Panowie, czy jest możliwe że auto jest w trybie serwisowym i ucina 20% mocy ale nie wyświetla żadnego błędu na vagu ?
Jak wiadomo komputery do 92r były bardzo ubogie...
Mam taki problem że spalanie się utrzymuje na 14 litrach czy jadę wolo czy szybko czy w mieście czy poza miastem...
Wyskoczyło mi tylko 139KM na PB i 136KM na gazie(sekwencja) na rolkach mimo że mam sprawny dolot i otwieranie skracanego dolotu przy 4 tys...
174 - 20% = 139....
Jeżeli tak to co może być tego przyczyną ?
Przepływkę wymieniłem, nic się nie zmieniło.
Komputer padł ?
Wydechu nie mas zatkanego?
Jak możesz obserwować podciśnienie w programie od gazu to przy zwiększaniu obrotów na luzie to ciśnienie w kolektorze powinno mieć coraz mniejszą wartość ze wzrostem obrotów. Jeśli będzie wartość będzie rosła to wydech jest zatkany.
: 10 gru 2014, 23:44
autor: viper370
Przeanalizuję to z ciśnieniem.
Stukowce mają aż tak duże znaczenie ? A to nie powinno być słyszalne po silniku jak jest uszkodzony stukowiec ?
: 11 gru 2014, 10:59
autor: Audi 80 Polska
Zwykle jak sterownik stwierdzi że czujnik nie działa to nie bierze z niego odczytów. Zresztą na dzisiejszym paliwie 95 i LPG nie powinno być spalania stukowego.
Sprawdź czy masz szczelny układ podciśnieniowy. Najlepiej zrób sobie wtyczkę do elektrozaworu od przestawiania kolektora odpal samochód szubko zgaś. Podłącz zasilanie z akumulator do gruszki i zobacz ile będzie trzymać. Przy gazie w podłodze silnik nie generuje podciśnienia i po to jest ten zasobnik. Jak na luzie dodasz sobie gazu powyżej 4tys. obr. nie otwierając przepustnicy maksymalnie na dłużej to silnik na bieżąco generuje podciśnienie.
: 12 gru 2014, 00:22
autor: viper370
Chodzi Ci o normalną wtyczkę, ucięty kabel, który podłączę do normalnego akumulatora 12v ?
Po co mam odpalać auto i za chwilę gasić ?
"Podłącz zasilanie z akumulator do gruszki" chodzi Ci o podłączenie zasilania z akumulatora do elektrozaworu skracania dolotu ? Chodzi o to by zobaczyć czy elektrozawór trzyma cały czas otwarty przepływ podciśnienia do gruszki otwierającej krótki dolot ?
Bardzo Cię przepraszam, ale za do końca nie rozumiem co masz na myśli a bardzo mi zależy by doprowadzić te auto do dawnego stanu
Jeżeli możesz napisz mi jaśniej, będę wdzięczny.
O jaki zasobnik chodzi ?
Który kolor ma generować podciśnienie w gruszce tej przy pompie wspomagania ? ;(
: 12 gru 2014, 00:46
autor: Audi 80 Polska
viper370 pisze:Chodzi Ci o normalną wtyczkę, ucięty kabel, który podłączę do normalnego akumulatora 12v ?
Tak
viper370 pisze:Po co mam odpalać auto i za chwilę gasić ?
Aby nabić podciśnienie do gruszki i sprawdzić czy w momencie, gdy silnik nie generuje podciśnienia czy to zmagazynowane w gruszce otworzy klapki. Alternatywą dla tego testu jest potrzymanie silnika z 10-30 sekund z przepustnicą otwartą ma maksa i sprawdzanie czy klapki są otwarte.
"Podłącz zasilanie z akumulator do gruszki" chodzi Ci o podłączenie zasilania z akumulatora do elektrozaworu skracania dolotu ? Chodzi o to by zobaczyć czy elektrozawór trzyma cały czas otwarty przepływ podciśnienia do gruszki otwierającej krótki dolot ?
Tak chodzi o podłączenie zasilania aby otworzyć zaworek i sprawdzić przy okazji czy inne rzeczy są szczelne.
