[2.0 ABK + LPG] Czarny nagar na swiecach i wiecej pali
: 01 lis 2016, 12:59
autor: jamal012
Witam forumowiczów
Mam takie pytanie po 20.000 km zajrzałem do swoich swiec zapłonowych(NGK) i moim oczom ukazał sie na nich czarny nagar.
Widoczny na zdjeciu.
Czy przyczyna moze byc dosc krutki dojazd do pracy 9 km ?
Dodam ze ostatnio zaczeło wiecej palic LPG jakies 2l wiecej na 100 km
Panowie radzicie tylko wymiane swiec ?
Przewody sa 3 letnie (Janmor) i nie robia dyskoteki po maska nawet po spryskaniu mgiełka wody po zmroku
Czy przyczyna takiego wygladu możne byc sonda ?
: 01 lis 2016, 13:54
autor: Pieterb
jamal012 pisze:Czy przyczyna moze byc dosc krutki dojazd do pracy 9 km ?
nie
jamal012 pisze:Czy przyczyna takiego wygladu możne byc sonda ?
może ale raczej nie przy jeździe na lpg, napisz jeszcze która generacja lpg
A oleju za dużo nie spala ci?
: 01 lis 2016, 17:25
autor: jamal012
II Generacja Stag 200
Tak oleju tez lubi sobie wziąść w ciagu 15.000 dolewam jakies 2-3 litry
Olej 10w40 Castrol
Kolego a co bys radził z tymi swiecami ?
: 01 lis 2016, 17:29
autor: maciek889
II Generacja Stag 200
Stag 200 to instalacja IV generacji. II generacja to stag 50, 100, 150.
Takie zużycie oleju jeszcze nie zarzuci świec.
Dobrze by było sprawdzić działanie i regulacje instalacji LPG aby wykluczyć czy to nie jej wina.
: 01 lis 2016, 17:33
autor: jamal012
Sory za pomyłke nie byłem pewny ktora to generacja
Czyli wina moze byc po stronie instalacji LPG ?
Dodam jeszcze ze auto szarpie na wolnych obrotach Na LPG na benzynie delikatnie mniej.
: 01 lis 2016, 18:11
autor: maciek889
Jeśli masz sekwencyjny gaz to padnięta sonda też będzie miała wpływ na pracę silnika.
Sondę można sprawdzić zwykłym miernikiem.
: 01 lis 2016, 18:42
autor: jamal012
A jest możliwość ze ten czarny nagar na świecach to właśnie przez ta sonde ?
: 01 lis 2016, 18:49
autor: maciek889
Może być bo jak sonda przestaje pracować to sterownik zaczyna podawać więcej paliwa.
: 01 lis 2016, 18:55
autor: jamal012
Spoko dzieki maciek889
Dzwonilem do dobrego elektronika i kolejke mam na 22 listopada takze on zrobi diagnoze. Liczyłem ze wymiana swiec pomoze z tym spalaniem a ten nagar to przez krutkie odcinki do pracy.
: 01 lis 2016, 19:02
autor: bloku
LPG nigdy nie zostawi tak czarnego nagaru. Tu raczej jest problem z układem paliwa. Warto sprawdzić, czy poza LPG konkretny wtrysk nie podlewa paliwem. Nie mając możliwości spalenia całej mieszanki (zbyt bogata) zostawi taki nagar.
: 01 lis 2016, 19:09
autor: jamal012
Jesli jeden wtrysk by podlewał paliwem to nagar był by na jednej swiecy ?
: 01 lis 2016, 19:20
autor: Jarewa
Zmierz kompresje bo prawdopodobieństwo uszkodzenia cylindra jest większe niz uszkodzenie wtrysku jednego. A po za tym jeździsz na LPG to większe prawdopodobieństwo uszkodzenia pierścienia olejowego.
: 01 lis 2016, 22:45
autor: bloku
jamal012 pisze:Jesli jeden wtrysk by podlewał paliwem to nagar był by na jednej swiecy ?
ABK to wielopunkt więc jak najbardziej tak.
Jarewa pisze:Zmierz kompresje bo prawdopodobieństwo uszkodzenia cylindra jest większe niz uszkodzenie wtrysku jednego. A po za tym jeździsz na LPG to większe prawdopodobieństwo uszkodzenia pierścienia olejowego.
Bardzo prawdopodobne ale odczuwałby znaczne spadki mocy. Pytanie czy tak jest?
: 01 lis 2016, 22:58
autor: Jarewa
Nie odczuje dużego spadku mocy.
bloku pisze:Jesli jeden wtrysk by podlewał paliwem to nagar był by na jednej swiecy ?
ABK to wielopunkt więc jak najbardziej tak.
Nie nie jest to możliwe w abk to nie fullgrupa.
: 02 lis 2016, 00:08
autor: elektronic
Jarewa pisze:Nie nie jest to możliwe w abk to nie fullgrupa.