Strona 1 z 2

[B3 1.8 PM] Pozycje przełącznika LPG

: 10 cze 2017, 02:07
autor: ciemny11
Witam. Mam Audiczke B3 z silnikiem 1.8S PM i instalacją LPG drugiej generacji. Na przełączniku mam 3 pozycje I, 0 i II. Gdy jest przełączony na I to samochód odpala i jeździ na benzynie, pali sie czerwona kontrolka. Gdy przełącze na II to samochód pali z gazu, po przekręceniu zapłonu pali sie czerwona i zielona kontrolka a gdy zaczynam kręcić rozrusznikiem gaśnie czerwona a zostaje tylko zielona. Zastanawiam sie więc do czego służy pozycja 0. Nie świecą sie żadne kontrolki, w sumie to nie wiem na czym wtedy jade i na czym odpalam (prawdopodobnie na benzynie ale nie jestem pewien bo nie używam tego, ciągle mam na pozycji II). Wygląda to jakby przełącznik był pod gaźnik ale z tego co sie orientuje jest tam monowtrysk. Pomoże ktoś bo nie daje mi to spokoju.

: 10 cze 2017, 07:09
autor: Mareczeq
Sprawdz czy pozycja 0 nie służy jako automat. Jesli tak, to autko odpala na benzynie, a po przekroczeniu pewnej liczby obrotów przerzuca na gaz. Poprostu ją odpal i przegazuj do 2500 obrotów i słuchaj takiego charakterystycznego cykniecia. Bedzie to oznaczało otwarcie cewki w parowniku i w butli. Bo wątpie żeby sam przerzucał na gaz po osiągnieciu pewnej temperatury. Raczej od obrotów

: 10 cze 2017, 08:12
autor: Pieterb
ciemny11, _uwaga

: 10 cze 2017, 11:01
autor: ciemny11
Niestety nie przełącza sie na gaz po dodaniu obrotów. Podczas przełączania z 0 na I i odwrotnie nie ma zadnej różnicy oprócz zapalenia sie czerwonej kontrolki, ciągle jest benzyna.

#Tag został dodany :-)

: 10 cze 2017, 11:16
autor: Pieterb
ciemny11, a może masz po temperaturze - sprawdzałeś?
I czy na pewno masz II gen?

: 10 cze 2017, 11:34
autor: ciemny11
Wydaje mi sie że drugą generacje skoro jest kontroler sondy lambda stag, chociaz moge sie mylić. W takim razie jak odróżnić pierwszą od drugiej bo już sam nie jestem pewny. Sprawdze potem z tą temperaturą

: 10 cze 2017, 11:58
autor: maciek889
Pewnie masz przełącznik stag 2w albo podbny. Na II pozycji powinno być odpalanie na benzynie z przełączeniem na gaz po obrotach. Jeśli tak nie masz to masz uszkodzony albo źle wyregulowany przełącznik (reguluje się potencjometrem na boku).

Obrazek

: 10 cze 2017, 12:13
autor: Mareczeq
jesli mialby sie przełaczac przy temperaturze, to do parownika bedzie wkrecony czujnik temperatury. to taka jakby srubka z dlugim lbem, bodajze na 8emke klucz a z niej wychodza dwa kabelki. czarny i pomaranczowy. Jesli go nie ma to od obrotow przelaczanie jest zalezne. A tak jak Kolega wyzej napisal, moze byc cos juz z przelacznikiem.

: 10 cze 2017, 12:28
autor: ciemny11
Odkręciłem w koncu ten przełącznik i moim oczom ukazała sie taka oto etykieta:
Obrazek
Ktoś przy montażu chyba zakupił niewłaściwy przełącznik
Czy jest możliwość założenia innego przełącznika bez przerabiania instalacji? Jeśli tak to jaki byłby najlepszy?

: 10 cze 2017, 13:09
autor: maciek889
Z tego co pamiętam to można zamiast niego podłączyć staga 2w ale to niemal to samo.

Jeśli chcesz coś ze zintegrowanym sterownikiem gazu II generacji z możliwością ustawiania przez komputer to możesz pomyśleć o bingo M albo stagu 50. Ale to już więcej przerabiania.

[ Dodano: 2017-06-10, 13:09 ]
A to co masz to przełącznik do silników gaźnikowych więc na środku masz wypalanie benzyny z gaźnika a przy wtrysku samochód na pozycji 0 niemal natychmiast zgaśnie. Więc nic dziwnego że na pozycji II masz odpalenie i jazdę na benzynie bo gaźnikowiec się nie przełączy tak jak silnik na wtrysku.

: 10 cze 2017, 13:28
autor: ciemny11
No właśnie ja mam na wtrysku i na pozycji II jest gaz a na 0 i I jest benzyna. Obawiam sie że jeśli podłącze inny przełącznik to nie bedzie działal za dobrze bo musi byc cos pokombinowane z kablami skoro na 0 silnik nie gaśnie tylko hula na benzie.

: 10 cze 2017, 13:34
autor: Mareczeq
na pozycji 0 powinien na benzynie hulac. Tylko po obrotach sie przerzucic na gaz

: 10 cze 2017, 13:37
autor: maciek889
ciemny11 pisze:pokombinowane z kablami skoro na 0 silnik nie gaśnie tylko hula na benzie.
Może być i tak jak masz teraz, bo masz podłączony przekaźnik odcinający wtrysk prosto razem z elektrozaworami lpg a nie do wyjścia odcięcia centralki i odcina wtrysk tylko wtedy gdy jest załączone lpg.
Ale to nie ma znaczenia.

: 10 cze 2017, 13:38
autor: ciemny11
Tylko ze to jest przełącznik pod silnik gaźnikowy więc na 0 powinna byc odcięta benzyna i gaz o ile sie nie myle

: 10 cze 2017, 13:38
autor: maciek889
Mareczeq pisze:na pozycji 0 powinien na benzynie hulac.
Ale on ma centralkę od gaźnikowca.