Strona 1 z 2
[B4 2.8 AAH] Brak impulsu na listwie wtryskowej.
: 22 mar 2016, 15:50
autor: mayster750
Witam, robię przekladkę z 2.0 3A na 2.8 AAH i mam problem, nie ma żadnego impulsu na listwie wtryskowej paliwo dochodzi ale auto nie odpala. Pompkę słychać że chodzi. Co może być przyczyną braku wszelakiego prądu?
: 22 mar 2016, 17:43
autor: serizzi
Cześć.
Przede wszystkim musisz sprawdzić czy brakuje +12v na wtryskiwaczach czy impulsu masowego.
+12v po zapłonie:
- odpinasz wtryski, jedna osoba kręci rozrusznikiem i sprawdzasz kontrolką 12v między kostką wtryskiwacza a masą.
Impuls masy ze sterownika:
- odpinasz jak wyżej - tyle że potrzebny jest próbnik z diodą LED (żarówka jest za wolna) lub dioda led z rezystorem 1.5kOhm- mierzysz między kostką a + akumulatra.
Przy LED zwróć uwagę na polaryzację.
Jeśli brak zasilania to bezpieczniki, wiązka, przekaźnik główny, zasilanie komputera.
Jeśli brak impulsu masy to czujniki wału korbowego, wałka rozrządu, ewentualnie immobilizer lub jak zwykle po prostu problemy z instalacją.
: 22 mar 2016, 20:09
autor: mayster750
A nie mozna tego np miernikiem zmierzyc? Nie orientujesz sie jakie kolory sa na plusa a jaki na minusa?
: 23 mar 2016, 08:38
autor: serizzi
Miernik cyfrowy nic ci nie pokaże, ewentualnie oscyloskop .
Zrób sobie próbnik LED, wystarczy dioda Led i opornik 1.5kOhm, opornik lutujesz do jednej nogi i juz masz (za 2 pln) albo kup gotowy , np taki :
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html
tego używam juz kilka lat i jest super, podłączasz do aku i tam gdzie dotkniesz końcówką dioda świeci na zielono gdy trafisz na - lub czerwono gdy na +.
Poza tym masz przełącznik i możesz podawać - lub + gdy coś testujesz. Ma bezpiecznik w środku więc nie zrobisz raczej zwarcia
To ci złapie impulsy z wtrysku czy cewki.
Kolory 2.8 AAH:
+12v na wtryski : zielono - żółty, zasilany z przekaźnika pompy zacisk 87a , po drodze bezpiecznik 15A
ster z kompa: cylinder/kolor:
1 / czarno-zielony
2/ brąz-niebieski
3/ brąz-zielony
4/ brąz-biały
5/ czarno-czerwony
6/ czarno-biały(lub żółty).
Jak chcesz pisz na pw to ci wyślę schemat w PDF.
Powodzenia
: 23 mar 2016, 14:14
autor: mayster750
Sprawdzalem i impuls pojawia sie tylko na chwilke a potem zanika. Oczywiscie od masy.
: 23 mar 2016, 18:06
autor: serizzi
Rozumiem, że zasilanie +12V jest.
Jeżeli tak to mi to wygląda na immobilizer a w zasadzie jego brak. Silnik uruchamia się na jakieś 2 sekundy i gaśnie czy wcale nie zapala ?
: 23 mar 2016, 18:15
autor: mayster750
w cale nie odpala.
: 23 mar 2016, 22:35
autor: maciek889
A iskra jest? Z tego co pamiętam to w AAH albo ABC jak któryś z dwóch czujników wału wysiądzie to poda przez chwilę dawkę startową i przestanie.
: 24 mar 2016, 08:39
autor: mayster750
Tak iskra jest caly czas.
: 25 mar 2016, 13:40
autor: serizzi
Masz instalację gazową? Może ten silnik który montujesz miał gaz i rozcięta jest wiązka do wtrysków ?
: 27 mar 2016, 10:24
autor: mayster750
Nie mam gazu w aucie. I to auto też nie miało gazu.
[ Dodano: 2016-03-27, 10:24 ]
Tzn teraz iskra jest impulsy są ale auto nie pali.
: 28 mar 2016, 21:01
autor: serizzi
Jak to impuls na wtryski już jest ? A co zrobiłeś ? Teoretycznie to nie możliwe, żeby nie odpalał jeśli ma iskrę i paliwo ...

: 29 mar 2016, 11:44
autor: maciek889
Impulsy są a paliwo jest podawane? Może pompka paliwa teraz nie startuje.
Spróbuj odpalić na jakimś samostarcie/lpg z butli/czy nawet plaku.
Może rozrząd przestawiony albo kable zapłonowe pozamieniane.
: 29 mar 2016, 18:17
autor: mayster750
Pompka startuje ładnie, na plaku pali ale na benzynie nie zapli. Wogóle nie mozna się połączyc z kompem. Podpiłem pod PIN C12 i C13 Linie K i L i dalej dupa nie można się połaczyc. A ni na jedyn ani na drugim komputerze.
[ Dodano: 2016-03-29, 18:17 ]
P.s wstawiłem emulator imo.
: 29 mar 2016, 18:42
autor: serizzi
Na 99% nie ma jakiegoś zasilania na kompie, sprawdzałeś zgodnie z opisami , które ci wysłałem ?
Przekaźnik główny został ze starego silnika czy jest od AAH ?