Strona 1 z 2

[B4 2.8 AAH] Traci moc przy 5000obr

: 22 kwie 2014, 17:18
autor: NiKiEL
Witam, mam problem kupiłem niecały miesiąc temu audi 80 i zauważylem spadek mocy przy 5000 obr, podłączony był pod komputer i nie wykazało żadnych błędów...

co moze byc przyczyną ??

pytajcie o co chcecie odpowiem na wszystkie pytania.

pozdrawiam

: 22 kwie 2014, 18:06
autor: nerwus1988
Każde auto po przekręceniu maksymalnego momentu obrotowego słabnie.Np przy 4,5tyś ma max moment i do tych obrotów ciągnie jak wariat a powyżej słabnie

: 22 kwie 2014, 20:11
autor: slawek88yo
kolego a do odciecia silnik kreci jesli nie to pewnie skracanie dolotu nie działa

: 22 kwie 2014, 20:27
autor: NiKiEL
na biegu jałowym ciągnie do oporu, w czasie jazdy słabnie...
Czytałem że to może też byc czujnik położenia przepustnicy. jak to można sprawdzić ?

: 22 kwie 2014, 21:01
autor: PuSzEk
nerwus1988 pisze:Każde auto po przekręceniu maksymalnego momentu obrotowego słabnie.Np przy 4,5tyś ma max moment i do tych obrotów ciągnie jak wariat a powyżej słabnie
człowieku to nie diesel, o czym ty w ogóle piszesz :lol:

: 23 kwie 2014, 09:11
autor: nerwus1988
Nie chce się sprzeczać u kolegi w temacie,Ale myślisz im większe obroty tym większa moc?Zobacz sobie na wykres z hamowni byle jakiego silnika....

: 23 kwie 2014, 09:38
autor: Rychu82
NiKiEL pisze:na biegu jałowym ciągnie do oporu
i jak tu nie pomóc :shock:

: 23 kwie 2014, 15:00
autor: NiKiEL
Rychu82 pisze:
NiKiEL pisze:na biegu jałowym ciągnie do oporu
i jak tu nie pomóc :shock:
coś źle napisałem ?

: 23 kwie 2014, 19:04
autor: Marker
nerwus1988 pisze:Nie chce się sprzeczać u kolegi w temacie,Ale myślisz im większe obroty tym większa moc?Zobacz sobie na wykres z hamowni byle jakiego silnika....
Moc akurat jest większa przy zwiększaniu obrotów.

: 23 kwie 2014, 19:53
autor: nerwus1988
Czyli radzicie jeździć cały czas na czerwonym polu obrotomierza bo ma wtedy największą moc ?:D nie zgodzę się z tą zasadą,każdy silnik ma określony moment do tylu i tylu obrotów a powyżej ich słabnie.

: 23 kwie 2014, 21:06
autor: IC69
Panowie, skupcie się na rozwiązaniu problemu, a nie na udowadnianiu słuszności własnych poglądów.

NiKiEL, nie miałem takich problemów ze swoim silnikiem, więc nie za bardzo mogę Ci pomóc, ale poczytaj jeszcze ten temat
:arrow: https://audi80.pl/aah-problem-z-jazd ... t72405.htm

: 23 kwie 2014, 21:15
autor: bloku
Tak właśnie czytam i oczom nie wierze. Jak może moc rosnąć ze wzrostem obrotów...to ja zaraz kręce swojego do 11k :D

Wracając do sedna. Sprawdź czujnik wałka rozrządu (jest na prawej głowicy stojąc przodem do silnika). Może wygladać na cały ale...lubi się wycierać oraz łapać wilgoć. Powoduje przestawienie się zapłonu co może powodować utratę mocy.

Kolejna sugestia to sprawdzenie ustawienia rozrządu. Mam przeczucie, ze się wykrzaczył o jeden lub dwa ząbki.

: 24 kwie 2014, 02:17
autor: Slawo777
Cześć :-) Tak już napiszę z książki dla potomnych i przyszłych posiadaczy AAH 174ps osiąga przy 5500tyś/min tak jak ABC 150ps.Maksymalny moment obrotowy AAH 250Nm przy 3000 tyś/min,ABC 225Nm przy 3500 tyś/min.
bloku pisze:Wracając do sedna. Sprawdź czujnik wałka rozrządu (jest na prawej głowicy stojąc przodem do silnika).
Od tego bym zaczął choć problem z zapalaniem też by mógł wystąpić.Są jeszcze dwa ten od położenia koła zamachowego przy skrzyni (też po prawej jak pisze Bloku) oraz czujnik położenia wału to ten do którego wkręca się blokadę rozrządu hmm też pod prawą głowicą. Moje auto też mnie ciągle zaskakuje na różne sposoby mniejsze czy większe. Błędów nie miałeś więc coś z podciśnieniem,wężami,gruszką lub siłownikiem skracania dolotu.Może to być jakiś banał jak np zabrudzony filtr powietrza,nieszczelny dolot.
Przy wymianie pompy rozrząd miałem przestawiony o jeden lewa o dwa prawa przez poprzedniego gościa co to robił.Mogę tyle powiedzieć że auto dobrze paliło i gnało do przodu.Jedyne co można było wyczuć to skok mocy przy 4000 tyś kiedy dolot skracał się.Efekt jak przy turbo.Teraz wszystko płynnie działa z minimalnym uczuciem przejścia.Pozdrawiam :-)

: 24 kwie 2014, 02:24
autor: Piotrekłdz
Sprawdź dokładnie czy działa skracanie dolotu. Musisz sprawdzić czy są podłączone podciśnienia, pod elektrozawór i pod gruszkę. Możesz też possać przewód od gruszki i zobaczyć czy sie poruszy <ok>

Poszukaj na forum jest mnówstwo tematów o o tym razem ze schematami podłączenia...

Może to tez być wina pompy/filtra paliwa...

: 24 kwie 2014, 08:19
autor: Rychu82
NiKiEL pisze:
Rychu82 pisze:
NiKiEL pisze:na biegu jałowym ciągnie do oporu
i jak tu nie pomóc :shock:
coś źle napisałem ?
na obrotomierzu jest napis "opór"?...nie czytam w myślach na odległość ale jakby mi zależało na pomocy to bym opisał to ciut dokładniej ;-)