Strona 1 z 2
[Cabrio 2.8 AAH] 2.8 czy 2.8, jaki mam silnik
: 29 gru 2015, 14:03
autor: jakubje
Witam, wymianialem ostatnio rozrzad i po vinie nie pasowaly rolki napinajace (byly zamienione srodkowe sruby 6 z 8), spasowalo dopiero kiedy dobrano od 2.6. Czy mozliwe jest ze mam 2.6 a nie 2.8?
Jak poznac silnik? Gdzie sa kody identyfikujace jego pojemnosc?
Pozdrowionka
: 29 gru 2015, 14:07
autor: Leo
masz przepływkę czy nie masz? po VINie to pojemności nie sprawdzisz, poza serwisem.
: 29 gru 2015, 14:34
autor: jakubje
co znaczy przeplywka? z powodzi masz na mysli? nie, ale zaczynam podejrzewac jakis przeszczep.
: 29 gru 2015, 15:11
autor: Leo
Przepływomierz. Takie coś jak na zdjęciu poniżej, zaraz za obudową filtra powietrza.
http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_filt ... 430052.jpg
: 29 gru 2015, 15:53
autor: Kofper
Tutaj Ci zaznaczyłem jak poznać <ok>
http://scr.hu/0gde/kri7o
: 29 gru 2015, 18:19
autor: maciek889
W obu silnikach występowały dwa rozmiary śrub rolki napinającej. Zależało to od racznika.
[ Dodano: 2015-12-29, 18:19 ]
Tutaj w pozycji 8:
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACA/1994/40/49/444184/ są wypisane nawet numery nadwozia od którego do którego były śruby M8 i M10.
: 29 gru 2015, 20:56
autor: jakubje
Glowice mam jak w 2.8 ale filtr powietrza i cala reszta z 2.6...
[ Dodano: 2015-12-29, 19:56 ]
maciek889 pisze:W obu silnikach występowały dwa rozmiary śrub rolki napinającej. Zależało to od racznika.
[ Dodano: 2015-12-29, 18:19 ]
Tutaj w pozycji 8:
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACA/1994/40/49/444184/ są wypisane nawet numery nadwozia od którego do którego były śruby M8 i M10.
No swietnie czyli jest jednak szansa ze moje 2.8 to dalej 2.8
: 29 gru 2015, 21:14
autor: Kofper
To nie głowica tylko kolektor.
Wrzuć zdjęcie swojego silnika. Lepiej będzie, tyle że jak nie masz przepływomierza to nie wiem jak z 2.8.
[ Dodano: 2015-12-29, 21:14 ]
http://img39.otomoto.pl/images_otomotop ... rev001.jpg
Powinieneś mieć dokładnie taki silnik.
: 29 gru 2015, 21:16
autor: maciek889
Ta wystająca przez osłonę część kolektora w 2.6 jest plastikowa a w 2.8 metalowa. Po kolorze na zdjęciu można nie poznać bo ten plastik w 2.6 jest pokolorowany na kolor metalu.
Tutaj na pierwszym zdjęciu jest pokazane miejsce gdzie jest numer silnika:
http://12v.org/engine/index.php?section=id (obok pompy wspomagania po stronie pasażera pod osłoną silnika, może być nie widać bez zdrapania rdzy i brudu).
: 29 gru 2015, 21:38
autor: jakubje
Kofper pisze:To nie głowica tylko kolektor.
Wrzuć zdjęcie swojego silnika. Lepiej będzie, tyle że jak nie masz przepływomierza to nie wiem jak z 2.8.
[ Dodano: 2015-12-29, 21:14 ]
http://img39.otomoto.pl/images_otomotop ... rev001.jpg
Powinieneś mieć dokładnie taki silnik.
Tak to dokladnie wyglada u mnie... tylko ze bardziej brudny. To jest 2.8?
: 29 gru 2015, 22:51
autor: Kofper
Tak to jest 2.8 AAH. Możesz być spokojny <ok>
: 30 gru 2015, 00:06
autor: maciek889
Tylko blok silnika można zamienić, osprzęt zostawić. W starych tematach, ktoś tak zrobił. Padł mu 2.8 i miał tanio dostęp do 2.6 to wstawił goły słupek 2.6 zostawiając osprzęt 2.8.
: 30 gru 2015, 14:18
autor: skoti
Pyt. do znawców co to jest bo po zdjęciach kolegi Kopfer wychodzi ,że mam mixa

: 30 gru 2015, 14:26
autor: Leo
czemu miksa? to jest przecież abc normalny.
: 30 gru 2015, 14:33
autor: skoti
Obudowa filtra jak w aah