Strona 1 z 3

[B4 2.6 ABC] Wysokie spalanie. Od czego zacząć ?

: 24 paź 2015, 10:43
autor: BzykuPL
Na wstępie napiszę że szukałem i nie znalazłem żadnej sensownej odpowiedzi na temat wysokiego spalania. (Jedynie to że temu pali tyle, a innemu tyle).

Po zakupie Audi (kombi, quattro manual) Zatankowałem cyklonu do pełna, nawinąłem 200km i po dolewce weszło 26l. Jazda była ok 110km po trasie (120-130km/h) i reszta to miasto. Czyli ładnie - ok 13l na 100km. Dodam że co chwile deptałem i gazowałem bo musiałem nacieszyć się dźwiękiem i osiągami niepozornego autka.

Teraz chciałem sprawdzić do jakiego minimalnego spalania uda mi się zejść. No i masz Ci babo placek. Jeżdżę do ok3-3,3tys obr, pedał wciskam na tyle żeb nie otwierać drugiej przepustnicy, ruszam spokojnie i wyszło 20L <wazuuuup> Żywcem na całej butli (wlzało lekko ponad 41l) zrobiłem zaledwie 200km... Zatankowałem ponownie i patrząc na wskaźnik gazu wjdzie to samo...

Nie jeżdżę raczej krótkich odcinków. Jedynie 15km do roboty i to nie codziennie.

Od czego mam zacząć sprawdzanie tego chorego spalania ? Wydawało mi się że jednak powinno łkać w moim stylu jazd te 13 max...

PS: Samochód różnie odpala, po nocy czasem od pierwszego a czasami musze po 5 razy bardzo długo go kręcić...

Pozdrawiam.

: 24 paź 2015, 11:11
autor: maciek889
Zacznij od napisania jaką masz instalacje gazową bo tak nie wiadomo od czego zacząć. Dobrze by było sprawdzić spalanie benzyny.

A palić może źle przez źle wyregulowany gaz sekwencyjny albo usterkę instalacji która puszcza gaz do kolektora po zgaszeniu.

: 24 paź 2015, 11:36
autor: BzykuPL
Instalacja STAG 300-6 PLUS. Niedawno po serwisie ( wymiana filtrow i przewodów). W sumie nieszczelność mogla by być możliwa chyba bo to spalanie 26l na 200km było sprawdzone w bardzo krotkim czasie. Od wieczora do połunia następnego dnia. Aktualnie wolniej nabijam kilometry, jeżdżę delikatnie a jara jak smok. Sprawdzę jeszcze jak wyjdzie na paliwie...

: 24 paź 2015, 12:09
autor: maciek889
Instalacja STAG 300-6 PLUS
Ale staga sprzedają w zestawach z wtryskami, które czasem nie wytrzymują 20 tys. km jak np. valtek typ 30: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_1323_3.jpg i ich jedyną zaletą jest to że są tanie. I są też zestawy np. z wtryskiwaczami hana, które spokojnie dają radę do 100tys km.
Valteki na 6 cylindrów kosztuje 200zł a hana ponad 400 i jeszcze trzeba dokupić rozdzielacze.

Tak samo z parownikami. Możesz sprawdzić czy w tym cienkim wężyku odchodzącym od parownika nie idzie gaz.

A to dobrze by było sprawdzić sondy czy nie ma kodów usterki w ECU benzyny albo sprawdzić czy pracują przy pomocy zwykłego miernika.

: 24 paź 2015, 13:05
autor: BzykuPL
Wtryski Valtek. Z papierow wynika że 9 października był serwis i w tym wymiana przewodo i filgrow, sprawdzenie szczelnosci układu oraz regulacja i czyszczenie wtryskkwaczy jesli dobrze doczytałem. Chodzi o ten sztywny mosiężny przewod od parownika? przy próbie odkręcenia zasyczało gazem to zostawiłem go w spokoju. Niedługo zajme się sondam i zobaczymy co one powiedzą.

