Strona 1 z 1

[B4 2.6 V6 ABC] Poluzowany pasek rozrządu, grzeje się

: 05 lut 2016, 23:25
autor: Mieszek
Witam panowie dzisiaj po powrocie z pracy postawiłem samochód na parę minut po czym ponownie odpaliłem i usłyszałem dziwne stuki z przodu silnika tak jak bym wrzucił jakieś śrubki do silnika. Przejechałem kilka kilometrów gdy stanołem na światłach samochód zaczoł szybko nabierać temperatury od razu zjechałem na pobocze machę do góry i odchyliłem obudowę rozrządu co się okazało pasek był lekko zsunięty z kół zębatych jakieś 3-4 mm i co gorsza jest cały luźny no i ocierał pewnie o obudowe gdyż jest pełno wiórów tak jakby od paska.Na dodatek delikatnie coś parowało.

No i teraz pytanie czy pompa wody może się aż tak rozpaść by od tego poluzował się cały pasek ? Czy zepsuta pompa może wydawać takie dzwięki jak by tam śrubek nawrzucał ?
I czy poskładać teraz rozrząd na nowo i odpalać samochód czy rozbierać cały silnik i sprawdzać czy wszystko jest całe czy nie pogieło zaworów. Może jakieś inne sposoby zeby zobaczyć bez rozbierania w silniku czy się tam coś uszkodziło w razie gdy by rozrząd przeskoczył.

Z góry dzięki za pomoc i rady.

: 06 lut 2016, 06:04
autor: maciek889
Zdejmij całkiem pasek i wtedy sprawdź czy pompa albo rolka napinacza nie mają luzów i nie hałasują przy szybszym pokręceniu. Jak już tak grzechotało to powinno się bez problemu wyczuć. A sprawdzić zawory można po naprawie badając ciśnienie sprężania albo można nawet odpalić na chwilę ale w abc jest plastikowy kolektor i trochę strach aby gazy wydostające się spod zaworu go nie rozwaliły.

: 07 lut 2016, 10:11
autor: Mieszek
No i po rozebraniu rozrządu okazało się że gdy jakies 25 000 km temu panowie zmieniali rozrząd nie wymienili pompy wody która teraz sie zatarła i do tego były pęknięte łopatki. Zastanawie mnie tylko czemu w Audi zastosowano pompę z plastikowymi lopatkami a byla to pompa oryginalna z logo Audi.No i jestem szczęśliwym posiadaczem nowego rozrządu ale przynajmniej wiem ze teraz na pewno jest dobrze ustawiony gdyż wcześnie nie zgadzal o będę ząbek

: 07 lut 2016, 10:28
autor: maciek889
Mieszek pisze:wiem ze teraz na pewno jest dobrze ustawiony
Będziesz wiedział na pewno jak użyjesz blokad bo pewnie ustawiałeś na znaki zrobione przez poprzednich majstrów.

: 07 lut 2016, 12:09
autor: Jarewa
Mieszek pisze:Zastanawie mnie tylko czemu w Audi zastosowano pompę z plastikowymi lopatkami a byla to pompa oryginalna z logo Audi.
Większość dobrych firm tak stosuje bo to zabezpiecza przed urwaniem paska w zimę gdyby zamarzło płyn/woda. A logiczne lepiej wymienić pompę niż silnik a szczególności przy V6 jakby ci przyszło robić dwie głowice.

: 07 lut 2016, 12:47
autor: pawel-mg-car
sprawdz pompe wody moglo sie rozleciec smigło od strony bloku silnika.

: 07 lut 2016, 13:05
autor: Mieszek
Jestem teraz pewien co do ustawienia rozrządu bo właśnie tak jak mówisz i użyłem specjalnego przyrządu to znaczy listwy którą wypożyczyłem u siebie w Warszawie za 30 zł.

Co do łopatek można sie z tobą zgodzić ale teraz założyłem pompę firmy Ruville ktora cieszy sie dobrymi opiniami i ma właśnie metalowe łopatki.

: 07 lut 2016, 17:08
autor: Jarewa
Te opinie tyczą się tego że nie rozlatują się szybko i nie ciekną. Jeden producent myśli o tym drugi nie a po drugie ruville jest w 60% podrabiany i pudełko nie zawsze oznacza w środku ich produkt bo przeważnie można spotkać w środku noname a ich produkt ma logo na odlewie.