Strona 1 z 1

[B4 2.6 ABC] Czym skutecznie wypłukać chłodnicę?

: 23 maja 2014, 21:07
autor: Radek_B4
Witam!

Mam problem z wentylatorem chłodnicy który nie chce się załączać. Sprawdziłem drucikiem na krótko i działają oba biegi. Podgrzałem stary czujnik temp zapalniczką i też włącza wentylatory, teraz czujnik i tak jest nowy. Wychodzi na to że chłodnica jest zapchana do tego stopnia że powstaje różnica temperatur w chłodnicy, przy czujniku jest mniejsza temperatura przez co nie załącza wentylatora. Chcę spróbować SKUTECZNIE wypłukać chłodnicę, lecz nie wiem czym najlepiej to zrobić. Dobrze by było zrobić to raz a dobrze bo w A80 2.6 wyciąganie chłodnicy nie należy do najszybszych i najprzyjemniejszych prac. Macie jakieś pomysły? :roll:

: 23 maja 2014, 21:32
autor: sagem
Radek_B4 pisze:Macie jakieś pomysły?
Najlepszy pomysł to wymiana chłodnicy. Koszt to nie majątek, a na pewno pomoże.

Żeby ją skutecznie wypłukać, musisz ją wyjąć - inaczej zostaje tylko stosowanie środków chemicznych które na pewno nie pójdą na dobre chociażby pompie czy chłodniczce wody.

: 23 maja 2014, 21:37
autor: Radek_B4
sagem pisze:Najlepszy pomysł to wymiana chłodnicy. Koszt to nie majątek, a na pewno pomoże.
Pewnie masz rację tylko obawiam się że w przewodach i silniku też jest syf który po pewnym czasie zabrudzi mi też nową chłodnicę.
sagem pisze:Żeby ją skutecznie wypłukać, musisz ją wyjąć - inaczej zostaje tylko stosowanie środków chemicznych które na pewno nie pójdą na dobre chociażby pompie czy chłodniczce wody.
Radek_B4 pisze:Chcę spróbować SKUTECZNIE wypłukać chłodnicę, lecz nie wiem czym najlepiej to zrobić. Dobrze by było zrobić to raz a dobrze bo w A80 2.6 wyciąganie chłodnicy nie należy do najszybszych i najprzyjemniejszych prac.
Chcę ją wyjąć ;-) Ale najlepiej tylko jeden raz.

Poza tym z tego co szukałem nie ma zbytnio dobrych zamienników chłodnic w dobrej cenie. Jedyny który udało mi się znaleźć to Thermotec który i tak kosztuje ponad 400zł :roll:

: 23 maja 2014, 21:48
autor: sagem
Radek_B4 pisze:Pewnie masz rację tylko obawiam się że w przewodach i silniku też jest syf który po pewnym czasie zabrudzi mi też nową chłodnicę.
Jak wyjmiesz chłodnice najlepiej według mnie płukać ją wodą pod ciśnieniem ( nie trzeba karchera ), najlepiej ciepła, dodatkowo pare razy przelewając przez nią jakiś środek do czyszczenia chłodnic.

A układ w aucie możesz przepłukać jak wyjmiesz chłodnice, odpalić auto, przygotować z 10 litrów roztworu do płukania chłodnic/układów wodnych i lać to do zbiorniczka aż przepłucze cały układ. Węże od chlodnicy najlepiej na chwile zaślepić żeby od razu wszystko Ci się nie wylało.

: 31 maja 2014, 12:10
autor: luk448
Mozesz sprpbowac domowym sposobem -mieszanka octu i sodu.Moim zdaniem dziala lepiej niz nie jedna chemia.Kiedys stosowalem w Mercedesie

: 31 maja 2014, 12:38
autor: dzikx
a ja bym zapytał od czego ma być zapchana ? jeśli układ jest sprawny to jest obieg płynu przez cały układ i jedynym miejscem gdzie może raczej osadzać, gromadzić się syf jest nagrzewnica ( chyba że mamy ty jakieś ekstremalne zjawiska korozji wycieków oleju do płynu ) A jedną z przyczyn nie włączenia się wentylatora może być zapowietrzony układ ( jeśli wykluczamy pozostały osprzęt ).

: 11 cze 2014, 23:36
autor: Radek_B4
dzikx pisze:a ja bym zapytał od czego ma być zapchana ? jeśli układ jest sprawny to jest obieg płynu przez cały układ i jedynym miejscem gdzie może raczej osadzać, gromadzić się syf jest nagrzewnica ( chyba że mamy ty jakieś ekstremalne zjawiska korozji wycieków oleju do płynu ) A jedną z przyczyn nie włączenia się wentylatora może być zapowietrzony układ ( jeśli wykluczamy pozostały osprzęt ).
Układ jest odpowietrzony. Auto rozgrzewa się normalnie z tym że w cieplejsze dni wentylator nie włącza się i temperatura wychyla się powyżej 90*C-95*C. Nie mam innych pomysłów niż zabrudzona w dolnej części chłodnica.

: 11 cze 2014, 23:42
autor: johnybravo
No ale włącznik wentylatora chłodnicy trzywtykowy WA6017.95D

Punkt zmienny [°C]:
95/84

Punkt zmienny [°C]:
102/91

U mnie w upalne dni 95-100*C to standard, wentylatory załączają się tak jak powinny, czyli od 95*C.

: 13 cze 2014, 23:19
autor: dzikx
wskaźnik może troszkę też oszukiwać ale jak włącza się przy prawie 100 to i jak u mnie i nic się nie dzieje, co innego jak by się gotowało i wyrzucało płyn

: 15 cze 2014, 07:47
autor: klusek
Polecam do czyszczenia układu proszek do czyszczenia kotłów. Nie pamiętam tylko nazwy. jest to proszek stosowany do czyszczenia instalacji wodno parowych. czyściłem układy w kilku autkach, u siebie w audi, w starej maździe w starym fordzie i w dwudziestu kilku letnim bmw. środek ten nie reaguje z aluminium miedzią brązem jak i gumą, rozpuścił idealnie wszystko.

Robiłem to w sposób taki że około 200g proszku rozpuszczałem w ciepłej wodzie zalewając do układu(wczesnij spuszczałem płyn i wlewałam czystą wodę). Uruchamiałem silnik i pracował tak kilka minut, kilkukrotnie załączał się wentylator. Wtedy wypuszczałem ten syf cały a uwierzcie mi choć w moim aucie dbam o układ chłodzenia to wyleciało tyle kamienia z rdzą że byłem delikatnie zszokowany. po tym zabiegu kilkukrotnie nalewałem czystej wody powtarzając operacje z rozgrzewaniem po to by dokładnie wypłukać resztki środka tego.

Robiłem to z dwa lata temu od tamtej pory nie zauważyłem efektów ubocznych w żadnym aucie. U mnie nic sie nie zmieniło dziąła tak jak przed płukaniem. W maździe u ojca problem był z nagrzewnicą, która niestety słabo oddawał ciepło. Po tej operacji wszystko wróciło do normy czyli grzanie wróciło, wiec polecam stosować ten środek do dwóch usterek zapchanej chłodnicy jak i zakamieniałej nagrzewnicy


pozdrawiam