witam mam pytanie
czy ktos juz wymienial plastikowy kolektor na aluminiowy w tym modelu
i czy bedzie pasował od motoru 2,8 bo znalazlem na allegro jakis zamiennik
Ja mam w swoim ABC 93' kolektor aluminiowy (taki był oryginalnie) ale nie zalecał bym wymiany na jakieś podróbki!
: 31 paź 2007, 22:17
autor: szymon b4 2.6
Ja bym raczej wolal zalozyc oryginal. U siebie mam zalozony wlasnie od 2.8 i jest ok. nawet lepiej sie zbiera
: 03 lis 2007, 11:12
autor: krzys2711
a pasuje kolektor od 2,8
: 04 lis 2007, 16:04
autor: szymon b4 2.6
tak pasuje tylko troche trzeba pokabinowac mi zajelo niecala godzinke zeby wszystko popodlaczac
: 23 wrz 2008, 13:44
autor: Pawog2
Pozwolę sobie odgrzać temat... Bo tak piszecie tutaj, że jeden chce wymienić kolektor, drugiemu zajęło podłączenie wszystkiego niecałą godzinę. Chcę zdjąć kolektor, a nie chcę oddawać samochodu do warsztatu bo za zdjęcie kolektora sobie nieźle liczą. Tak więc powiedzcie mi czy trzeba odkręcać przepustnicę, wyjmować wtryski itd. Po prostu powiedzcie mi proszę co i jak.
Pozdr.
: 23 wrz 2008, 16:30
autor: AdamE
krzys2711, tak pasuje kolektor od 2,8 gazownicy nieraz zakładają ten aluminiowy do 2,6 bo plastik sie nie nadaje
Pawog2, nie musisz wyjmowac wtrysków ale zależy co chcesz z tym kolektorem robić... bo jeżeli tylko wyjąc to jest niecała godzinka jak kolega pisał
: 23 wrz 2008, 20:05
autor: boskijacek447
Jeżeli chcesz wyjąc cały kolektor to będziesz musiał troche sie naodkręcać chociaż tragedii nie ma, póki miałm zwykły gaz często musiaęm to robić wieć mam juz wprawe, ale po koleji
1 zdejmujesz osłone górna z silnika
2 Odłączasz filtr powietrza z tym miękkim kolankiem od reszty następnie odkręcasz kierownice powietrza trzyma sie na dwóch śróbach potem zsuwasz z dwóch bolców w strone komory grodziowej i wyjmujesz
3 zdejmujesz listwe wtryskową (nie ma z tym najmniejszego problemu) trzeba tylko odręcic cztery śróbki na śrubokręt gwiazdkę zdjąć blaszkoi mocowania osłony silnika i już ją masz
4 trzeba też zdjąć linke od gazu z przepustnicy, trzeba uważać zeby ich nie pogubić :roll:
Poza tym trzeba jeszcze pozdejmować węzyki od podciśśnienia, i chyba dwie kostki od strony komory grodziowej + wąż od strony chłodnicy
Cały kolektor przykręcony jest do bloku za pomocą szpilek na imbus, chyba 6-ciu ale na peweno ich nie przegapisz
Na koniec zabawy wyjmujesz kolektor i dziwisz sie ile potrafi zająć miejsca i jak głupio bez niego wygląda silnik
Jak będziesz go znowu zakłądał radze założyć nowe uszczelki pod niego i przy okazji możesz przeczyścić silniczek krokowy
Co do pytania czy musisz wyjmować przepustnice to , tak ale jest odna na stałe zmontowana z kolektorem wiec wyjęcie pierwszego jest ównoznaczne z wyjęciem drugiego
Chyba niczego nie pominąłem <ok>
Swoją droga też chciałęm zmienić kolektor na ten z 2,8 ale wtedy słyszałem opinie żę sie nie da, teraz mam sekwencyjny gaz i ten plastikowy w 100procentach moze zostać.
Możecie opisać co dokładnie trzeba zmienic?? trzeba jakieś podciśnienie podłaczyć?? 2,8 ma zmienną długość kanałów dolotowych
: 23 wrz 2008, 20:11
autor: Pawog2
AdamE pisze:Pawog2, nie musisz wyjmowac wtrysków ale zależy co chcesz z tym kolektorem robić... bo jeżeli tylko wyjąc to jest niecała godzinka jak kolega pisał
właśnie chcę go tylko zdjąć w całości i wymienić uszczelkę pod tym kretyńskim dekielkiem na bloku silnika, pod kolektorem bo leci z niego już ciurkiem oleum
boskijacek447 pisze:2 okręcasz kierownice powietrza trzyma sie na dwóch śróbach potem zsuwasz w strone komory grodziowej i wyjmujesz
a które to? :oops:
: 23 wrz 2008, 20:16
autor: boskijacek447
Kierownica powietrza to ten plastik który od giętkiego kolanka za filtrem powietrza idzie do przepustnicy
Ja to tak nazywam od chwili gdy moja stara posypała sie od strzału i na allegro tak to opisywali
: 27 wrz 2008, 19:53
autor: Pawog2
witam ponownie. poodkręcałem wszystko co miałem odkręcić i zatrzymałem się na tych rurkach doprowadzających paliwo do wtrysków. Zdjąłem z nich te spineczki ale nadal nie mogę wyciągnąć tych rurek( :?: szyna wtryskowa :?: )z wtryskiwaczy. Co mam z tym fantem zrobić?? Bardzo by to ułatwiło odkręcanie samego kolektora. Pomóżcie jeszcze raz, mam nadzieję, że ostatni...
Pozdr.
: 27 wrz 2008, 20:07
autor: 8S3
Czyli wkładając kolektor dolotowy od 2.8 do 2.6 mamy skrócony dolot i większą moc ????
: 28 wrz 2008, 15:00
autor: Pawog2
poradziłem sobie z rurkami.
boskijacek447 pisze:Cały kolektor przykręcony jest do bloku za pomocą szpilek na imbus
i tu pytanie do Ciebie kolego boskijacek447, otóż po odkręceniu wszystkich szpilek pozostało zdemontować kolektor. Ja jednak nie mogę go zdjąć. Za przyczynę podejrzewam czerwony silikon na który został on zmontowany. Próbowałem pobijać młotkiem w płaski śrubokręt pod kolektor ale nijak nie mogę go podważyć. Pomocy!!
: 28 wrz 2008, 22:03
autor: cobra
AdamE pisze:krzys2711, tak pasuje kolektor od 2,8 gazownicy nieraz zakładają ten aluminiowy do 2,6 bo plastik sie nie nadaje
Człowieku, koles od roku czasu już zapomniał o tym problemie, więc go nie męcz... patrz na daty postów :!:
: 24 kwie 2011, 10:36
autor: Pio80tr
Witam,
Wiem, że to stary temat ale chcę go kontunuować bo wydaje mi się to odpowiednie miejsce na moje pytanko.
W kolektorze ssącym tuż za przepustnicą jest taki mały króciec pod który podłączona jest rurka doprowadzająca - jak mi się zdaje - powietrze do kolektora z ominięciem przepustnicy.
Jej średnica jest minimalna. Oto zdjęcie, czeroną strzałką zaznaczyłem ten cycuszek
Generalnie podczas demontażu kolektora ta rurka rozpadła mi się ze starości w rękach, poza tym i tak była nie drożna. Teraz ten króciec mam wolny. Myślę, że jest to w miarę ok, ale jaka jest jego funkcja? Doprowadzenie powierza na biegu jałowym?