Strona 1 z 2

[B4 2.6 ABC] Katalizatory, tłumik końcowy

: 02 sty 2015, 12:02
autor: Ogoniasty
Cześć. Od pewnego czasu nosze się z zamiarem wycięcia katalizatora.
Powody są dwa :
1. lekkie stukanie w katalizatorze + łapie lekkiego muła
2. nie wiem, czy też tak macie ale bardzo często zahaczam nim o progi zwalniające

Jednocześnie chciałbym wymienić tłumik końcowy, aby wydobyć ładny basowy dźwięk V6.
Bawił się już ktoś w modzenie tłumika w tym silniku? Jakie efekty po wycięciu kata? W innych swoich autkach już to przerabiałem i z efektu byłem zadowolony.
Zastanawiam się aby kata zastąpić zwykłą rurą, lub tłumikiem przelotowym (po strumienicy mam niemiłe wspomnienia).
Może ma ktoś jakiś filmik jak to chodzi?

: 02 sty 2015, 12:48
autor: Leo
Ja robiłem. W miejsce katów dwa tłumiki przelotowe - Muszą być!!! środkowe zostawiasz tłumiki, a końcowy - ja miałem supersprinta taki tłumik do 150 KM, chyba nawet uniwersalny, ale bardzo ładnie grało, polecam.

: 02 sty 2015, 16:04
autor: Ogoniasty
W moim wypadku jest jeden kat. Nie wiem jak było fabrycznie, ale wiem że w 2004 roku był wymieniany.
Dzięki wielkie za odp ;) Trzeba się będzie za to zabrać.
Macie może jakieś pomysły na tłumik końcowy? Zależy mi żeby się bardzo nie rzucał w oczy. Klasyczny wzór dwururki :)

: 02 sty 2015, 16:45
autor: Leo
nie wiem co tam masz z tym układem , ale powinny być 2 katy:


: 03 sty 2015, 20:16
autor: IC69
Są też wersje z jednym katem, ale nie wiem od czego to zależy...może od rocznika?

: 04 sty 2015, 00:38
autor: Ogoniasty
W 92' też miały różnie. Nie mam pojęcia od czego to zależało.
Możliwe, że u mnie fabrycznie były dwa. Mam fakturę, że w 2004 katalizator był wymieniany.

: 04 sty 2015, 14:19
autor: Leo
wklej zdjęcie jak wygląda Twoje auto od spodu.

: 04 sty 2015, 18:17
autor: Rychu82
tez mialem 2 katy na "portkach"i zamienilem na te z jednym...kat wylecial i jak bylo napisane w jego miejsce tlumiki przelotowy bo rurka nie zdaje ponoc egzaminu. temat o tym jest na forum. tlumik rozprezajaco sprezajacy spaliny(wyglada jak kat) zeby nie zaburzac przelotu przez uklad bo moze byc gorzej niz z katalizatorem...

: 04 sty 2015, 23:30
autor: Ogoniasty
Kanału nie mam, a pogoda nie sprzyja. Słabe foto, ale lepsze takie niż żadne.

Obrazek
Obrazek

: 05 sty 2015, 00:48
autor: Leo
nie widziałem vałki z jednym katem nigdy. Prawdopodobnie to były rzeźby bo jeden kat kosztuje mniej niż dwa i bardziej opłacało się glutować portki 2 w 1 i dopiero kat, niż wymieniać dwa katy.
ten kat oczywiście jest nieoryginalny, przyjrzeć się w etce jak jest wydech poprowadzony i wrócić do seryjnego przebiegu, zastępując kat, tak jak było w oryginale dwoma rurami z przelotowymi tłumikami po jednym na każdej odnodze.

[ Dodano: 2015-01-05, 00:49 ]
ps. w którym miejscu schodzą się rury idące z kolektorów wydechowych?
ewidentnie potrzeba kanału, i dobrego zdjęcia.

: 05 sty 2015, 09:51
autor: Ogoniasty
Podjadę dzisiaj do kumpla na kanał to zrobię zdjęcia.

Mógłby mi ktoś podesłać link do takiego tłumika przelotowego?

: 05 sty 2015, 10:03
autor: Leo
http://bukor.pl/?page=Atrapy_Katalizatora.php

coś takiego, z tym ,że nie musi być to zaraz atrapa katalizatora. Taki tłumik przelotowy na tej zasadzie działający, zrobi Ci każdy bardziej ogarnięty tłumikarz.

: 10 sty 2015, 19:43
autor: PiotrLublin
Leo, a gdzie kupowałeś takie tłumiki przelotowe do V6?
Bo ja nie mogę nic konkretnego znaleźć.

: 10 sty 2015, 23:38
autor: Leo
mi 13 lat temu dorobili na miejscu w Zastec Tuning w Łodzi, tak jak mówiłem, zrobi Ci je każdy większy i bardziej ogarnięty warsztat od wydechów.

: 11 sty 2015, 11:07
autor: ATLAS
Firma AWG robi takie tłumiki.