Strona 1 z 2
[Coupe B3 2.3 20V 7A] Jaki Blos do tego silnika
: 02 gru 2007, 11:47
autor: Krzysiek89Q
Witam.
Posiadam w Audi ze zwykłą instalacją gazową a chciałbym zamontować Blosa. Byłem u jednego gaziarza który powiedział żeby kupić takiego blosa na allegro a on mi go zamontuje i wyreguluje w cenie do 150zł. Patrzyłem na aukcje i takie blos-y są do 340zł z firmy BRC. I tu właśnie proszę o pomoc w doborze takiego blosa do mojego silnika 2.3 20V 7A. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie i nie chcę być wykiwany na allegro. I czy do takiego urządzenia dodaje się jakiś elektroniczny sterownik? Gaziarz powiedział że nic nie trzeba. Wiem że najlepszym wyjściem jest sekwencja ale to już jest koszt. Z góry dzięki za pomoc...
: 02 gru 2007, 12:07
autor: pajak100
Zwykły najprosztszy blos bez podciśnienia. Niestety jak nie masz potężnego parownika to osiągi stanowczo się nie poprawią. Będziesz miał max 130KM, ale to i tak zawsze lepiej jak zwykły mikser. Co do ustawiania to sam mozesz go ustawić. Analizator spalin to jedna wielka lipa przy zakładaniu blosa. Ten układ najlepiej ustawia się na słuch lub na chybił trafafił albo główna śruba największa od dawki gazu wkręcona do maximum i wykręcona o dwa do trzech obrotów. Reszta śrub nie ma znaczenia. Mozesz małą śrubę od regulacji przepustnicy blosa wkrecić do max. Silnik będzie miał problemy ze schodzeniem na wolne obroty , więc musisz odłączyć silniczek krokowy i wszystko jest wówczas OK. U mnie silniczek krokowy jest zbędny lub uszkodzony i nie robi różnicy w pracy silnika na benzynie ani na gazie w spalaniu również. Mozesz go z powodzeniem odłączyć. Co do mocy realnej 170KM potrzebujesz największego reduktora Landi Renzo i przewód od butli do redutora średnicy fi8. Wtedy mozna dojść do parametrów benzyny. Do tego reduktor musi być blisko blosa czyli na dole przykręcony do podłużnicy.
: 02 gru 2007, 13:10
autor: Krzysiek89Q
Dzięki za odpowiedź. Teraz już wiem co zrobić. Przewód od butli do parownika ma fi 6 a parownik jest LANDI _LE98 i nie wiem czy jest jest wystarczający. Na pewno będzie go trzeba przenieść bo jest po lewej stronie silnika. Jeszcze raz dzięki...
: 02 gru 2007, 13:31
autor: pajak100
zapomniałem o obudowie filtra powietrza. Niestety musisz z niej zrezygnować , bo nie bedzie miejsca na blos. Czyli stożek i zimny dolot od dołu samochodu. Zwykłe ruru aluminiowe takie od wyciągów nad kuchnią w domach. Do tego jeszcze gumowa rura od ogrzewania od fiata 126p w celu połaczenia blosa z przepływką. Jak kupisz blos to daj znać prześlę Ci fotki jak u mnie to wyglada.
: 02 gru 2007, 18:24
autor: Krzysiek89Q
Widziałem taki zestaw z filtrem za 370zł Parownik też będę musiał zmienić bo ten mój Landi LE98 jest do 130KM. Większy Taki większy LANDI SE81 od 130-250KM kosztuje 285zł. Jest więc trochę wydatków ale z wielką chęcią jeżeli Masz zdjęcia to proszę Cię o ich przesłanie. Na pewno sam to będę robił. Przedtem muszę jednak zdjąć pokrywę zaworów bo coś mi brzęczy przy 2000 obrotów i nie moge do tego dojść. Dzięki i pozdrawiam
: 02 gru 2007, 18:38
autor: pajak100
Brzęczy zębatka od zapłonu. To statystyczny problem tego silnika. Dżwięk przypomina blachę wpadającą w rezonans i powyżej 2300 obotów po prostu znika. Wymieniłem już trzy takie zębatki - niestety są plastikowe. W tym tygodniu właśnie będę zakładał metalową. Mam goscia co mi je dorabia po 30 zł za sztukę.
Co do reduktora to jak najbardziej największy Landi - mój to używka z allegro za 50zł i chodzi całkiem nieżle. Membrana już skapciała ale latam.
: 02 gru 2007, 18:54
autor: Danek
Blosów są tylko dwa typy: mechaniczne i z regulacją elektroniczną. Nie ma rozgraniczenia na moc itp. "Elektroniki" się nie sprawdziły w praktyce, a zgodnie z prawem nie można zakładać mechanicznego do tego autka. Co do opisu regulacji to pozostawię bez komentarza

