Strona 1 z 1

[b4 AAH] czujnik położenia wału

: 18 lip 2015, 03:29
autor: chodor
Mam pytanko!!

czy czujnik położenia wału (g4) zczytuje sygnał do komputera przez cały czas działania silnika czy tylko podczas rozruchu?

i czy wadliwe działanie tego czujnika może mieć jakiś wpływ na działanie całego silnika?



no i jeszcze pytanko o masy w audi 80?
jest jedna główna ? czy jest ich więcej?
gdzie się znajdują?

z góry dzięki za pomoc ;)

: 18 lip 2015, 08:55
autor: 639
tu masz wyjasnione co i jak i od razu metoda na sprawdzenie go

: 18 lip 2015, 09:46
autor: maciek889
chodor pisze: czy czujnik położenia wału (g4) zczytuje sygnał do komputera przez cały czas działania silnika czy tylko podczas rozruchu?
Można go odłączyć i będzie pracował. Kiedyś kumpel wpiął ECUmastera w ten czujnik bo chciał przesuwać zapłon. Na przesuwanie zapłonu reagował od ręki (widać jak ma sygnał to sprawdza go co jakiś czas). Niestety ten czujnik miał sygnał którego przyspieszenia nie obsługiwał ecumaster DET3 i można było tylko opóźnić.
Ale taki test że odpalone było z tym czujnikiem bezpośrednio później odłączony (silnika dalej pracował) i następnie był wpięty ecumaster z opóźnianym sygnałem to praca silnika się zmieniała.
chodor pisze:no i jeszcze pytanko o masy w audi 80?
jest jedna główna ? czy jest ich więcej?
Masz jedną idącą do silnika (V6) gdzieś przy prawej łapie silnika jak się nie mylę. A kolejne ważne masy od ECU są przykręcane do kolektora ssącego w okolicach przepustnicy.

: 21 lip 2015, 21:37
autor: viper370
Mówicie o tym czujniku wkręcanym na stałe w blok silnika ?
A jak ma się ten drugi czujnik między silnikiem a skrzynią biegów, to nie on jest odpowiedzialny za wyprzedzenie zapłonu na świecach ? Z tego co widziałem ma mały zakres regulacji i czy podczas pracy silnika po jego wypięciu będzie dalej silnik pracował ?

: 21 lip 2015, 22:15
autor: maciek889
Oba czujniki na wale się uzupełniają. Ten w bloku daje punkt odniesienia a drugi "liczy" ząbki na wieńcu. W silnikach (V6 30V i też w R4 po 1995 roku) zrobili jeden czujnik i dali do niego wieniec 60-2, też są ząbki (60) do dokładnego określenia pozycji oraz punkt odniesienia w postaci braku dwóch ząbków (2).
Zresztą opisane to jest w SSP130

: 24 lip 2015, 21:36
autor: Viriss
Witam. Pozwolę podpiąć się pod temat ponieważ mam problem z tym właśnie czujnikiem lub czujnikami.

Sprawa dotyczy silnika 2.6. 2 razy zdarzyło mi się że silnik miał problemy odpalić za 3 razem nie odpalał przez tydzień. Po podpięciu do komputera wypluł dwa błędy których nie dało się skasować.

http://images70.fotosik.pl/1064/079f022dda752a69.jpg

Wymyłem czujnik położenia wałka benzyną ekstrakcyjną i odpalił :-P Ale obstawiam że był to zbieg okoliczności. Po tygodniu znowu padł. Sprawdzam błędy i znowu to samo ale tym razem skasowały się bez problemu i auto odpaliło. Wydaje mi się że mój problem dotyczy czujnika G4
Teraz pytanie. Czy czujnik położenia wału może powodować też błąd czujnika halla ? Prawdopodobieństwo że padły oba jest raczej małe ?

: 24 lip 2015, 21:42
autor: maciek889
Viriss pisze:Teraz pytanie. Czy czujnik położenia wału może powodować też błąd czujnika halla ? Prawdopodobieństwo że padły oba jest raczej małe ?
Tak, może widziałem coś takiego w ABC i wymiana czujnika położenia pomogła. Czasem jak jest za słabo przykręcony te też może nie działać.
Halla możesz sprawdzić miernikiem albo diodą LED czy działa. Czujnik wału możesz tylko zmierzyć opór na odłączonym .

Czujnikowi indukcyjnemu wału prędzej pomogłoby umycie niż czujnikowi halla.

: 25 lip 2015, 22:49
autor: Viriss
maciek889 pisze:Czujnik wału możesz tylko zmierzyć opór na odłączonym .
980 Ohm ? Taką wartość znalazłem w nowych czujnikach. Kostka z tego czujnika jest w okolicy halla ?
maciek889 pisze:Czujnikowi indukcyjnemu wału prędzej pomogłoby umycie niż czujnikowi halla.
Dobrze wiedzieć. Sprawdzimy jak wygląda jak się do niego dobiorę <ok>

: 26 lip 2015, 12:07
autor: maciek889
Viriss pisze:
maciek889 pisze:Czujnik wału możesz tylko zmierzyć opór na odłączonym .
980 Ohm ? Taką wartość znalazłem w nowych czujnikach. Kostka z tego czujnika jest w okolicy halla ?
Nie. One są jest razem z tymi 6 czy 5 kostkami na podszybiu. Zobaczysz z których kostek kable idą pod silnik. Są raczej cienkie kable i miękkie bo np. zasilanie cewek to grube twarde kable.
Viriss pisze:
maciek889 pisze:Czujnikowi indukcyjnemu wału prędzej pomogłoby umycie niż czujnikowi halla.
Dobrze wiedzieć. Sprawdzimy jak wygląda jak się do niego dobiorę <ok>
Najczęściej może zabrudzić się ten co siedzi w silniku czyli G4 ewentualnie sprawdź czy jest dobrze przykręcony bo jak jest luźno i się wysunie to też nie będzie chodził.

: 30 lip 2015, 17:52
autor: Viriss
A jednak powodem moich problemów był czujnik halla. Czujnik położenia wału też miał nieprawidłową rezystancję i też wyleciał. Auto pali z pół obrotu <ok>

: 10 kwie 2018, 19:26
autor: Buchomodozor
Witam, pozwolę się podpiąć do tematu. Mam podobny problem. Pewnego dnia bez żadngo problemu dojechałem do domu, a następnego dnia auto nie ma iskry (2.6 ABC 1993rok). Komputer wypluł błędy :


Wymieniłem Halla i G4 na nowe ale błędy dalej występują. Zostaje G28.
Czy ten czujnik jest taki sam jak g4 poza kolorem wtyczki?

: 11 kwie 2018, 12:27
autor: Immelman69
Różnią się opornością... a ja do kolegi buchomodozora mam pytanie, bo sam się mecze z podłączeniem 3 wtyczek które są obok siebie właśnie od tych dwóch czujników g4 ig28 i czujnika halla, mógł by kolega wysłać zdjęcia wtyczek z widocznymi kolorami przewodów i info do którego co jest wpięte?