Witam szanownych forumowiczów, potrzebuję info na temat swap'u aah do budy po abc(kpl z napędami, byłby sam swap silnika). Mam całego sedana aah Q i możliwe że zakupię bude abc Q avant do której wrzucę aah. Jakie problemy moge napotkać? AAH siądzie na skrzynię oczywiście? Sprzęgło się różni? Zostawić z abc czy aah?
Jak z elektryką? Czy przełożenie kompa i wiązki od aah to duży problem?
O ile krótsza jest skrzynia od ABC?
Czy jakies inne problemy?
Będę bardzo wdzięczny za odp bo mocno się zastanawiam czy przekładać czy lepiej sprzedać to co zostało na części i kupić inne auto? (walnąłem dzwonka przodem).
Może jakieś linki?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc!
: 09 cze 2014, 13:34
autor: Audi 80 Polska
Charlitheunicor pisze:Sprzęgło się różni? Zostawić z abc czy aah?
Sprzęgła są takie same, zostaw to które masz w lepszym stanie albo kup nowe.
Charlitheunicor pisze:Czy przełożenie kompa i wiązki od aah to duży problem?
Największy problem przy przekładaniu elektryki silnika to wyciągnąć deskę rozdzielczą i ogrzewanie. Przy okazji wymień sobie nagrzewnice i sprawdź stan klap sterujących powietrzem.
Co do skrzyni to napisz jakie mają oznaczenia. Tutaj masz przełożenia http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/ a tutaj kalkulator przełożeń:
Z tego co ktoś pisał na forum to skrzynie od AAH są mocniejsze bo mają dodatkowe łożysku na jakimś wałku.
: 09 cze 2014, 14:02
autor: Charlitheunicor
Dzięki za info! bardzo przydatna stronka z przełożeniami! Generalnie nie zależy mi naliczeniu prędkości tylko chciałbym zostawić "krótsze" napędy(te co mam w sedanie są mocno przy długie).
Wychodzi na to że były po dwie skrzynie manualne do aah
przełożenie głów. / pierw. bieg
CAC 3.7 ...............3.5
CBR 4.556............3.545
Skrzynie do ABC:
przełożenie głów./ pierw. bieg
CDV 4.111...............3.545
CDX 3.889...............3.545
Tak na chłopski rozum to pewnie jedna z każdego silnika jest do quattro a jedna do ośki? Jest ktoś w stanie poweidziec która? (zgaduje że ta co ma wyższe przełożenie głów. przy danym silniku jest do ośki)
Ewentualnie Aldi, wiesz gdzie są te oznaczenia? Mam skrzynie na aucie i bardzo byś mi ułatwił szukanie podając przybliżoną lokalizację...
Aldi pozwól że korzystjaąc z okazji pociągnę Cię za język w sprawie elektyki silnika. Po pierwsze nie sądziłem że całą deskę trzeba zdemontować(to jest rozumiem pewniak?) Z czeog to wynika? Czy komputer jest jakoś zakopany pod deską? Czy trzeba coś lutować przy takiej operacji czy wtyczki pasują?
Bardoz mi pomożesz, bo nie jednego swapa robiłem, ale z elektryką nigdy sie nie bawiłem, zawsze były to mechaniczne swapy (czyli łatwizna). Myślałem że wystarczy przłożyć wiązkę SILNIKOWĄ wraz z kompem z aah, i podpiąć pod wtyczki pozostałej wiązki nazwijmy ją kabinową, która jest taka sama niezależnie od abc/aah... :-|
A oznaczenie na skrzyni masz na dzwonie (jest również na nalepce z wyposażeniem na nalepce w bagażniku):
Co do wiązki komputera to ona właśnie idzie pod deską od strony kierowcy na stronę pasażera gdzie jest sterownik silnika. Reszta jest jak piszesz, wiązkę silnika wypniesz kostkami ze skrzynki bezpieczników i innych gniazd i a później wepniesz nową wiązkę. Tylko problem jest z wyciągnięciem, może jakby się uprzeć to jakoś by się wyciągnęło bez większej rozbiórki... Albo starą wyjąć niszcząc ją a nową położyć bardziej po wierzchu zamiast wkładać pod dywaniki.
