Strona 1 z 2

[B4 2.6 ABC] ciężko pali, nierówna praca silnika

: 04 sty 2015, 21:17
autor: krystek1986
Witam, jestem pierwszy raz na tym forum, proszę o wyrozumiałość.
Nabyłem niedawno Audi 80 2,6 v6 quattro Avant 1994r., benzyna+ LPG.
Po zakupie okazało się, że ten samochód nie jest bez wad, mianowicie auto ciężko pali, odpala za 3, 4 razem. Zdarza się, że strzela w kolektor, oczywiście odpalam na benzynie.
Drugi problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują od 1000 do 1400.
Wymieniałem czujniki halla, temperatury,położenia wału i nic nie pomogło.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

: 04 sty 2015, 21:55
autor: UFOtm
:arrow: a te czesci co podmieniales to jestes pewien ze sa w 100% sprawne ?

:arrow: jesli tak to podmień jeszcze regulator wolnych obrotów i czujnik zasysanego powietrza , taki 2 pinowy czarny wkrecany obok kolektora...

:arrow: zanim zastosujesz sie do powyższego przestudiuj forum czy napewno wszystkie podcisnienia masz jak nalezy... <ok>

: 05 sty 2015, 00:52
autor: Leo
sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach, rozebrać kolektor dolotowy aż do plastikowego wnętrza i je obejrzeć pod kątem popękań i utraty kierownic plastikowych, sprawdzić jak Michał powiedział, szczelność dolotu i podciśnień przede wszystkim w okolicy przepustnicy, i dopóki nie zacznie jeździć poprawnie na benzynie, nie tykać gazu. Doprowadzić do perfekcji benzynę, i dopiero z gazem kombinować.
Falowanie obrotów oczywiście też sprawdzić zawór wolnych obrotów.

[ Dodano: 2015-01-05, 00:53 ]
ps. po cholerę wymieniałeś te czujniki? przeciez to nie była ich wina...

: 05 sty 2015, 09:36
autor: Audi 80 Polska
Zobacz czy ciśnienia paliwa masz dobre. Jak nie masz gdzie wpiąć manometry od odkręć powrót paliwa z listy (powrót jest przykręcony do regulatora ciśnienia paliwa) i zobacz czy po włączeniu zapłonu paliwo będzie lecieć z regulatora.

: 05 sty 2015, 17:50
autor: krzysiek_kw15
Proponuję jeszcze sprawdzić układ zapłonowy - cewka, przewody, świece.

Re: ciężko pali, nierówna praca silnika

: 05 sty 2015, 22:14
autor: krystek1986
Kolego (UFOtm) podmienione części są 100% sprawne, ponieważ kupiłem drugie takie Audi z (tym samym silnikiem) przeznaczoną na części, tam nie występowały takie problemy, silnik bez gazu.
Posprawdzam te podciśnienia, a gdzie znajdę ten regulator wolnych obrotów?
Mówimy oczywiście o silniku 2,6 v6 ABC.

Po kupnie samochodu byłem u mechanika, w celu usunięcia tych usterek.
Wymienił kable zapłonowe i świece.

Zmierzył też ciśnienie sprężania.
Prawa głowica miała po 11,5; 11; 11.
Lewa głowica miała po 10,5; 10,5; 9,5.
Jaka wg. Was powinna być optymalna?

Według mechanika, nie ma to wpływu na rozruch silnika.
Sprawdził także rozrząd, ponieważ poprzedni właściciel wymieniał pompę wody.
Myślał, że tam tkwi problem z rozruchem.
Okazało się jednak, że wszystko jest ok.

Dalsze wymiany części wiązały się z dużymi kosztami, dlatego postanowiłem sam spróbować uporać się z problemem.
Pozdrawiam.

: 06 sty 2015, 10:42
autor: PuSzEk
jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to wartości są już delikatnie mówiąc kiepskie, w szczególności lewa głowica

: 06 sty 2015, 11:15
autor: krystek1986
Też mi się tak wydaje, mam taki drugi motor, to wszędzie jest po 12.

: 06 sty 2015, 18:44
autor: mały v8
To falowanie i ciężkie palenie to skutek rozkalibrowania przepustnicy. Wszystko prawdopodobnie przez odpalenie na rozładowanym akumulatorze, lub na niełączących kablach . Sam borykałem się z tym problemem kilka razy, teraz musisz zrobić adaptacje, lub przejechać ok 400 km, i wszystko samo się ustawi. Można by tam też zerknąc i umyć przepustnicę i ten mały krokowiec płynem w sprayu do czyszczenia gaźników Tu masz instrukcję jak zrobić adaptacje VAG-iem
:arrow: silnik 01
bloki wartosci 08
kanał 060, lub 098 (w zależności czy masz elektryczną przepustnice czy linke) i masz adaptacje zrobioną
tylko na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku !!!!