.
Bez urazy Koledzy ale moim zdaniem to już jest druciarstwo

. Nie sztuka wstawić gaz, przerabiając pół samochodu, sztuka zrobić to tak, by nie naruszyć zbytnio oryginalnej instalacji i uzyskać zadowalające efekty.
No i koszty w sumie wcale nie będą tak dużo niższe niż w przypadku sekwencji (blos, reduktor, rurki, baryłki, być może wielozawór ze względu na średnicę gniazda rurki). Poza tym w razie strzału (wcale nie jest to takie niemożliwe), koszty zaczynają iść sporo wyżej.
Oczywiście to tylko moje zdanie.
: 02 gru 2007, 19:15
autor: Krzysiek89Q
Dziękuje Danek za rade. Przyznaję że muszę się zastanowić nad tą sekwencją. Mam zamiar to Coupe zostawić na kilka lat i nie chciałbym mieć jakiś problemów. Trochę cienko teraz z kasą ale taką sekwencję mógłbym kupić na raty. Koszt to 1800zł. Mam pytanie jeszcze związku z tą zębatką. Czy ona znajduje się na aparacie zapłonowym? I czy wymiana jest jakaś uciążliwa. Jeśli posiadacie jakieś zdjęcia to bardzo bym prosił....
: 02 gru 2007, 20:37
autor: pajak100
Sekwancja za 1800zł będzie średnio kiepskiej jakości, a jak przyjedziesz na gwarancję bo coś się będzie działo- to Cię oleją. Lepiej już kup jakąś konkretniejszą za 2800zł wtedy będziesz mógł ludziom wiele zarzucić. Jak będziesz rozmawiał z gazownikiem to włącz dyktafon w telefonie( padnie dużo superlatyw), że dokonałeś cudownego wyboru i nigdy nie będziesz miał problemu z gazem. Na pewno w niedługim czasie będziesz miał okazję odtworzyć mu to rozmowę. Przy instalacji za 1800zł pewnie nie dłużej jak za miesiąc.
Co do zębatki to brzęczy dlatego, że nie ma już jednego zębu. Po prostu się wyrwał. Ale spoko bedzie chodzić nawet bez dwóch- tyle że nie długo. Musisz ustawić palec w jakimś zapamiętanym położeniu np. do góry pionowo, młotek przecinak- naznaczyć ustawienie aparatu w stosunku do głowicy i wyjmujesz.
Co do blosa to uważam, że trzeba to ustawić na zasadzie prób i błędów i oceny spalania. Emisja CO na analizatorze potrafi różnie się zachowywać w zależności od obrotów lepiej się tym nie sugerowaać. Z resztą sam Blos już przeczy spełnianiu norm emisji spalin.
: 02 gru 2007, 20:52
autor: Danek
pajak100 pisze:Sekwancja za 1800zł będzie średnio kiepskiej jakości
Fakt, że to nieco mało, chyba, że to koszt samej instalacji, bez montażu to owszem. Sam sterownik to wydatek rzędu 800-1000 zł. A gdzie reszta?
pajak100 pisze:Co do blosa to uważam, że trzeba to ustawić na zasadzie prób i błędów i oceny spalania. Emisja CO na analizatorze potrafi różnie się zachowywać w zależności od obrotów
No wiesz regulacja przy pomocy analizatora to nie tylko CO . Jeśli ktoś to robi tylko na CO to ja już bym tam nie zaglądał

. Analizator spalin to bardzo przydatne narzędzie jeśli się wie jak go używać

.
Krzysiek89Q, Przede wszystkim najważniejsze jest kto to będzie gazował, bo znaleźć dobrego gazownika to niestety najtrudniejsze zadanie. Jak już znajdziesz dobry zakład to resztę Ci tam doradzą. Niestety cena idzie w parze z jakością (jak już zauważył Pajak100) i podejrzewam, że w Twoim wypadku powinieneś się zamknąć w kwocie 2800-3300. A z tym nagrywaniem rozmowy to niezły pomysł

.
: 02 gru 2007, 21:03
autor: wilu8
Ale po co wymieniać całą instalacje wystarczy zmienic przód i ew. rurke butla zostaje ta sama koszt takiego zabiegu jest własnie ok 2000zł
: 02 gru 2007, 21:13
autor: mrówa
Sam latam na gazie ale powiem wam panowie to jest profanacja żałuje że założyłem instalke lpg nic się z nią nie dzieje tylko uszczelka pod głowicą poszła się jeb............ więc powiem tylko GAZ JEST DO KUCHENEK.
pozdro.
: 02 gru 2007, 21:14
autor: Danek
wilu8 pisze:Ale po co wymieniać całą instalacje wystarczy zmienic przód i ew. rurke butla zostaje ta sama koszt takiego zabiegu jest własnie ok 2000zł
Obawiam się, że ze starej instalacji to zostanie tylko butla. Bo reduktor jest za mały, automatycznie prawdopodobnie rurka od wielozaworu, no i wielozawór. A reszta to już samo przez się. Czyli od kosztów można odjąć butlę, reszta do wymiany.
: 02 gru 2007, 21:25
autor: wilu8
Dokładnie o to mi chodziło
Danek,

w mojej okolicy dostalem takie info że w przypadku zmiany na sekwencje musiałbym tyle doplacic( ok 2000zł)i jeszcze zastaje mi cały stary ''przód'' na sprzedaż , ale raczej tego nie zrobie bo mam bardzo dobrze zmontowana i nie marzekam chodzi lux
[ Dodano: 2007-12-02, 21:27 ]
p.s. pozdrowiena dla
mrówa,
: 03 gru 2007, 09:53
autor: Krzysiek89Q
Dziękuję wszystkim z porady. Mam jeszcze pytanie co do aparatu zapłonowego. Jeździłem dziś rano po sklepach motoryzacyjnych i wszyscy byli wielce zdziwieni że pytam o zębatkę na aparat zapłonowy. Czy taka zębatka pasuje z innego aparatu? Albo jeśli macie numer katalogowy takiej części to napiszcie proszę. Za aparat po regeneracji żądają od 650 do 1100zł. Masakra. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.