Panowie czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem że ciśnienia wzrasta i to znacząco do ponad 2 bar(ustawione 1,30) przy dodawaniu gazu? Spotkałem się ze spadkami ale z wzrostem. Mowa o wyżej wymienionym parowniku + stag 4 qbox. Mam problem by dobrze gaz ustawić.
Problem dotyczy mazdy 323f ale akurat nie w tym rzecz.
: 28 lut 2018, 20:15
autor: maciek889
A podciśnienie do parownika jest dobrze podłączone?
: 28 lut 2018, 21:13
autor: Pieterb
maciek889 pisze:A podciśnienie do parownika jest dobrze podłączone?
wiesz co powiem szczerze że nie mogłem nawet znaleźć tego miejsca. Jest tam dość ciasno ale spróbuję to odnaleźć.
: 28 lut 2018, 21:35
autor: maciek889
Albo nie sprawdzaj bo mi się pomyliło. Jak podciśnienie parownika jest niepodłączone to ciśnienie wskazywane na postoju będzie wyższe o jakieś 0,7 bara względem tego z podłączonym podciśnieniem do parownika.
Pewnie gdyby podciśnienie do map sensora byłoby niepodłączone a parownika podłączone to by się tak działo.
A nie masz map-sensora na podmianę? Bo może on jest źródłem problemu.
: 01 mar 2018, 09:06
autor: Tsarkam
Jak kiedyś w fieście miałem podobnie. Silnik 1.3 ale reduktor miałem silver (sporo za duży, no ale taki akurat był). Ciśnienie rosło z przyspieszaniem właśnie przez podłączone podciśnienie. Po odłączeniu podciśnienia ze względu na małe zapotrzebowanie i wydajny parownik ciśnienie nawet nie drgało przy pełnym obciążeniu.
Ale czy tam było podłączone do mapsensora to już nie pamiętam to było na sterowniku Ocotec'a
: 01 mar 2018, 15:54
autor: Pieterb
maciek889 pisze:A nie masz map-sensora na podmianę? Bo może on jest źródłem problemu.
nie, nie mam ale spróbuję skombinować
A jaka jest zależność mapsensora względem ciśnienia - jakbym mógł w skrócie prosić. Bo właśnie na mapsensorze też jakieś dziwne skoki się trafiały i możę to ma faktycznie coś wspólnego.
: 01 mar 2018, 16:38
autor: maciek889
To co jest pokazywane w programie to różnica ciśnień między kolektorem a wyjście na listwę. I jak sterownik nie zauważy zmiany ciśnienia w kolektorze to a reduktor już tak to wtedy wskazanie ciśnienia wzrośnie po raptownym otwarciu przepustnicy albo jeździe z obciążeniem.
Ale takie coś łatwo by było zobaczyć na mapie bo wtedy kropki mogłyby się poukładać w dziwne wzorki.
: 01 mar 2018, 18:03
autor: Pieterb
maciek889 pisze:Ale takie coś łatwo by było zobaczyć na mapie bo wtedy kropki mogłyby się poukładać w dziwne wzorki.
właśnie coś takiego było a nie mogłem dojść dlaczego
I bardzo długo jeździłem bo nie mogliśmy ustawić mnożnika na całej długości. Bo kropeczki uciekały i zboku tworzyły coś dziwnego w końcu jakoś tam się udało ale nadal mam obawy że coś tam jest nie tak.
: 04 mar 2018, 08:25
autor: Pieterb
A jeszcze takie coś dlaczego mapsensor wali z 0,3 na 0,9-0,95 w czasie dodawnia gazu? i czyżby dlatego też ciśnienie gazu wzrastało?
U mnie nie ma czegoś takiego - na mapsensorze jest cały czas 0,30±1. Czyżby w mazdach było jakoś inaczej? czy też świadczyć to może o jakimś uszkodzeniu.
ps szkoda bo nagrałem plik osc ale coś mi się chyba zesrało bo teraz nie da się go odczytać. spróbuję znowu w następnym tyg.
: 04 mar 2018, 09:16
autor: Jarewa
A jak pokazuje czujnik podciśnienia ???
: 04 mar 2018, 10:00
autor: Pieterb
Jarewa pisze:A jak pokazuje czujnik podciśnienia ???
a nie posiadam takiego by sprawdzić
Do auta nie mogę się podpiąć by zobaczyć co jest na bp, bo mój kkl nie łączy się, a tam jakieś elm'y trzeba chyba lub jakiś inne interfejsy.
: 04 mar 2018, 10:15
autor: Jarewa
Chodzi mi w LPG
: 04 mar 2018, 10:56
autor: Pieterb
Podciśnienie to, to co na czerwono zaznaczyłem i ono właśnie wali pod 1,0 prawie po dodaniu gazu i za nim idzie ciśnienie gazu do czasem nawet ponad 2 bary i właśnie nie wiem czy to jest normalne w tym silniku.
w dodatku to co zaznaczyłem na zielono kropkuje mi tu takie wzorki i nie wiem dlaczego.
Nie sugerujcie się tym zdjęciem tak na 100 % bo to tylko poglądowo.
: 04 mar 2018, 11:17
autor: Jarewa
no o tym własnie pisałem a idzie sprawdzić jakie są wskazania na nieodpalonym silniku??
: 04 mar 2018, 11:57
autor: maciek889
PieterB pisze:A jeszcze takie coś dlaczego mapsensor wali z 0,3 na 0,9-0,95 w czasie dodawnia gazu?
To jest OK.
Ta mazda może być wtrysk typu renix i dlatego takie cuda dzieją się na mapie. Sterownik silnika przełącz podawanie paliwa z jednego wtrysku na cykl pracy na więcej i przez to dzieją się takie cuda.
W stagu jest opcja do tego typu wtrysku.