Strona 1 z 4
[B4 2.8 AAH] AAH wersja ABT. Różnice między głowicami. Fakty
: 05 maja 2014, 22:55
autor: mesiah
Witam. Wie ktoś może jak wygląda sytuacja z naszymi AAH w wersji ABT i krążącymi plotkami , że miały one niby coś pod 192km i 280NM czyli tyle ile ACK 30v.
Ktoś widział/robił takie głowice i wie czym się różnią od seryjnych?
No i kwestia sterownika. Podobno miał napis 192km i coś tam jeszcze. Da się gdzieś taki upolować czy to biały kruk i można zapomnieć?
: 07 maja 2014, 20:11
autor: ATLAS
Miałem w ręku głowicę ABT z zamontowanymi wałkami ABT. Do tego był też sterownik, komputer ABT. Ale finalnie nie kupiłem. Nie mogę znaleźć zdjęć, ale na pewno blok miał wybity numer seryjny z ABT.
: 07 maja 2014, 20:55
autor: mesiah
Czyli różniły się jednak głowice. Dół pewnie był ten sam bez zmian. Ciekaw jestem dlaczego jest taka cisza ogólnie w necie o tych ABT. Dawno miałeś możliwość kupna tego wynalazku? No i jeśli to nie tajemnica to ile wołali za to?
: 07 maja 2014, 22:04
autor: ATLAS
Jeśli mnie pamięć nie myli to 1500zł za towar po remoncie. Było to 3 lata temu (sierpień 2011). Znalazłem zdjęcia w telefonie teraz

Nie kupiłem, bo to było do AAH, a ja pod maską miałem ABC i odpuściłem temat.
Sprzedawca twierdził, że kręcił bączki na asfalcie mając quattro w sedanie z tym silnikiem.
: 07 maja 2014, 22:28
autor: bloku
Jak szukałem info na temat głowic do 12V to jedyne co znalazłem to różnice w wałkach i zlizaniu materiału z orginału. Ciekawi mnie jednak sam sterownik - bo jest tam zmieniona nie tylko mapa zapłonów ale i paliwa. Co na to dolot i przepływka? Jestem mega ciekaw.
: 07 maja 2014, 22:42
autor: mesiah
Czyli głowice do planowania i inne wałki. Ciekawe ile zebrali tej głowicy i jaki jest stopień sprężania na nich. Mnie bardzo interesuję fakt ugrania 20km i 30NM tymi zabiegami. Po poprawieniu dolotu zrobieniu przelotowego wydechu i zrezania przepustnicy(polerka kanałów w głowicy?) mogłoby być ciekawie. Myślę , że śmiało do ugrania jest jakieś 200-210km a to już czad jak na 12v. Szkoda tylko , że jest cisza w necie i ogólnie mało musiało być tych sztuk.
: 07 maja 2014, 22:45
autor: keczy
ATLAS, yyy żadna sztuka, przecież zdrowe 2.8 tak zrobi

: 07 maja 2014, 22:46
autor: mesiah
Też się zastanawiałem i doszedłem do wniosku , że powinno sobie poradzić:)
: 07 maja 2014, 22:54
autor: bloku
Powinno, choć to też wiele zależy od stanu napędów i sprzęgła. Nie mniej jednak 220KM z AAH to już wieksza kasa. Dolot, wydech, obróbka głowicy...a jak już tak głęboko to z pewnością nie seryjne panewki!
: 07 maja 2014, 22:54
autor: gregRS2
Na kompie jest wlepa z oznaczeniem ABT i napisanym 193PS 280NM była też odczówalna różnica w jeździe, tyle poczułem na skórze. wiem gdzie są części z takiego silnika nie wiem czy leży komp ale nie wiem czy gość by to sprzedał
: 07 maja 2014, 23:03
autor: PuSzEk
ja w swoim ABC posiadam wałki z oznaczeniami ABT i różnica jest odczuwalna, siedzi to na osprzęcie 2.8 i jedzie tak samo jak 2.8, a nawet i lepiej od dołu :mrgreen: nie wiem jaka teraz jest moc ale w tym roku na pewno opisze to w swoim temacie, bo czeka mnie jeszcze założenie rozwierconej przepustnicy i zmiana wydechu na większy oraz finalnie program ale on pewnie już wpadnie na następny sezon

myśle, że gra jest warta świeczki o te 20KM, najbardziej to liczę na wzrost NM

: 07 maja 2014, 23:33
autor: Audi 80 Polska
ATLAS pisze:Nie kupiłem, bo to było do AAH, a ja pod maską miałem ABC i odpuściłem temat.
ABC i AAH mają takie same głowice, sprawdzałem kiedyś numery w etce.
PuSzEk pisze: ABC posiadam wałki z oznaczeniami ABT i różnica jest odczuwalna, siedzi to na osprzęcie 2.8 i jedzie tak samo jak 2.8, a nawet i lepiej od dołu :mrgreen:
Dobrze, że robisz na osprzęcie AAH, bo sterownik silnika ABC mógłby mieć problem po zmianie sprawności wolumetrycznej silnika, a przepływomierz zmierzy dodatkowe powietrze.
Nie wiem czy wszyscy widzieli kalkulator doprężania, który wrzuciłem w innym temacie:
Im więcej cylindrów ma silnik tym lepsze efekty doprężenia.
: 07 maja 2014, 23:51
autor: mesiah
No ok ale ile można doprężyć AAH? Fabrycznie ma 10.3 słyszałem o 10.8 przy zwykłych wałkach i kompie które dawało ponad 190km ale panewki się obracały z tego co pamiętam po dłuższej jeździe. No i kwestia paliwa. Poniżej dobrego 98 zaczyna stukać. Na chłopski rozum to te 10.5-6 byłoby ok raczej. Wszyscy zbywają temat podniesienia mocy w aah ale ja nie wierzę , że się nie da czegoś ugrać dość niskim nakładem kasy (oczywiście zaczynając od przywrócenia fabrycznej mocy).
Osobny temat to kwestia ile z tej głowicy zebrać dokładnie. W audi a4 sam naprawiam znalazłem tylko dolny wymiary użyteczności głowicy. Jaki wymiar ma fabryczna i ile jej zebrać dla danego stopnia sprężania nie mam pojęcia.
: 13 maja 2014, 09:56
autor: mlody_mk2
Obrób głowice i wyślij wałki do rewara. Koszt przerobienia wałków jest niski, a z tego co wiem silniki na nich ładnie pracują

i przyrost jest fajny
: 13 maja 2014, 16:10
autor: mesiah
Tzn przerobi wałki na wzór tych z ABT czy ma swój przepis? Jaki to jest koszt mniej więcej? Motor powinien być u mnie na dniach to go rozbiorę i zobaczę czy w ogóle te walki się do czegoś nadają. W moim 2.6 były przytarte , szczególnie na stopkach.
[ Dodano: 2014-05-16, 22:13 ]
Koledzy to jak? Nikt nie przerabiał doprężania w naszych V6? Niby najtańsza i najłatwiejsza opcja podniesienia mocy a nikt tego nie praktykuję? Wygląda na to , że będę grzebał przy głowicach to od razu trochę bym z nich zebrał. Dygam się tylko czy nie wynikną jakieś jaja przy np sprężaniu rzędu 10.6-10.8. Może ktoś już przetarł szlak w tych jednostkach?