Strona 1 z 1

[B4 2.8 AAH LPG] Dziwny osad w zbiorniczku wyrównawczym.

: 15 gru 2014, 09:08
autor: viper370
Witam

Co może oznaczać taki osad w zbiorniczku wyrównawczym ? Wcześniej zbiorniczek wymieniałem i był czysty.
2 lata temu wsadziłem nową chłodnicę więc wykluczam syf ze starej chłodnicy.

: 15 gru 2014, 10:32
autor: KAROLEK22XX
Moim zdaniem to jest kamień od wody tak to wygląda

: 15 gru 2014, 11:31
autor: viper370
W życiu nie wlałem wody do chłodzenia, to najgorsze co można zrobić.
Kamień z borygo ?

: 15 gru 2014, 16:55
autor: Audi 80 Polska
A z wierzchu zbiorniczek jest w miarę przejrzysty. Niektórzy mają tak zasyfione zbiorniczki że nie da się zobaczyć z zewnątrz ile jest płynu.
Ponoć tanie płyny są też nieźle korozjogenne.

: 15 gru 2014, 18:25
autor: viper370
No właśnie tak sobie przejrzysty, skoro tak mówisz to pewnie będzie to przyczyną. Znasz może dobry środek na odsyfienie całego układu z tego czegoś? :)

: 16 gru 2014, 12:07
autor: iparts
Nie chcę siać paniki, ale tego typu brązowo-brunatny osad jest oznaką wydmuchanej/uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Płyn chlodniczy nie ubywa w "przyspieszonym" tempie? Sprawdź też czy nie ma bąbelków powietrza w zbiorniczku po rozgrzaniu silnika do 90 stopni. Jeśli przyczyną jest uszczelka to olej miesza się z płynem chłodniczym w wyniku czego powstaje taki właśnie osad. Jeśli wszystko jest w normie, to być może trzeba kupić po prostu jakiś odkamieniacz i to wyczyścić.

: 16 gru 2014, 16:30
autor: bloku
Wystarczy, że zalany był koncentrat z wodą. Tańsze odmiany koncentratów przy ujemnych temperaturach wytrącają z wody żelazo i powstaje taki osad.

: 16 gru 2014, 21:46
autor: viper370
Owszem może być śmignięta uszczelka pod głowicą a nawet obie, robiłem niedawno dokręcanie głowic bo mi się lało z tyłu spod głowic.
Co do ciśnienia w układzie to nie zauważyłem go.