Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] LPG problem?

: 27 lis 2016, 21:54
autor: qterek18
Witam serdecznie. W mojej audi jest problem z instalacją LPG. Gdy silnik zimny odpalany na benzynie po chwili pracuje nie równo, śmierdzi benzyną w spalinach (pewnie go zalewa). Czujnik do ECU (niebieski) wymieniony, bez zmian. Sonda na nagrzanym silniku (benzyna) wg miernika pracuje w zakresie 0.5-0.93 V. Na gazie pracuje równo ale po dodaniu gazu i opadnięciu obrotów to obroty spadną do około 650 i z powrotem są na 950. Spalanie w cyklu mieszanym na LPG to 13L a benzyny chyba więcej. Zaopatrzyłem się w kabelek usb do lpg pod sterownik voila + i programik pod dos. Drodzy Państwo jak to wszystko ogarnąć? Tzn jak odpalić ten programik VOILA PLUS pod dosem? Czy mógłby ktoś wysłać mi na qterek18@wp.pl schemat instalacji lpg II generacji z Voila plus do audi 80? Chciałbym sprawdzić czy wszystko jest dobrze podłączone. Dodam że te auto mam od nie dawna i chciałbym ogarnąć cały ten bałagan.

Zapomniałem dopisać 3 ważne rzeczy:
1. jest to motor PM monowtrysk (moja druga audi)
2. wymieniona podstawa monowtrysku
3. po ściągnięciu klemy z akumulatora na godzinę i odpaleniu na zimnym pracuje ok do momentu przełączeniu na gaz. Wygląda to tak jakby ECU łapał błędy. Błędów nie błyskałem.
4. Sonda wymieniona w tamtym roku.

: 27 lis 2016, 22:40
autor: audikom
Lpg pozostaw tymczasem w spokoju .
Usprawnij pracę na benzynie .
Na początek posprawdzaj szczelności podciśnień i dolotów powietrza .
Może ktoś dopowie więcej .

: 28 lis 2016, 10:13
autor: maciek889
Odłącz akumulator na 15 minut, bo może od jazdy na gazie zgubiło adaptacje benzyny. Później przejedź na benzynie z 15 km i sprawdź napięcie sondy.

: 28 lis 2016, 15:24
autor: qterek18
Akumulator odłączyłem na ponad godzinę. Dzisiaj pierwszy rozruch i było ok. Silnik pracował równo. Sonda na zimnym wg miernika 0.93V. Powyżej 50st. (licznik) sonda bardzo ładnie oscylowała w przedziale 0.07-0.88V. Ani razu nie zatrzymała się na chwile. Silnik żwawo reagował na dodanie gazu. Silnik pracował do momentu włączenia wentylatora drugi raz. Cały czas benzyna.

: 28 lis 2016, 17:19
autor: maciek889
To jeśli pracował dobrze na benzynie to przyczyna pierwszego problemu jest wiadoma. Co do instalacji lpg to regulacja może pomóc ale nie musi jeśli parownik ma już nalatane dużo kilometrów.

: 28 lis 2016, 21:36
autor: audikom
Po zapytaniu wujka googla o Voila plus otrzymujesz mnóstwo ciekawych/pomocnych linków .
https://www.google.pl/search?q=VOILA+PL ... e&ie=UTF-8

: 29 lis 2016, 00:24
autor: qterek18
co do schematu to chciałbym wiedzieć jak to jest w audi z motorem PM. Wyczytałem na jakimś forum że gość miał podobny problem z seatem i był na serwisie. Miał złą konfigurację sondy (fala prostokątna-masa) i źle podpięty TPS (zły pin).

: 29 lis 2016, 07:22
autor: Pieterb
qterek18, ty poczytaj tu a nie na forum seata tam troszkę inne silniki znaczy osprzęt był montowany z tego co wiem.
Po za tym jak pomogło odłączenie aku to nie szukaj dziury w całym tylko masz taki sam problem jak większość posiadaczy PM/ABT. I tematów jest o tym sporo i są opisane rozwiązania.

: 29 lis 2016, 09:14
autor: maciek889
Jak masz program i kabel to zobacz w programie jaką emulacje masz ustawioną (do monowtrysku najlepiej dać masa) oraz jak zachowuje się napięcie TPS (powinno być od poniżej 1V do jakichś 4-5Vm dokładnie nie powiem bo pisze z pamięci). W PM TPS jest podwójny tylko napięcie jednego będzie zawsze trochę wyższe od drugiego.
Zresztą niektórym monterom nie chce się nawet podłączać TPSu. Do gazu I generacji się nie podłącza (bo nie ma gdzie) i też jeździ.

Emulacje możesz sprawdzić też miernikiem tylko musisz sprawdzić napięcie na szarym przewodzie sterownika LPG podczas gdy silnik pracuje na gazie.

Masz w ogóle silniczek na wężu od gazu?

: 30 lis 2016, 21:57
autor: qterek18
Auto z 1991r. 1.8 PM automat. Posiada instalacje || generacji i ma krokowy na wężu. W parowniku membrany wymienione wiosną.