Strona 1 z 1

[B4/ABC] Przerywa

: 22 gru 2014, 23:31
autor: Mieszek
Witam

Panowie znowu mam problem z V-ką ABC otóż podczas jazdy dzisiaj nagle po wcisnieciu gazu silnik zaczoł przerywać a odczucie na karoseri bylo takie jak bym jechał po jakiejś tarce nie wiem jak to wytlumaczyć byly to takie dosyć szybkie i równe szarpnięcia. A na wolnych obrotach silnik gasł i musiałem go na swiatłach gazować.

Oprócz tego caly czas zmagam się z tym ,że po zagrzaniu silnika zaczyna mi delikatnie nim poszarpywać w granicach 2 - 3 tys obrotów ale gdy dodam energicznie gazu w podloge to powyzej 3 000 obr juz nie szarpie i dobrze sie zbiera.

Wyczytałem troche z innych tematów ze może być to wina cewki zapłonowej ale czy napewno moje objawy do tego pasują ? Przewody i świece były wymieniane. Mam wrażenie ze może się to nasila w takie wilgotne i chłodne dni. Ile może kosztować cewka do ABC ?

Na benzynie jest to troche mniej odczuwalne niż na gazie.

Z góy dzięki za wszelkie podpowiedzi.

: 22 gru 2014, 23:37
autor: Dziki
jak masz możliwość w ciemnym miejscu otworzyć maskę i popsikać cewki jakimś zraszającym wodę atomizerem to znajdziesz przebicie jak cewka ma, pozatym cewki najlepiej jest podmienić <ok>

: 22 gru 2014, 23:42
autor: Rychu82
ostatnio zrobiło sięu mnie podobnie....zsunął się o pare centymetrów przewód WN z cewki...ot yaka wskazówka może docisnięcie pomoze na cewce i na swiecach

: 26 gru 2014, 12:48
autor: Mieszek
Sondy Lambda i czujnik zsysanego powietrza wymienione na Nowe objawy nie ustąpiły ale mam wrażenie ze jest lepiej gdy odłącze czujnik zasysanego powietrza. Nie rozumiem czemu tak sie dzieje bo ten czujnik jest nowy. Chyba ze po wymianie tych rzeczy trzeba wykasować błędy z kompa.

: 27 gru 2014, 12:53
autor: PuSzEk
jakiej firmy czujnik???

: 27 gru 2014, 23:05
autor: Mieszek
Czujnik firmy FAE czy jakos podobnie nie pamietam dokladnie ale to jakaś włoska firma miała być bylo to ostatnia sztuka wiec nie bylo co wybrzydać.

Dzisiaj wymieniłem świece na nowe poprzednio zakładałem Denso jednoelektrodowe podobno miały być dobre ale katalogowo do tego silnika idą 3-elektrodowe i własnie dzisiaj włożyłem NGK 3 elektrodowe no i jest duza poprawa Samochód szybciej się wkręca tak i mniej przerywa

Nowy czujnik został wkręcony w kolektor ale ten stary co miałem jeszcze oryginalny wziołem podpiołem i tak leży luzem pod maską no i moim zdaniem samochód lepiej sie zachowuje niż na tym nowym podpiętym. Jutro spróbuję podłączyć ten nowy czujnik z tymi świecami ale wątpie ze swieczki będą miały jakieś znaczenie.

Jeszcze jedna sprawa otóż byłem u elektryka i chciałem skasować wszystkie błędy ale komputer nie wykrywał mojego sterownika. Elektryk próbował się połączyć dwoma urządzeniami i zasilanie było ale nie mógł się połączyć ze sterownikiem. Kiedyś diagnozowałem niedziałąjące sondy i czujnik ABS i elektryk normalnie się podpinał i wszystko się łączyło a teraz nic. Co mogło się zepsuć ? Czy gazownicy przy zakładaniu instalacji mogli coś zepsuć ?

: 06 sty 2015, 19:15
autor: mały v8
Też miałem ten problem cudowałem, przekładałem wszystko, cewki, przepustnice, sterowniki, z jednego do drugiego auta, i jak się okazało sprawę rozwiązały Polskie Iskry do gazu. Cena znikoma, można wywalać je wraz z olejem
:arrow: http://allegro.pl/swiece-24g-audi-seat- ... rowe-50759

: 07 sty 2015, 23:48
autor: Mieszek
Po wymianie świec na NGK jest samochód fajnie się wkręca ale nadal pozostaje jeden problem którego nie mogę za nic zwalczyć otóż samochód za zimnym idzie jak głupi na każdych obrotach potem po zagrzaniu idzie dobrze tylko wtedy gdy depne do podłogi i od 3 tyś obr jest miazga ale cały czas pozostaje przepaść między 2 200 a 3 000 obrotów przy noramalnym dodaniu gazu drży mi całym samochodem a gdy bardzo po woli dodaje gazu w tych obrotach 2 200 3 000 ale to już przy bardzo delikatnym muśnięciem to wtedy da się uniknąć tego drżenia.

Jedyne co ostatnie wpada mi do głowy to to może być przyczyna kolektora dolotowego który lubi pękać w środku. Może to przez kolektor dostaje drgawek przy tych własnie obrotach.

No ale wykluczam to z tej przyczyny ,że na benzynie chodzi idealnie. Wiec musi być tu jakiś problem z prądem.

Nie mam już pomysłów ale mam nadzieje ,że ktoś z forum mnie w końcu oświeci.

Może jedynym rozwiązaniem będzie czekać aż benzynka będzie po 3.00 zł i wtedy gazem to będę zapalniczki nabijał.

: 07 sty 2015, 23:51
autor: Ogoniasty
Mam podobną sytuację. Między 1600-2200 obrotów ma lekkiego zmuła (przerywa), a powyżej tych obrotów wkręca się świetnie. Także wymieniłem świece na NKG i jest lekka poprawa. Na dniach muszę zobaczyć jeszcze przewody.

: 08 sty 2015, 09:56
autor: Audi 80 Polska
Mieszek pisze:No ale wykluczam to z tej przyczyny ,że na benzynie chodzi idealnie. Wiec musi być tu jakiś problem z prądem.
To masz problemy tylko na gazie? Jaką masz instalacje?

: 08 sty 2015, 18:23
autor: Mieszek
Instalacje mam na sterowniku STAGA 300 ISA2
Wtryskiwacze Hana czerwone
reduktor AC
Filtry i przegląd robiłem we wrześniu jakieś 6 000 tyś km.
Wszystko było zakładane 1,5 roku temu w autoryzowanym serwisie staga

Ale gazownikom nic na kompie nie wychodzi a wtryski są szczelne.
Oczywiście według ich z instalacja wszystko w porządku.

: 09 sty 2015, 21:20
autor: robbe82
też miałem taki problem,pomogło wymiana świeć na ngk,oraz przewody,a i poluzował mi się silnik krokowy i tam łapał lewe powietrze

: 09 sty 2015, 23:15
autor: Mieszek
Hmm to musze u siebie zobaczyć bo może i u mnie łyka lewe powietrze czasami podczas jazdy nagle sie poprawia ze nim nie rzuca a zaraz znowu go telepie.