Strona 1 z 2

[b4 2,8 AAH] wymiana uszczelniaczy zaworowych

: 14 lis 2007, 00:04
autor: koko666
znika mi olej z silnika... mam jakis drobny wyciek ale to chyba nie wszystko, wiem tez ze V6 musi troche oleju wypic, szczegolnie ze czasem go pocisne.
ale pomyslalem zeby wymienic uszczelniacze zaworowe, tylko pytanie czy w tym silniku to prosta sprawa?

: 14 lis 2007, 20:20
autor: Obarek
Jeśłi wszytsko chodzi jak trzeba dolewaj oleum i nic się nie martw te silniki piją oleum i robią po 600 000 km.
Jeśłi zdecydujesz się na jakieś roboty daj znać co zrobiłeś i ile Cie to wyszło
Pozdro
Obarek

: 14 gru 2007, 09:50
autor: radek kocio
Witam odkurzę trochę temat i podłączam się do pytania koko666, oleju bierze ok 0,5l / 500 km <wodka> i wiem że go zasysa przez zawory. Czy wystarczy zdjąć wałek, popychacze i sprężyny z zaworów żeby wymienić uszczelniacze, czy to może w V-ce wyższa szkoła jazdy? Ma już przelatane 291 tyś. z pod korka oleju jeszcze nic się nie wydobywa (nawet jak położy sie chustkę to nie drgnie)
Koledzy może tak: na wydechowych są uszczelniacze? czy w V-ce bez problemu wyjmę wałek rozrządu ? Jaką siłą dokręcić później ten wałek? Może ktoś ma fotke z tymi wszcekniaczami?

: 03 sty 2009, 02:58
autor: seba1025
odświerze temat, z racji takiej ze mam wycieki oleju dosyć pożadne bo miska aż ocieka olejem, miska jest złozona z dwuch częsci, dolną zdjąłem bez problemu a tą przy bloku, jak zdjąć, bo nie mam zielonego pojęcia, odkrecilem sanie, stabilizator, wszystkie śróby i nic(od dolu tylko) gdzies jeszcze sie trzyma? a i alternator tez odkrecilem....
przy okazji dowiadująć sie gdzie jest sruba do spucszczania płynu chłodniczego z bloku.... od dołu naloczeniu miski ze skrzynia po stronie kierowcy... no wiec jak sie dostac do tej michy?

: 03 sty 2009, 14:27
autor: siwusek216
W/g ETKI misa jest przykręcona do bloku i podpory walu (obudowy pompy oleju) śruby znajdują się po obwodzie miski na zewnątrz(boki i od strony skrzyni). Do pozostałych śrub(od przodu silnika) można dostać się przez mniejsza miskę trzeba tez odkręcić smok i węzę idące do filtra oleju.

: 04 sty 2009, 13:21
autor: seba1025
podpora wału to chodzi ci od łape silnika przednią?(do pasa przedniego?) jesli tak to odkręcałem wszystkie sruby i nic

: 04 sty 2009, 13:26
autor: Danio BB
"Podpora wału" czyli obudowa łożyska (panewki).
cytat:
"Do pozostałych śrub(od przodu silnika) można dostać się przez mniejsza miskę trzeba tez odkręcić smok i węzę idące do filtra oleju."

: 04 sty 2009, 17:05
autor: scyzor
też tak miałem -ale u mnie olej szedł przy okazji pociśnięcia po garach przez uszczelki głowicy -sprawdz najpierw czy nie masz wycieków oleju z pod misy, filtra, uszczelek głowic ,uszczelek pokrywy zaworów itp jeżeli były by słabe uszczelniacze zaworowe to rano powinien puścic ładną czarną chmurke z ruru --a jesli chodzi o dolewanie oleju to ja na 10 tyś dolewam ok0,5 -0,7 litra tak już mają .pozdro z mazowsza
<ok>

[ Dodano: 2009-01-04, 17:07 ]
a jesli chodzi o sama wymianę uszczelniaczy i wyjęcie wałków -przewalone !!!!

: 04 sty 2009, 20:18
autor: radek kocio
jeżeli były by słabe uszczelniacze zaworowe to rano powinien puścic ładną czarną chmurke z ruru
moim zdaniem niebieską. Będę się brał za wymianę uszczelek pod głowicami i uszczelniaczy zaworowych, jakieś foto story na pewno się znajdzie.
Takie pytanie: jak się nazywa ten klucz do szpilek głowicy i z kąt go wziąć ( łeb szpilki wygląda jak klucz torx)

: 04 sty 2009, 22:38
autor: seba1025
to jest zwykły duzy torx, a z uszczelki pod glowicą nie leci, z pod pokrywy usunąlem wyciek na początku, napewno leci tą druga częscią misy olejowej, jak by ktos to robil to prosze o foto story jesli mozna... bo naprawde sie przyda, a jak bedzie teraz jeszcze cieknać to sie zdenerwuje zdejme caly pas przedni i bede widzial wszystko dokladnie.... i zrobie foto story jak mi sie uda. pozdrawiam. A chmurki nie mam po uruchomieniu, silnik ogólnie zdrowy bo skan mu niezly robilem.

: 05 sty 2009, 21:43
autor: radek kocio
Ten klucz do głowic to torx nasadowy E14 ( kupiłem za 5,30) Próbowałem dzisiaj je dociągnąć ale nie idzie i za parę dni ściągam głowice.

: 06 sty 2009, 01:05
autor: seba1025
to zrób fotostory

: 06 sty 2009, 18:12
autor: radek kocio
Oczywiście że zrobię. Małe pytanko czy szpilki od głowicy trzeba wymienić na nowe? Czytałem trochę o tym i każdy pisze że się wymienia ale w jakim celu to nie wiem, jednorazowe jakie czy co.

: 06 sty 2009, 20:06
autor: seba1025
yyyy, a po cholere? wole stare już rozgrzane i ułożone odpowiednio, niż nowe mniej wytrzymalsze napewno nie ulożone...

: 07 sty 2009, 01:16
autor: radek kocio
wole stare już rozgrzane i ułożone odpowiednio,
Też tak myślę wkręci się je w te same miejsca co były i będzie git