Albo poprostu jeździ wku..zdenerwowany aż się samo naprawi:-)

: 06 sty 2015, 22:29
autor: krystek1986
Kolego (mały v8) może masz racje. Zastanawiałem sie nad przejrzeniem tych części. Jak to nie pomoże to :lol: targam kolektor ssący. Tylko muszę podjechać do gaziarza.
Nie chce wysadzić domu w powietrze. Może Ty wiesz gdzie jest jakiś zawór na reduktorze?Pytam, bo jestem zielony w tym temacie.

Vaga też nie posiadam, a może samo się ustawi?

Na razie nic nie podziałam, bo mnie choróbsko rozebrało. Jak tylko będzie lepiej zabieram się do pracy.

Pozdrawiam.

: 06 sty 2015, 22:42
autor: Audi 80 Polska
mały v8 pisze:Można by tam też zerknąc i umyć przepustnicę i ten mały krokowiec płynem w sprayu do czyszczenia gaźników Tu masz instrukcję jak zrobić adaptacje VAG-iem
:arrow: silnik 01
bloki wartosci 08
kanał 060, lub 098 (w zależności czy masz elektryczną przepustnice czy linke) i masz adaptacje zrobioną
tylko na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku !!!!
Takie rzeczy to w samochodach od mniej więcej 2000roku. W ABC dostępne bloki do 008 jak dobrze pamiętam. Tutaj wolne obroty nie są nawet regulowane przepustnicą, tylko przez kanał obejściowy. I jeszcze w TPSie jest taki relikt jak styk wolnych obrotów, którego nawet softwarowa adaptacja byłaby niemożliwa.

Na właśnie dobrze by było sprawdzić ten styk czy się załącz. Be vaga można sprawdzić czy pinie 4 czujnika zamknięcia przepustnicy pojawia się masa gdy przepustnica jest zamknięta i napiecie po jej lekkim otwarciu. Oraz czy na pinie 3 przy zamkniętej przepustnicy jest 0,4V a na max otwartej 4,4V i czy przy powolnym otwieraniu nie mam przeskoków i spadków napięcia.
Sprawdzać oczyścicie na włączonym zapłonie, silnik nie musi być odpalony.

Zawór ręczny od gazu masz na butli. Nawet jak go nie zakręcisz to masz przynajmniej dwa elektrozawory do wyjścia gazu z parownika.

: 06 sty 2015, 22:46
autor: mały v8
Na reduktorze nic nie kręć, zawór masz w oknie rewizyjnym na butli gazowej zakręć i wszystko, jak ucieknie to "kieliszek gazu" , bo i tak zawór elektromagnetyczny pod maską go trzyma. Ja bym na razie w tym kolektorze nie kręcił, te silniki dobrze chodzą nawet bez klap, są jedynie bardziej mulaste. Moim zdaniem zacznij od VAG-a.

: 07 sty 2015, 15:37
autor: krystek1986
Aldi czyli zwykłym miernikiem elektrycznym to sprawdzę?
Czyli jak to mam podpiąć?
Powiem szczeże że z elektryki to cieniutki jestem. :cry:

Czy w ABC występuje regulator wolnych obrotów tak jak pisał UFOtem?

: 07 sty 2015, 19:51
autor: Audi 80 Polska
krystek1986 pisze:Aldi czyli zwykłym miernikiem elektrycznym to sprawdzę?
Czyli jak to mam podpiąć?
Powiem szczeże że z elektryki to cieniutki jestem. :cry:
Tak zwykły miernik ustawiony na pomiar do 12V (zakres do 20V będzie na zwykłym mierniku).

Podpinasz z tyłu kostki od TPSu (czujnika położenia przepustnicy), tylko trochę jest tam trudny dostęp, więc najlepiej zdjąć rurę doprowadzającą powietrze. Można zdjąć kostkę wsadzić z tyłu kable w potrzebne piny i zamontować na miejsce.

Tutaj rozpiska numerów pinów.
Obrazek
krystek1986 pisze: Czy w ABC występuje regulator wolnych obrotów tak jak pisał UFOtem?
Tak to jest to zaznaczone na zdjęciu:
Obrazek

: 07 sty 2015, 22:27
autor: krystek1986
Dziękuje ci za wyczerpującą odpowiedź.
Pełen profesjonalizm.
W piątek coś podziałam zobaczymy jakie będą wyniki

[ Dodano: 2015-01-08, 11:26 ]
Kolego Aldi powiedz mi pasowały by lampy przednie zespolone z kierunkiem z b4 do b3?
Mam takie do sprzedania, a klient nie wie czy będą pasowały.

[ Dodano: 2015-01-11, 09:34 ]
Witam.Mam dzisiaj zamiar sprawdzić tą przepustnice.Tylko mam jeszcze takie pytanko.Gdzie mam podłączyć do którego pinu czerwony kabel miernika a czarny?