Strona 1 z 1

[2.8 b4 AAH] Jaka przeplywka?

: 23 sie 2014, 15:23
autor: viper370
Witam

Potrzebuje waszej pomocy, okazało się ze mam za długie czasy wtryskow a jak wiadomo odpowiada za to przepływomierz, próbowałem za pomocą tej śrubki wyregulować go, ale pomogło to tylko w małym stopniu co troszkę poprawiło właściwości jezdne, ale dalej to nie jest to co powinno.
Problem w tym ze są różne rodzaje przeplywek do tego silnika, moja przeplywka jest z oznaczeniem 054133471A ale wertowalem po allegro i widzę że są różnego oznaczenia a wyglądające tak jak moja czyli ta z wąskim gardłem i na 4 piny.
Uważam że ktoś kiedyś podmienil przeplywke na złą i może ta jest od wersji 2.6 150 KM lub innego auta?
Nie wiem gdzie to można sprawdzić zaobserwowałem wersje przeplywomierzy
054133471 bez końcówki "A" i
054133471A z końcówka A.
Myślę że ma to jakieś właściwości i może tutaj tkwi brak mocy w moim Audi.
Proszę was o pomoc posiadaczy tej wersji silnikowej o sprawdzenie jakie macie u siebie oznaczenia przepływomierza z wąskim gardłem i 4 pinami.

: 23 sie 2014, 17:16
autor: Audi 80 Polska
viper370 pisze:okazało się ze mam za długie czasy wtryskow a jak wiadomo odpowiada za to przepływomierz,
Masz za długie przy normalnej jeździe? Sonda pracuje? Bo jak sonda "faluje" to znaczy że dostaje odpowiednią ilość paliwa.

Z którego roku masz AAH? Chyba w nowszych można było na vagu zobaczyć jakie są korekty paliwowe.
viper370 pisze:2.6 150 KM
W tym silniku nie było przepływomierza, w nim obliczanie dawki paliwa oparte jest na map-sensorze.

Możliwe że rodzaj przepływomierz zależy od roku produkcji silnika bo jeszcze widzę że od numeru nadwozia 8C-P-191 968>> był taki o numerze: 078133471A http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1156829/

A tego 078133471 bez A na końcu nie znajduje na vagcacie http://www.vagcat.com/epc/find/?art=054133471, nawet przy silniku 7A był ten z A na końcu.

Może zjawi się ktoś kto się orientuje to napisze co i jak.

: 23 sie 2014, 19:42
autor: bloku
W przypadku 8B, 8C przypływki były dwie z A i z AX. W Coupe roczniki 1991-1993 z "A" potem już "AX".

Niestety nigdzie nie znalazłem wzmianki o przepływkach bez końcowych oznaczeń.


BTW...oznaczenie AX może oznaczać dodatkowe parametry czytane przez ECU, które jest inne od MR`94.

: 24 sie 2014, 10:45
autor: viper370
Gazownik mi powiedział jak ustawial mi gaz i byl na benzynie ze powinno być 3.5 a jest 4 - 4.3 i to na rozgrzanym na postoju...
Kiedy krecilismy ta srubeczka przy przeplywce to dochodziło do 5 aż udało nam się zejść do 4 max silnik zaczął rowniej pracować, ale podobno powinno być 3.5 ja się na tym nie znam...
Ogólnie mam problem taki ze wykres na hamowni od 4 tys (generuje 137 km) leci na łeb na szyję jakby źle dawkowal paliwo do ilości powietrza a raczej informacji jakie dostaje od przeplywki???
Znam zasadę skracanego dolotu i działa poprawnie.
Co do przwplywek Panowie to wpiszcie w allegro nr przeplywki i powinny być 2 a nawet 3 rodzaje.
Etka tez mi pokazuje że do mojego powinno być z końcówka A
Może moja mi nie domaga?

: 24 sie 2014, 10:53
autor: bloku
Skoro kreski spadają powyżej 4k obr to pytanie czy działa skracanie dolotu? Klapy działają? Druga sprawa to sprawdzenie stukowców oraz czujnika położenia wałka rozrządu.

: 24 sie 2014, 11:18
autor: Audi 80 Polska
viper370 pisze:Gazownik mi powiedział jak ustawial mi gaz i byl na benzynie ze powinno być 3.5 a jest 4 - 4.3 i to na rozgrzanym na postoju...
Po co on się uczepił tego czasu wtrysku. Może masz jakieś problemy z silnikiem (źle ustawiony rozrząd, wyeksploatowanie jakieś opory na osprzęcie) i silnik ma ciężej i krokowiec bardziej się otwiera i tego idzie więcej paliwa.
A jak już chciał kręcić tą śrubką to powinien sprawdzić pracę sondy albo użyć analizatora. Bo to walczył ze skutkiem a nie przyczyną.
viper370 pisze:Ogólnie mam problem taki ze wykres na hamowni od 4 tys (generuje 137 km) leci na łeb na szyję jakby źle dawkowal paliwo do ilości powietrza a raczej informacji jakie dostaje od przeplywki???
Dobrze by było sprawdzić sondą szerokopasmową jakie jest AFR przy gazie w podłodze. Hamownia przy pomiarze powinna oferować taką usługę.

