Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Szalejący sterownik czy coś innego?

: 30 sie 2018, 22:45
autor: elektronic
Dziś pojawił się problem z gazem. Chyba wszystko będzie widać na filmiku
Problem z LPG

: 31 sie 2018, 07:27
autor: h/k
Witam
Wygląda mi to na zwarcie w instalacji. Zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania na sterowniku LPG w momencie przełączenia na gaz. Spróbuj na podłączonym kompie LPG wpiąć się z multimetrem i zmierzyć. Jak OK to zgaś auto i kolejno mierz na odłączonym kompie gazu rezystancje wszystkich elementów składowych instalacji. Możliwe, że masz spalony wtrysk albo któryś czujnik - jeśli to starszy STAG to w zasadzie są tylo dwa jak dobrze pamiętam.
Czy auto pracuje na benzynie 100% OK cały czas?

: 31 sie 2018, 08:52
autor: Pieterb
a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach - może spróbuj go odpiąć albo sprawdź czy wsuwki mają dobry styk a przewody przy nich nie są ponadrywane.

: 31 sie 2018, 10:23
autor: maciek889
PieterB pisze:a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.

Wg. mnie jest z zasilaniem sterownika jak pisał h/k, coś słabo kontaktuje przy próbie przełączenia na lpg jest spadek napięcia sterownik się resetuje i znów próbuje przełączyć.

: 31 sie 2018, 10:28
autor: Pieterb
maciek889 pisze:PieterB napisał/a:
a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.
może i macie rację
Z drugie strony jakby podłączył instalację to pewnie wyjdzie w błędach że coś z zasilaniem.

: 31 sie 2018, 12:28
autor: h/k
PieterB pisze:
maciek889 pisze:PieterB napisał/a:
a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.
może i macie rację
Z drugie strony jakby podłączył instalację to pewnie wyjdzie w błędach że coś z zasilaniem.
O ile mikrokontroler w sterowniku coś zdążył zapisać, bo jak takie problemy zrobiły się nagle to mógł nie dać rady.

Pozostaje poczekać na pomiary.

: 31 sie 2018, 14:19
autor: Jarewa
Takie cyrku to też zimne luty w samym włączniku

: 31 sie 2018, 17:43
autor: elektronic
Trochę dziwna rzecz się stała. Faktycznie były błędy w sterowniku, nawet cała masa.
Obrazek
Ale wykasowałem je i pstykanie ustało. Jest tylko mały problem z samym kablem do sterownika, bo co chwilę mi się rozłącza i za wiele nie mogę podziałać ma jednym połączeniu...
No i chyba przez to straciła się mapa gazowa, ale to akurat nie jest wielki problem.

Obrazek
Pojeżdżę trochę i miejmy nadzieje problem nie wróci.

: 31 sie 2018, 18:20
autor: Pieterb
h/k pisze:O ile mikrokontroler w sterowniku coś zdążył zapisać
powinien zapisać ;-) i zapisał

elektronic, nadal masz coś do bani bo auto pracuje a napięcia ładowania to tylko 12,29 a to oznacz że możesz nie mieć ładowania ;-)

: 01 wrz 2018, 21:54
autor: h/k
PieterB pisze:
h/k pisze:O ile mikrokontroler w sterowniku coś zdążył zapisać
powinien zapisać ;-) i zapisał

elektronic, nadal masz coś do bani bo auto pracuje a napięcia ładowania to tylko 12,29 a to oznacz że możesz nie mieć ładowania ;-)
No, na szczęście zarejestrował. :-)

A jakie były błędy?
Jakoś też mam wrażenie, że to problem napięcia. Tym bardziej, że błędy wykasowane i autko po prostu jedzie dalej. bezradny_

[ Dodano: 2018-09-01, 21:54 ]
Dobra już widzę treści błędów, rano na telefonie nie było u mnie zrzutów z postu kolegi elektronic. No to już mamy odpowiedź.

: 16 wrz 2018, 21:57
autor: elektronic
Wracamy do tematu. Dzisiaj podpiąłem się raz jeszcze i porobiłem zrzuty. Pierwszy zaraz po odpaleniu. Napięcie moim zdaniem niby dobre, ale przy każdym odpaleniu i tak łapie błąd. Dzisiaj też je kasowałem.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek