Strona 1 z 2

[B4 2.8 AAH] wywala płyn chłodniczy na zapalonym silniku

: 04 mar 2015, 22:14
autor: Mołdi
witam, dzis zakupiłem audi z silnikiem 2.8 na sekwencji. I wczesniej miałem bmw 2.0 w ktorym odkrecałem korek na rozgrzanym i odpalonym aucie i nic się nie działo.
a w audi, na rozgrzanym odpalonym odkrecam korek i idzie płyn do góry. Lecz ogrzewanie super jest, temepratura stoi ciagle 90 stopni i co jakis czas załączaja sie wentylatory i nic się nie dzieje auto stało ok 30 min ciagle i temp 90 stopni, jezdziłem na wyzszych obrotach i nic ale dziwne ze jak odkrece na odpalonym to płyn wywala pomału.

tak ma być ? bo jak nie to zwracam audi... prosze o szybką i szczerą odpowiedz, to pierwsze audi.

Silnik kopci na biało ale jest zimno na dworze i w innych autach tez tak jest. moc swietna. odpala ładnie na gazie i na benzynie chodzi rowno itp.

jak pogazuje na postoju to jakby para z pod maski szła ale mozliwe ze przez tłumik leci i pod autem jest dym i wylatuje.

: 04 mar 2015, 22:52
autor: pawel_G
Twoje Audi ma układ wysokociśnieniowy, dlatego Ci płyn wywala, a paruje pewnie płyn który rozlałeś po silniku.

: 04 mar 2015, 22:58
autor: Mołdi
Paweł, nie rozlałem bo nie dolewałem. Przed chwilą kupiłem autko. Ja jestem bojaźliwy, kupiłem auto za ciężko zarobione pieniądze i wiesz jak to jest :(

mowisz ze to normalne wiec nie mam się co bać ? :)

Zakochałem się w audi <3

: 05 mar 2015, 00:46
autor: elektronic
Mołdi pisze:jak pogazuje na postoju to jakby para z pod maski szła ale mozliwe ze przez tłumik leci i pod autem jest dym i wylatuje.
Kolego, jak ci tylko przy przygazówce tak się robi to widocznie jest tak jak piszesz... No ale co za problem otworzyć maskę i popatrzeć?

: 05 mar 2015, 07:01
autor: pawel_G
No wysokociśnieniowy układ zawsze wywala płyn jak korek odkręcić i gazujesz.

: 05 mar 2015, 07:29
autor: Pieterb
Mołdi, popraw temat bo dziwne objawy to nie wiele mówi i zastosuj tag _uwaga

: 05 mar 2015, 09:35
autor: Mołdi
juz poprawiam. Czyli mogę smiało jezdzić i nie bać się?

: 05 mar 2015, 11:10
autor: Pieterb
Mołdi, tak jest poprawnie

Nie wiem jak to przy V'kach ale u mnie zanim termostat się otworzy to bez korka ciśnienie wywala troszkę płynu natomiast jak już silnik ma temp. roboczą to nie, dodam że na wolnych obrotach taj jest a nie wiem jak na podwyższonych bo nigdy nie próbowałem.

: 05 mar 2015, 11:17
autor: bloku
Zmień profilaktycznie rozrząd i pompe wody oraz termostat. V6 ma układ ciśnieniowy i jeśli na dogrzanym silniku odkręcisz korek i wywala płyn na jałowym to się nie przejmuj. Gorzej by było gdyby po zgaszeniu auta zaczął wywalać duża ilość. Jeśli płyn Ci się nie gotuje na jałowym biegu a wentylator się załącza to wsio jest w nalezytym porządku.

: 05 mar 2015, 11:42
autor: pawel_G
A ta para z pod maski, to pewnie jak Ci wywaliło płyn przy odkręconym korku to później odparowywał. Możesz sobie jeszcze sprawdzić czy w płynie nie ma oleju, są jakieś próbniki do tego i wtedy będziesz miał pewność, że obie głowice są ok.

: 05 mar 2015, 14:44
autor: Mołdi
a wiec : nie wywala na zgaszonym rozgrzanym jest tylko tssssss i odkrecam i nic sie nie dzieje. Olej nie dostaje się do płynu, pod korkiem olejunie ma masła.

Do wymiany mam chłodnicę " ta para z pod maski " w chłodnicy od strony zderzaka mam lekki nie duzy wyciek no ale jakieś 3 na 3 cm jest mokre i to własnie dymi przez to bo na ciepłe sie wylewa. Ubytków na razie nie ma. Auto stało dlugo długo od września i było kilka razy zaledwie przepalane.

Wystraszyłem się kolejny raz. Bo dzis dopiero wkreciłem ją na full obroty i za sobą zostawiłem dym niebieski. Tzn wyjezdzałem i 3 i spód od 3 tyś kopciła na błekit mysle o ładny ch... pojezdziłem z 20km normalnie mysle dam w palnik i tym razem zaczeła puszczać dymek od 5.5 tyś obrotów. Myslę że to się skoryguje przez to ze długo stała i trzeba pojezdzić nią. Dodam że nie ma katalizatora... :evil:

: 05 mar 2015, 17:38
autor: bloku
Jak masz nieszczelną chłodnicę to radzę szybko ją wymienić. Układ będzie się szybko zapowietrzał a to może doprowadzić do zabicia pompy wody lub przegrzania silnika.

Co do niebieskiego dymu to nie chce straszyć ale wygląda mi to na pierscionki. Zrób domowy test. Z rana na zimnym daj jej lekko w palnik na jałowych (tak do 5k). Wiem, że to drastyczne ale może to pokazać czy to pierścienie czy tylko uszczelniacze zaworów. Drugi test na rozgrzanym silniku - przez ok 15s trzymaj 3500obr i potem daj do odcinki. Powinno raz strzelić na niebiesko a potem czysto. Jeśli tak będzie to na 99% tylko uszczelniacze co w tym wieku auta i V6 jest rzeczą normalną.

: 05 mar 2015, 19:46
autor: Audi 80 Polska
Mołdi pisze:I wczesniej miałem bmw 2.0 w ktorym odkrecałem korek na rozgrzanym i odpalonym aucie i nic się nie działo.
Znaczy nie było ciśnienia czy płyn się nie podnosił?

: 05 mar 2015, 20:50
autor: Mołdi
nie podnosił się płyn. Jak dawałem gazu to obieg był.
Juz nie kopci. auto stało moze trzeba przepalić ją.

a uszczelnic się nie da chłodnicy ?

: 05 mar 2015, 20:55
autor: bloku
Mołdi pisze:a uszczelnic się nie da chłodnicy ?
Można spróbować. Tylko nei stosuj proszków czy płynów. Wyjmij ją i zobacz skąd dokłądnie cieknie. Jeśli z kanałów to można je zacisnąć. Jeśli z łączeń rdzenia do ramy to lipa i szkoda się bawić w uszczelnianie tylko kupić chinola - też dają rade.