Strona 1 z 1

[B4 2.8 AAH] Kontrolka oleju po jego wymianie.

: 19 gru 2015, 00:26
autor: Riley
Cześć posiadam Audi 100 C4. Z powodu dużego wycieku wymieniłem obie uszczelki miski oraz zmieniłem olej na 10w40 (wlany był 15w40). Po tym zabiegu wyskakuje mi na parę sekund kontrolka oleju, podczas gdy wskaźnik ciśnienia pokazuje 5 bar (podczas jazdy i postoju na zimnym, ciepły na postoju 2 bary). Kontrolka pokazuje się różnie. Który czujnik odpowiada za kontrolkę - bańka czy ten w bloku? Bańka z tego co wiem odpowiedzialna jest za 0,3 a ten w bloku za 1,8. Czy padnięte mogą być zaworki w głowicach? Szklani nie klepią. Czy za takie zjawisko może odpowiadać odwrotnie połączone przewody w bańce?

P S
ETKA pisze, że w bloku jest czujnik temperatury, natomiast dwa czujniki ciśnienia są obok siebie- jeden 2,5 bar, drugi 0,3 bar.

: 19 gru 2015, 10:26
autor: maciek889
Riley pisze:czujnik odpowiada za kontrolkę - bańka czy ten w bloku? Bańka z tego co wiem odpowiedzialna jest za 0,3 a ten w bloku za 1,8.
Oba są odpowiedzialne za kontrolkę. Tylko ten w bańce będzie powodował że kontrolka zaświeci się na obrotach biegu jałowego a osobny czujnik tylko zapali kontrolkę jak przekroczy się 2000obr/min.

Najlepiej sprawdź miernikiem co się dzieje z czujnikami gdy pojawia się kontrolka. Tylko ten na bańce rozwiera masę gdy ciśnienie jest OK a ten osobny 1,8 bara zwiera masę gdy ciśnienie jest ok.
Riley pisze:Czy za takie zjawisko może odpowiadać odwrotnie połączone przewody w bańce?
Raczej nie. Jakby było odwrotnie to by wskaźnik nie pokazywał 2 bar.

Zacisk WK na bańce jest od lampki a G od wskaźnika. Jeśli odłączysz wskaźnik to jego wskazówka pójdzie na 5 barów.

: 19 gru 2015, 17:57
autor: Riley
Wszystko się już wyjaśniło. Uszkodzony był przewód od czujnika. Sprawdziłem przejście na przewodzie przy zegarach i przy czujniku. Uszkodzony był w takim miejscu, że przerwy szukałem parę godzin.