Strona 1 z 2

[B3 1.8 PM] lpg wysokie obroty, przerywanie brak mocy.

: 04 lis 2018, 22:36
autor: XSZYMONXx
Hej,
Na lpg moje audi trzeba kręcić do ponad 3k przed zmianą biegu inaczej się dławi, brakuje mu mocy. Ogólnie się zdarza że czasem się zadławi w trakcie jazdy. Jeśli się rozgrzeje juz mocno to jest trochę lepiej. W sensie objawy rzadziej występują.
Czy ten silnik lubi wysokie obroty?
Może to być tylko kwestia filtra i regulacji? Instalacja 1 generacji.

: 04 lis 2018, 23:16
autor: Ven0n
Regulacji... Skręć dawkę gazu najpierw na reduktorze o 1/4 obrotu i obserwuj, możesz też o 1/4 skręcić na wężu, ale pamiętaj co gdzie i o ile odkręciłeś/zakręciłeś, sprawdzaj. Jak nie będzie żadnych zmian to kombinujemy dalej.

: 05 lis 2018, 10:51
autor: maciek889
Ven0n, Jakby miał za dużo okręcone dawki to by też napisał że pali kosmiczne ilości paliwa. Prędzej jest skręcone za ubogo dla "oszczędności" paliwa kosztem przyspieszonego zużycia silnika (ubogie mieszanki mają wyższą temperaturę spalania, mogą dostać świece i zawory czy nawet w bardziej delikatnych silnikach wypalić dziurę w tłokach.
Zatkane filtr by się objawiały spadkiem mocy ze wzrostem obrotów. Tutaj albo regulacja albo już parownik wyjechany albo mikser źle dobrany albo jakaś inna usterka mechaniczna.

: 06 lis 2018, 20:08
autor: XSZYMONXx
115 km trasa samochód spalił 17l chyba to dość sporo przynajmniej na moje oko

: 06 lis 2018, 20:18
autor: Ven0n
No i napisał kwadr kwadr kwadr
Są dwie opcje w kwestii LPG:
1. Za bogata mieszanka, za dużo lpg za mało tlenu = Brak mocy, deptanie gazu prawie do dechy, dopiero wtedy na wyższych obrotach reduktor zaczyna "niewyrabiać" i jakoś ta mieszanka się zbliża do normalnej.
2. Za uboga mieszanka, za dużo tlenu a mało LPG = Oczywiście też brak mocy, więc znowu deptanie do dechy i wysokie spalanie wywołane właśnie deptaniem do dechy, a na wyższych obrotach jakoś się to wlecze, ta opcja jest mniej prawdopodobna, ale też możliwa.

A niech kolega napisze nam jak działa silnik na benzynie?

: 06 lis 2018, 20:22
autor: XSZYMONXx
Na benzynie bez zarzutu.

: 06 lis 2018, 20:36
autor: Ven0n
Od kiedy takie numery z LPG się dzieją ? Po regulacji ? Ktoś coś kopał przy silniku ?
Świece były kiedyś wymieniane ? Z wydechu czuć nadmiar lpg i na wolnych obrotach i po przygazowaniu ? Obroty trzyma równo na obu paliwach ? Strzela z wydechu ?

: 07 lis 2018, 06:27
autor: XSZYMONXx
Ogólnie przy silniku było dużo robione. Nowe upg, świece itp cały zestaw się z tym wiążący czyli filtry i płyny. No i na pb samochód chodzi pięknie tu nie ma zarzutów bo też odpowiedzialny człowiek to robił. na LPG było tak że nie miał mocy jechać no to co regulacja. No to jak wyregulowal to ok jeździ tylko że właśnie pojawił się taki problem jak opisałem, a wkurza mnie ze wszyscy gazownicny jedynie pokreca, pogazuja i "powinno być ok" Z racji tego całego remontu nie chce też tego samochodu cisnąć tylko jeżdżę delikatnie. Dodam jeszcze że samochód zachowuje się trochę lepiej bez obciążenia z obciążeniem jest większy problem. Widzę się w sobotę dopiero z gazownikiem postaram się mu wytłumaczyć żeby sprawdził wszystko. Nie strzela obroty równo. Z tym nadmiarem nie potrafię powiedzieć.

