrywy takie cos plastikowe na samym poczatku,
To na tym obrazku to jest łącznik oryginalnego węża odmy z manuala, tylko tutaj wąż jest nieoryginalny.

Sprawdziłeś do czego jest podłączone to kolanko nr. 13?

: 02 lis 2013, 10:39
autor: PiotrLublin
aldi pisze:Sprawdziłeś do czego jest podłączone to kolanko nr. 13?
15? Sorry, wracałem pozno z pracy caly czas i nie mialem czasu zajrzeć, wydrukowałem sobie juz stronę i idę do garażu oblukać wszystko i zaraz napisze.

Jeśli w odmie jest drugi otwór z lewej strony który nie jest z niczym podłączony to czy odma nie bieze lewego powietrza?


EDIT: Wszystko juz obczaiłem, nr. 15 laczy sie z jakimś odpowietrznikiem i idzie dalej tak jak tutaj na zdjęciu i na końcu wchodzi do czarnego okrągłego czegoś za zbiorniczkiem ( nie wiem co to dokładnie <rotfl> )
http://imageshack.us/photo/my-images/12/ruld.jpg/

A tutaj znalazlem drugie zdjecie bez tego przewodu.
http://imageshack.us/photo/my-images/10/0ju8.jpg/

I teraz zagadka czy to zalezy od skrzyń czy manual czy automat, jest inne rozwiązanie widocznie?

: 03 lis 2013, 09:41
autor: PuSzEk
PiotrLublin pisze:
aldi pisze:Sprawdziłeś do czego jest podłączone to kolanko nr. 13?
15? Sorry, wracałem pozno z pracy caly czas i nie mialem czasu zajrzeć, wydrukowałem sobie juz stronę i idę do garażu oblukać wszystko i zaraz napisze.

Jeśli w odmie jest drugi otwór z lewej strony który nie jest z niczym podłączony to czy odma nie bieze lewego powietrza?


EDIT: Wszystko juz obczaiłem, nr. 15 laczy sie z jakimś odpowietrznikiem i idzie dalej tak jak tutaj na zdjęciu i na końcu wchodzi do czarnego okrągłego czegoś za zbiorniczkiem ( nie wiem co to dokładnie <rotfl> )
http://imageshack.us/photo/my-images/12/ruld.jpg/

A tutaj znalazlem drugie zdjecie bez tego przewodu.
http://imageshack.us/photo/my-images/10/0ju8.jpg/

I teraz zagadka czy to zalezy od skrzyń czy manual czy automat, jest inne rozwiązanie widocznie?
za zbiorniczkiem to serwo :lol: ale jak i dlaczego tam to jest skierowane, patrząc po zdjęciu i logicznie myśląc nie wydaje mi się, żeby ta rurka wchodziła do serwa.... :roll:
dziwna sprawa, wdaje mi się, że 2.6 i 2.8 mają tak samo puszczoną odme, manual, czy automat

co do pierwszego zdjęcia to ten wężyk idący nad zbiorniczkiem nie jest odmą, bo ewidentnie wychodzi między kolektorem ssącym, a głowicą, otwór na odme w pokrywie jest całkiem bliżej prawej krawędzi z tyłu, patrząc od przodu auta, tak jak są zrobione zdjęcia

: 03 lis 2013, 15:05
autor: PiotrLublin
Tak tylko ze ja mam dokladnie tak samo zrobione jak tutaj
http://img818.imageshack.us/img818/5961/zflr.png

I nr. 15 idzie dalej poprowadzony przewodem do serwa, ale dlaczego?

: 09 lis 2013, 18:58
autor: Audi 80 Polska
Do tej pory się zastanawiam dlaczego te rurki różnią się między skrzynią manual a automat.

Może tutaj przeprojektowali to aby zamontować eżektor do odpowietrzania skrzyni...
PiotrLublin pisze:I nr. 15 idzie dalej poprowadzony przewodem do serwa, ale dlaczego?
Bo bo jest także podłączony do kolektora a tam jest wytwarzane podciśnienie potrzebne do działania serwa.