: 24 paź 2015, 13:24
autor: bzibzi
jakos mnie nie dziwi spalanie 20lpg . Mam takie caly czas w miescie i to jezdzac normalnie ale ktotkie odcinki po pare kilometrow na trasie do 12 przy 120 non stop schodzę . Co w takim spalaniu jest dziwnego :-P

: 24 paź 2015, 14:07
autor: BzykuPL
bzibzi, ja prawie nie jeżdżę po miescie a wychodzi mi ponad 20l przy spokojnej jezdzie. do 120km/h. Ale częsciej się toczę ok100. I zmiana biegow przy ok 3tys. Spokojna jazda i taki wynik to nie bardzo. zwłaszcza że pierwszy pomiar na 200km wyszedł mi 26l. A teraz nagle 20 na 100 ?! nie halo coś

: 24 paź 2015, 14:16
autor: maciek889
BzykuPL pisze:Chodzi o ten sztywny mosiężny przewod od parownika? przy próbie odkręcenia zasyczało gazem to zostawiłem go w spokoju.
Nie nie ten, pewnie teraz tam nie będzie za szczelne. Chodzi o gumowy cienki wąż o średnicy wewnętrznej 4-6mm, podobny do tego którym wtryskiwacze są podłączone do cylindrów.

Co do spalania to może być że jeszcze ktoś źle rozrząd ustawił bo nie ma znaków tylko trzeba blokady stosować.

: 24 paź 2015, 14:39
autor: BzykuPL
Rozrząd był niby robiony niedawno. Ale w takim razie czemu na początku spaluł te 13l na 100? A teraz wiele więcej... Sprawdze jakos w łatwy sposob czy rozrząd jest dobrze ustawiony?

: 24 paź 2015, 17:40
autor: bzibzi
a gdzie gaz tankujesz może tu lezy przyczyna problemu

: 24 paź 2015, 18:04
autor: BzykuPL
Różnie. Na orlenie, i na miejscowej stacji gdzie zawsze tankowałem inne samochody i było ok. A wtedy co wyszło 13l też był to orlen.

Zabrałem się za czyszczenie przepustnicy bo była zawalona bardzo, ściagnąłem tą obudowe kolektorów i masakra jakaś..... znalazłem tam takie plastikowe klapki. Wytargałem własnie dolot i tam jakiś cyrk jest normalnie, Jakieś plastiki rozklekotane tam latają :shock:
Za chwile podeśle foty. Wie ktoś co z tym zrobić ? czy to wgl odgrywa jakąś ważną rolę ?

: 24 paź 2015, 18:10
autor: bzibzi
wywal te cale plastiki ze srodka i będzie bzii przerabiałem temat u siebie http://www.fotosik.pl/zdjecie/f676ea855865a11d wszystko co lezy tam po prawej wywal i skrecaj :mrgreen:

: 24 paź 2015, 19:28
autor: maciek889
BzykuPL pisze: Jakieś plastiki rozklekotane tam latają :shock:
To niemal norma w 2.6. Chyba po którymś roku przebudowali ten kolektor.

: 24 paź 2015, 23:43
autor: BzykuPL
Ok wywaliłem te berbeluchy ze środka. Samochód lepiej się zbiera w zakresie 3-4,5tys obr. Czuć więcej mocy :mrgreen: zapewnie wcześniej te łopatki w kolektorach ograniczały dopływ powietrza :lol:


Jeśli chodzi o spalanie to sprawdze ile bierze benzynki. Jeśli wyjdzie mi jakiś normalny wynik to jade z tym gazem do jakiś speców na sprawdzenie wszystkiego od A do Z...


Zapodaje foto jak to u mnie się prezentowało <czesiek> Jak to zobaczyłem to nie wiedziałem za co się łapać :D

Obrazek

PS: dlaczego te kolektory są takie umazane w środku ? <osohozi>

: 25 paź 2015, 09:01
autor: bzibzi
opary oleju z odmy