: 09 cze 2014, 15:00
autor: Charlitheunicor
Łoj Panie, dzieki wielkie! Pewnie wiesz jak mi właśnie ułatwiłeś wszystko!
Ostatnie już chyba pytanie(bo raczej będę deskę wyjmował żeby porządnie wszystko zrobić), jak bardzo dużo jest z tym roboty, i jakbyś mógł w kilku OGÓLNYCH krokach...
Także nie będzie problemu. Ok, powinno być w miarę łatwo...
Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?
Ogólnie buda od abc ma wszystko co ta od aah oprócz przednich dużych hebli? (tłumik przy maglu jest?)
: 09 cze 2014, 15:55
autor: Audi 80 Polska
Charlitheunicor pisze: Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?
Tego ci nie powiem na 100% nie jestem to jest chyba takie same. Poszukaj na forum bo gdzieś było to pisane.
: 09 cze 2014, 20:08
autor: sagem
Charlitheunicor pisze:Już chyba ostatnie pytanie, tylny zawias quattro sedan a q avant to samo, czy sa jakies różnice?
Możesz mieć inne dyfry, a więc inne też przeguby wewnętrzne. Zawsze w avantach z tułu było duże łożysko ( 82 zamiast 75mm ) w związku z czym większe przeguby zewnetrzne, półosie i przeguby wewnętrzne 100mm zamiast 90mm. Choć bywały i sedany z dużymi łożyskami i przegubami z tyłu, musiał byś doczytać jaki masz dyfer w obu. No i jak wiadomo zwrotnica tylna jest też inna, dyfer też ma inne wałki.
Kod jest na środku pod spodem jak wejdziesz pod auto.
90MM = AZD, AZF
100MM = CAV, AZC, CMB.
Moim zdaniem lepsze są te wieksze, ale do seryjnej mocy AAH nie ma to żadnego znaczenia.
: 09 cze 2014, 20:27
autor: Charlitheunicor
A wgl, jak jest z prowadzeniem avanta? Czuć róźnice na niekorzyść? Niby maasa większa, ale i lepiej rożłożona(powiedzmy) . Czy inne zwrotnice mają jakiś wpływ na geometrie? w jakim celu zostały zmienione? heble z tłu raczej te same?
Dyfry i skrzynie posprawdzam i napisze które sa u mnie a jakie w tej budzie, jak ją obejrze.
łożysko piasty tak? może to i lepiej bo u mnie w sedanie strasznie wyły... niestety nie zdążyłem ich zmienić
: 09 cze 2014, 21:43
autor: sagem
Charlitheunicor pisze:łożysko piasty tak?
tak.
Charlitheunicor pisze:A wgl, jak jest z prowadzeniem avanta? Czuć róźnice na niekorzyść? Niby maasa większa
Jeżeli chodzi o ślizganie się i zabawę wygrywa avant, jest najlepiej wyważony, najgorzej jest z coupe.
Masa to mała różnica, praktycznie granice 50kg, kwestia dodatkowych szyb z tyłu i kawałka blachy nad dachem.
Charlitheunicor pisze: Czy inne zwrotnice mają jakiś wpływ na geometrie? w jakim celu zostały zmienione? heble z tłu raczej te same?
Wpływy na prowadzenie nie ma, bardziej chodziło o mocniejszy napęd, może z racji większego możliwego obciążenia avanta.
: 22 lut 2015, 20:54
autor: skoti
A ja z innej beczki zaj...e oznaczenie ABC ale ktoś zmienił motor ale nie wie na jaki jak to spr czy jest 2,6 czy 2,8 . W dowodzie i na wlepce ABC a co jest ,tego nikt nie wie. dzięki
Najprościej:
2.8 ma przepływomierz za filtrem powietrza i chropowaty aluminiowy kolektor ssący
2.6 nie ma przepływomierza, a kolektor ssący jest gładki, plastikowy i polakierowany na srebrno
: 23 lut 2015, 01:21
autor: skoti
Podziękował bardzo
: 23 lut 2015, 10:12
autor: Audi 80 Polska
IC69, tylko zawsze może być mix jednego na osprzęcie drugiego.
: 23 lut 2015, 16:41
autor: IC69
aldi, też o tym pomyślałem, ale powiedz tak szczerze...ile tak naprawdę tych "mixów" jeździ?