Ewentualnie sprawdzić napięcie na zwykłej sondzie jakie jest przy gazie w podłodze. Oraz czas wtrysku przy gazie w podłodze. Ale to nie wykluczy np. słabego ciśnienia paliwa.

Re: [2.8 b4 AAH] Jaka przeplywka?

: 20 paź 2014, 15:36
autor: itor
ja u siebie w AAH z 92 roku mam przeplywke 054133471A

natomiast nie mam pojecia po co gazownik pchal lapy do krecenia te srubka (swoja droga od czego ona jest?)

wedlug etki:

054133471A (4 piny) - do numeru podwozia 8C-P-190 000
078133471A (3 PINY) - od numeru 8C-P-190 001
078133471AX (3 piny) - od numeru 8C-P-190 001

[ Dodano: 2014-10-20, 18:19 ]
viper370 pisze: być 3.5 a jest 4 - 4.3 i to na rozgrzanym na postoju
4-4.3 to normalny czas wtrysku w tym silniku

: 20 paź 2014, 21:50
autor: Audi 80 Polska
Ta śrubka to taka ręczna regulacja składu mieszanki chyba dla wolnych obrotów. Przynajmniej tak wynika po przetłumaczeniu SSP dotyczącego wtrysku tego silnika.

: 20 paź 2014, 21:57
autor: IGSMan
aldi pisze:Ta śrubka to taka ręczna regulacja składu mieszanki chyba dla wolnych obrotów. Przynajmniej tak wynika po przetłumaczeniu SSP dotyczącego wtrysku tego silnika.
to jest w SSP 130?

: 20 paź 2014, 22:02
autor: Audi 80 Polska
Tak w 130 strona 29
Am CO-Potentiometer erfolgt die Einstellung der Leerlauf-Einspritzmenge entsprechend den Motor-und Umgebungsbedingungen.
Ciekawe czy ta regulacja nie zastępuje jakiegoś bardziej złożonego algorytmu adaptacji składu mieszanki z sondy lambda.

: 21 paź 2014, 08:22
autor: IGSMan
aldi pisze:Tak w 130 strona 29
Am CO-Potentiometer erfolgt die Einstellung der Leerlauf-Einspritzmenge entsprechend den Motor-und Umgebungsbedingungen.
Ciekawe czy ta regulacja nie zastępuje jakiegoś bardziej złożonego algorytmu adaptacji składu mieszanki z sondy lambda.
U mnie tez jakas menda juz tym krecila (zdjety korek zaslepiajacy plus inne polozenie sruby niz te na wyguglanych zdjeciach) bo na vagu w okienku 09 mam 134 a zakres podany w SSP 130 to 65-90. Podejrzewam tez ze przez to w okienku 08 mam wskazanie 094 zamiast 120-136 co by wskazywalo na przelanie.

Dzisiaj obserwujac grupe 000 na vagu i komorki 08 i 09 pokrece ta srubka.

................................................................................................................................

das Spannungssignal vom CO-potentiometer wird zur gemischkorrektur im leerlauf verwendet

zur erhöhung der meßgenauigkeit wird der spannungsabfall in der masseleitung des G74 gemessen

das CO-potentiometersignal wird um diesen spannungswert ( referenzspannung) und mit der bordspannung korrigiert

keine ersatzfunktion

bei ausfall des signals lauft der motor ohne gemischkorrektur

ein ausgleich ist uber die lambda regelung moglich


........................................................................................................................

sygnał napięciowy z mieszaniny CO pot służy do korekty w biegu jałowym

zwiększyć dokładność mierzy się spadek napięcia na przewodzie uziomowym G74

Potencjometr CO sygnału jest korygowana przez tę wartość napięcia (napięcie odniesienia) oraz z napięciem pokładowym

brak funkcji wymiana

w braku sygnału silnika pracuje bez korekcji mieszanki

odszkodowanie jest możliwe poprzez kontrolę lambda

.................................................................................................................................

wlasnie jestem po regulacji srubki od CO - obserwujac wskazania vaga udalo mi sie ustalic wartosc 75 dla okienka 9 oraz 130 dla okienka 8 - teraz jest ksiazkowo

korekta wymagala 10 pelnych obrotow srubka co swiadczy iz ktos juz tam krecil na oslep