: 07 lis 2018, 12:39
autor: WDR
Podłącz woltomierz (może być zwykły najtańszy multimetr) do sondy lambda - plus miernika do sondy, minus do masy samochodu.
Twoja sonda daje maksymalne napięcie 1 Volt.
0,5 V - mieszanka paliwo-powietrze idealna
poniżej 0,5V - mieszanka uboga
powyżej 0,5 - mieszanka bogata

ustaw instalację gazową tak aby w możliwie całym zakresie obrotów silnika mieszanka była optymalna czyli zbliżona do 0,5.

P.S. skoro zainwestowałeś w auto to może warto zainwestować w nowy sterownik do instalacji LPG? np STAG 50 ~ 176zł komplet, STAG 100 ~ 205zł, znacząco poprawisz komfort jazdy, zmniejszysz spalanie oraz zużycie silnika spowodowane np. ubogą mieszanką.
Taki sterownik ustala ilość gazu w zależności od składu mieszanki na bieżąco a nie od stałęj nastawy wykonanej przez gazownika.
Ponadto komputer od gazu może pomóc rozwiązać przyszłe problemy z zasilaniem w paliwo ponieważ podłączając się kompem pod centralkę lpg widać na bieżąco parametry pracy silnika tj. np. sygnał z potencjometru przepustnicy, skład mieszanki.

Zmiana sterownika jest bardzo prosta.

Pozdrawiam

: 07 lis 2018, 15:37
autor: Pieterb
WDR, hmm, gdyby to było takie proste że byle multimetrem za 15 zł zmierzysz sondę i skład mieszanki ;-)

: 07 lis 2018, 19:23
autor: XSZYMONXx
Dobra z tym że jest to instalacja pierwszej generacji gdzie się kręci śrubami. Da się takie modyfikacje zrobić. O czym jeszcze mogę pogadać z gazownikiem żeby na 100% mieć pewność że sprawdzi wszystko.

: 07 lis 2018, 19:30
autor: Ven0n
Pierwsza śruba to jest na wężu, który wchodzi do miksera przy samej przepustnicy, możesz nim pokręcić, na początek zakręć o 1/4 obrotu. Druga powinna być na reduktorze. Tylko pamiętaj/zapisuj co gdzie pokręciłeś, jak będzie jakaś różnica to przy odrobinie szczęścia sam sobie wyregulujesz dość poprawnie.

Jaki masz reduktor?

: 07 lis 2018, 21:25
autor: WDR
PieterB pisze:WDR, hmm, gdyby to było takie proste że byle multimetrem za 15 zł zmierzysz sondę i skład mieszanki ;-)
Zapewiam Cię, że to jest takie proste i co najważniejsze działa. Nie ma znaczenia czy użyjesz miernika za 10 czy za 1000zł chociaż z praktyki podpowiem że te wskazówkowe są praktyczniejsze w tym przypadku.

Na portalach aukcyjnych możesz nawet kupić sobie linijkę diodową do wskazań napięcia sondy, żeby sobie wbudować w deskę rozdzielczą auta

szukaj: " wskaźnik kontrolka sondy lambda AFR tester " cena 22pln

: 09 lis 2018, 15:48
autor: Pieterb
WDR pisze:Zapewiam Cię, że to jest takie proste
mnie tym nie przekonasz ;-)

: 09 lis 2018, 16:10
autor: WDR
PieterB pisze:
WDR pisze:Zapewiam Cię, że to jest takie proste
mnie tym nie przekonasz ;-)
Nawet nie próbuje :-)

Dla tych, którzy chcą się trochę dokształcić: Youtube "pomiar sondy lambda miernikiem"

https://www.youtube.com/results?search_ ... miernikiem+

Pozdrawiam