Przeredaguje chyba poprzedni post bo za szybko go napisałem i jest trochę niejasny.
Jeszcze raz w skrócie: chodzi o to abyś podłączając się pod elektrozawór skracania dolotu sprawdził czy otwierają się klapki po zgaszeniu silnika (gdy silnik nie generuje podciśnienia, bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłodze). Nic więc nie robisz przy tej czynności.
: 12 gru 2014, 01:10
autor: viper370
Chyba rozumiem o co biega, chodzi o to że silnik nie generuje podciśnienia jak jest na wysokich obrotach i jeżeli jest coś pogmerane to mimo iż otwiera się skracanie dolotu to po chwili może z powrotem zamknąć się skracanie dolotu bo zabraknie ciśnienia ?
Bo u mnie po przekroczeniu 4 tys się otwiera skracanie dolotu, ale czy po jakimś czasie nie zamyka to tego nie wiem...
Czy podczas jazdy jest jakaś różnica w działaniu podciśnienia czy nie ?
Bo również mogę go potrzymać z minutkę na wysokich obrotach i patrzeć co będzie się działo z gruszką od skracania dolotu.
Reasumując:
Trzymając gaz w podłodze przekraczamy 4 tys i zaworek powinien otworzyć skracanie dolotu, ale w kolektorze ssącym po chwili zaczyna brakować podciśnienia i klapki mogą się zamknąć po chwili a gruszka inaczej akumulator podciśnienia ma za zadanie utrzymać ciśnienie w gruszce od skracania dolotu i dzięki temu auto powinno mieć więcej powietrza w cylindrach? Dobrze to rozumiem teraz ?
Uno momento !
Napisałeś też że "(gdy silnik nie generuje podciśnienia, bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłodze)" bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłogę "bo też" czyli kiedy generuje a kiedy nie, na biegu jałowym generuje podciśnienie a jak otworzy się przepustnicę już nie generuje ?
: 12 gru 2014, 01:18
autor: Audi 80 Polska
viper370 pisze:Chyba rozumiem o co biega, chodzi o to że silnik nie generuje podciśnienia jak jest na wysokich obrotach i jeżeli jest coś pogmerane to mimo iż otwiera się skracanie dolotu to po chwili może z powrotem zamknąć się skracanie dolotu bo zabraknie ciśnienia ?
Dokładnie tak.
Napisałeś też że "(gdy silnik nie generuje podciśnienia, bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłodze)" bo też nie generuje go przy gazie wciśniętym w podłogę "bo też" czyli kiedy generuje a kiedy nie, na biegu jałowym generuje podciśnienie a jak otworzy się przepustnicę już nie generuje ?
Na jałowym generuje, podczas jazdy też, nie generuje tylko jak jest zgaszony albo na pracującym gdy masz wciśnięty gaz w podłogę.
Przy lekko uchylonej przepustnicy i wysokich obrotach generuje bardzo duże podciśnienie. Jest większe niż podczas jazdy czy na wolnych obrotach.
Żeby na postoju to sprawdzić musiałbyś trzymać silnik na odcince.
Zobacz sobie w programie od gazu wartość MAP, przy gazie w podłodze podczas jazdy masz jakieś 0,97Bar na postoju nawet utrzymując wysokie obroty przed odcinką silnik generuje bardzo dużo podciśnienia 0,20-0,30.
Zobacz poobserwuje wartość map na filmie: wszystko poniżej 0,97-1Bar to podciśnienie.
: 12 gru 2014, 01:44
autor: viper370
Aż musiałem z ciekawości wyjść i zobaczyć to wszystko, po odczepieniu akumulatora podciśnienia syknęło a auto stoi już około 5h tak więc chyba trzyma podciśnienie w akumulatorze to ja już się poddaje, nie wiem co może mu dolegać...
Na tym filmiku cudownie chodzi koledze jego Vka, i jaką odcinkę ma szybką a moja jest taka powolna... Nie wiem co mu dolega ;(
[ Dodano: 2014-12-14, 21:57 ]
Postanowiłem przerobić schemat, u mnie wygląda to tak, czy tak jest ok czy coś jest przestawione ?