Strona 1 z 1

[B4 2.6 ABC] Urwana śruba napinacza paska wielorowkowego

: 13 sty 2016, 09:24
autor: daniello_16
Witam :-)
Wczoraj pod czas gwałtownego hamowania zaświeciły się trzy kontrolki na desce rozdzielczej
aku, płynu oraz wykrzyknik.
Pomyślałem sobie pewnie zerwany pasek, późno było więc tylko zajrzałem pod maska sprawdzić co się dzieje.
Pasek leżał sobie luzem czyli do wymiana sklepy po zamykane były więc wróciłem do domu zostawiłem to na dziś.
Niestety okazało się ze cały napinacz leży luzem z urwaną śrubą :shock: pierwszy raz się spotkałem z takim czymś. :shock:
Wyjąłem wszystko i tak pasek cały napinacz też szkód (chyba) nie wyrządzili żadnych.

Moje Pytania brzmią do Was drodzy użytkownicy :
1. czemu mi się tak zrobiło?? że urwała mi się śruba w bloku trochę zostało załączam zdj
2. jak mam wykręcić tą śrubkę...
|Takiego tematu nie znalazłem więc założyłem nowy...
Jeśli coś źle napisałem proszę o skorygowanie admina tematu
Pozdrawiam Wszystkich daniel
Obrazek

: 13 sty 2016, 09:54
autor: mayster750
Kolego są dwie opcje nawiercić małym wiertłem i wykrętakami próbować wykręcić a druga to rozwiercić śrubę i przegwintować.

: 13 sty 2016, 10:03
autor: daniello_16
Gdzieś czytałem że robią to na klej dwuskładnikowy tzn do klejają śrubkę i kluczem próbują wykręcać.
hmn głęboko mogę to nawiercić?
pech niesamowity

: 13 sty 2016, 10:10
autor: Usio20vt
daniello_16, na spokojnie wszystko sie da ;-)


ja wykrecałem 3 urwane szpilki z głowicy od strony wydechowego w swoim 20v .


potrzebne: młotek ,punktak ślusarski, DOBRE wiertło 3",wykrętak .


1) punktujesz
2) nawiercasz
3) wykrecasz ( wkrecajac wkrętak wykrecasz urwaną śrubę) .


Miałem taki przypadek kiedys urwanej śruby( w ładowarce od łapy alternatora)że nawet wykretak nie byl potrzebny . Śruba nie była wkrecona do końca i jak wierciłem wiertarką to kreciła mi sie dalej tym samym zluzowała sie.Poźniej mały torx i poslzło jak po masle .

Cierpliwosci i wykrecisz .

Pamietaj dobrze walnij młotkiem żeby ją "odbić"

: 13 sty 2016, 10:20
autor: daniello_16
będę próbował tylko to pewnie cały przód trzeba demontować:/ a czemu mi się tak zrobiło jakieś pomysły?

: 13 sty 2016, 10:23
autor: Usio20vt
1)niedokrecona śruba?
2) za mocno naciagniety pasek ?


przewaznie takie sa powody

: 13 sty 2016, 10:31
autor: Slawo777
Cześć :-) Tak jak chłopaki radzą nie inaczej.Punktak,wiertło,wykrętak.Ostatnio miałem taką akcję ale w innym miejscu i z mniejszą śrubą więc się trochę pociesz zawsze może być gorzej.Śruba napinacza powinna być dociągana z siłą 55 Nm i najlepiej na niebieskim kleju do śrub.Raczej za mocno dokręcona nie pierwszy raz,zmęczenie materiału i pękła. Pozdrawiam :-)

: 13 sty 2016, 11:00
autor: maciek889
Tu jest poglądowe wideo z metodami usuwanie urwanej śruby:
Tu drugi:

[ Dodano: 2016-01-13, 11:00 ]
daniello_16 pisze:będę próbował tylko to pewnie cały przód trzeba demontować:/ a czemu mi się tak zrobiło jakieś pomysły?
Może wystarczy wyjęcie samej chłodnicy.

: 13 sty 2016, 23:39
autor: daniello_16
dopiero skończyłem wkrętak dał rady trochę ciężko było ale na szczęście obyło się bez żadnych szkód wymieniłem cały napinacz zakręciłem jak na razie śmiga tak tylko chłodnice trzeba było zdemontować przy okazji termostat wymieniłem nawet nie musiałem odkręcać chłodniczki klimatyzacji na szczęście
jupi jupi jestem ciekaw czy znów mi się nic nie zrobi w tym stylu


Pozdrawiam wszystkich dzięki za odp do następnego

Sylwinka szpeszal for juu AJ LOW JUUUU