Strona 1 z 3

[B4/ABC/Lpg] Nie odpala

: 24 gru 2013, 14:45
autor: miras74l
Witam,

Mam problem z odpaleniem silnika,może od początku;

Naszło mnie na wymianę uszczelek pod kolektorami, po drodze znalazłem pęknięty kolektor, urwaną szpilkę, zerwany gwint na innej szpilce. Kolektor zmieniony szpilkę wykręciłem pomagając sobie spawając do szpilki nakrętkę.
I od tego chyba wszystko poleciało, do spawania został odłączony akumulator, przy okazji też łapa silnika z masą samochodu.
Wszystko pięknie poskładane, ja do odpalania a tu nic.
Znalazłem spalone:
4 bezpieczniki w skrzynce pod maską, bezpiecznik LPG, komputer LPG, oświetlenie wnętrza.
Bezpieczniki zmienione, komputer LPG nowy, sterownik silnika kupiłem z neta( nie jestem pewien czy sprawny).
Wymienione czujniki obrotów, zapłonu, halla (wszystkie ze sklepu nowe).
Sprawdzone okablowanie dochodzące ze sterownika do każdego czujnika odpowiedzialnego za uruchomienie silnika (sprawne).
A ja dalej nie mam iskry na wejściu do modułu zapłonu. Teraz ręce mi już opadły, jedyne co przychodzi mi do głowy to jeszcze podmienić sterownik z samochodu który jest na chodzie.
Macie może jakieś pomysły <osohozi>

:-( ppppprrrrroooooszzzzzzzęęęę o pomoc bo go potnę na kawałeczki

: 24 gru 2013, 15:33
autor: Audi 80 Polska
Pompka paliwa startuje na chwilę po włączeniu zapłonu? I czy też chodzi przy kręceniu rozrusznikiem? Może komputer chodzi ale nie pali bo niema zasilana na wtryskiwaczach albo spalił się moduł cewek a praca pompki paliwa pozwoli to wykluczyć.

Z którego roku masz auto?

: 25 gru 2013, 17:15
autor: miras74l
Pompka załącza się na chwilę i w trakcie kręcenia pompuje. Kolego tak jak opisałem brak iskry, sprawdziłem że moduł nie dostaje zasilania przed modułem dalej nie ma co podać . ;-)
Rocznik to 1993r.

: 25 gru 2013, 17:39
autor: Audi 80 Polska
Czym sprawdzałeś sygnał modułu? Najlepiej byłoby sprawdzić diadą LED względem masy albo plusa czy miga przy kręceniu rozrusznikiem, żarówką ani tanim miernikiem nic się nie zobaczy.
Plus na cewki po włączeniu zapłonu pojawia się (bezpiecznik numer 32 bodajże)?

: 25 gru 2013, 17:41
autor: miras74l
dojście do modułu sprawdziłem kontrolką tak jak opisane jest w książce serwisowej, na 3 pinach powinno być zasilanie na jednym masa. Masa jest zasilania brak.

[ Dodano: 2013-12-25, 18:14 ]
A powiedz czy jest może jakieś zabezpieczenie przepięciowe w tych modelach, jakiś przekaźnik, bezpiecznik ukryty w słupku bagażniku może?. Już w tę stronę idę. W A4 chyba już coś tam jest.

: 25 gru 2013, 19:00
autor: Audi 80 Polska
miras74l pisze: zabezpieczenie przepięciowe w tych modelach
Z tego co się orientuje to niema tu czegoś takiego.

: 26 gru 2013, 18:27
autor: miras74l
A po stacyjce jaka kolejność następuje aż do zapłonu silnika ?

: 26 gru 2013, 21:44
autor: Audi 80 Polska
Kolejność czego?

Sprawdzałeś sygnał na tej kostce 4 pinowej od modułu tylko na włączonym zapłonie czy też podczas kręcenia rozrusznikiem?

: 26 gru 2013, 22:50
autor: miras74l
Sprawdzałem na włączonym zapłonie i także podczas kręcenia rozrusznikiem.
Interesuje mnie kolejność załączenia i co po drodze jest zależne i odpowiedzialne za start silnika. stacyjka potem sterownik czy może bezpiecznik czy może przekaźnik czy też może czujnik.

: 27 gru 2013, 00:26
autor: Audi 80 Polska
Działa to tak że po włączeniu zapłonu sterownik dostaje plus po zapłonie ze stacyjki, stały plus po zapłonie dostają także cewki.
Inne rzeczy jak pompka paliwa, zasilanie wtryskiwaczy, zasilanie grzałek w sondach lambda i zawór oparów zbiornika są zasilane z przekaźnika pompki paliwa.
Przy kręceniu rozrusznikiem sterownik silnika widzi że silnik się kręci załącza przekaźnik pompki paliwa, daje sygnały na wtryskiwacze, cewki i silnik odpala.

Jeśli nie masz tylko iskry to sterownik widzi pracę silnika i niema takiej możliwości aby załączył pompę paliwa, wtryskiwacze działały a nie dawał iskry. Jedyna możliwość że uszkodzone jest wyjście sterownia cewkami w ecu lub uszkodzony ten moduł zapłonowy albo cewki albo zasilanie cewek albo któreś przewody.

Może masz jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.

: 29 gru 2013, 13:24
autor: miras74l
Zabezpieczenie nie, nie mam. Jest system alarmowy ale nie rozłącza on zapłonu. W tygodniu sprawdzę jeszcze stacyjkę skoro ona podaje prąd na komputer i na przekaźnik od pompy paliwa. Miałem już wcześniej przekaźnik, który było słychać że się załączał ale po wyjęciu go i sprawdzeniu załączał się tylko stycznik a nie podawał przejścia na pozostałych pinach MOŻE.
W takim razie sprawdzę stacyjkę i przekaźnik. Mnie się wydaje że wszystko sprowadza się do sterownika , który nie daje sygnału na moduł zapłonowy. Sprawdzałem na moim i drugim zakupionym sterowniku. Na 100% mogę wykluczyć tę usterkę mając 100% sprawny sterownik. :-/

: 29 gru 2013, 14:38
autor: Audi 80 Polska
Jak kontrolki się zapalają i nie przygasają to kostka jest OK bo zasilanie kontrolek, cewki i ecu idzie z tego samego styku kostki stacyjki.
Układ zapłonowy nie idzie przez żaden przekaźnik.

: 29 gru 2013, 21:56
autor: miras74l
Rozumiem, nie kontrolki nie przygasają. Kostkę stacyjki zmienię bo sprężynka jest pęknięta. Wcześniej sprawdzałem kable od modułu zapłonowego czy nie są uszkodzone i doszedłem że kończą się na kostce do sterownika samochodu. Znakiem tego skoro moduł nie dostaje prądu jest uwalony także 2 sterownik ? :-/

: 29 gru 2013, 22:40
autor: Audi 80 Polska
Sygnał idący na moduł sprawdź najlepiej ledem bo żarówką możesz nic nie zauważyć (jak używałeś kontrolki z żarówką). Może jak zechce mi się ruszyć to zobaczę jak wygląda to u mnie.
W na podstawie jakiej książki sprawdzałeś sygnał do modułu?

: 30 gru 2013, 00:07
autor: miras74l
Używałem kontrolki z żarówką o kształcie bezpiecznika .Zakupię kontrolkę ledową i po nownie sprawdzę. Sprawdzałem na podstawie książki "Audi A4 Sam Naprawiam"