Strona 1 z 1
[B3 2.2 KV] Kilka pytań odnośnie LPG
: 17 lut 2020, 14:12
autor: BigZ25
Witam
Kupiłem Audi 90 B3 z silnikiem 2.2 KV. Samochód posiada instalację LPG która jest do uruchomienia. I tu moje pytanie czy warto - bo jak wiadomo silnik jest na wtrysku mechanicznym który ponoć jest problematyczny jeśli chodzi o instalacje LPG.
Wiem że można przerobić wtrysk mechaniczny na EFI i założyć sekwencje ale wtedy koszta są ogromne (zestaw EFI od K-Jet Killers 2000 zł + sekwencja 4000 zł to mamy 6000 zł

) więc taka opcja odpada.
Myślałem też żeby przerobić wtrysk mechaniczny na EFI i uruchomić tą instalację np. na sterowniku BINGO-M (mam taką prostą instalację w VW Golfie mk2 i bardzo sobie chwalę).
Jest jakiś pewny i w miarę tani sposób aby użytkować taki samochód na LPG?
: 17 lut 2020, 15:34
autor: Pieterb
BigZ25, najtańszy pewnie będzie blos - na forum opisywany. O ile dasz radę sobie go wyregulować.
: 17 lut 2020, 17:38
autor: Kogutiru
Jeśli masz juz wbity w dowód instalacje lpg to kupujesz sterownik wtryski używane i przerabiasz samemu schematy na necie i mieścisz sie w 500zl za instalacje
: 17 lut 2020, 18:41
autor: maciek889
Sekwencja może wyjść taniej, bo już masz zbiornik i pewnie też wbity gaz w dowód. Tylko nie każdy by zechciał montować do przeróbki mechanicznego wtrysku a jak już zamontuje to może nie dać rady tego ustawić bo możliwe że będzie to chodzić bez korekty z sondy i wtedy trzeba stroić taką sekwencje sondą szerokopasmową.
A jak masz sprawny mechaniczny wtrysk to możesz wsadzić sam sterownik elektronicznego wtrysku za 600-700zł i zrobić tylko sekwencyjny gaz pozostawiając mechaniczny wtrysk do benzyny.
Kogutiru pisze:Jeśli masz juz wbity w dowód instalacje lpg to kupujesz sterownik wtryski używane i przerabiasz samemu schematy na necie i mieścisz sie w 500zl za instalacje
Tylko do mechanicznego wtrysku to nie takie łatwe bo potrzebny jest jeszcze sterownik typu ecumaster do generowania sygnałów wtrysku benzynowego.
: 17 lut 2020, 19:27
autor: BigZ25
maciek889 pisze:Sekwencja może wyjść taniej, bo już masz zbiornik i pewnie też wbity gaz w dowód. Tylko nie każdy by zechciał montować do przeróbki mechanicznego wtrysku a jak już zamontuje to może nie dać rady tego ustawić bo możliwe że będzie to chodzić bez korekty z sondy i wtedy trzeba stroić taką sekwencje sondą szerokopasmową.
No racja, zbiornik z papierami i rurka jest, gaz wbity w dowód jest. Jutro zadzwonię i zapytam jaki koszt modyfikacji instalacji na sekwencje.
Trochę boję się tego wtrysku mechanicznego. Ktoś robił konwersję na EFI i powie czy warto? U K-Jet Killers można kupić tańszą opcję z regenerowanymi wtryskami za 1670 zł, na Allegro są jeszcze tańsze zestawy u użytkownika emanuel333.
: 17 lut 2020, 19:35
autor: Pieterb
BigZ25, wszystko zależy od stanu silnika i auta, to już sam sobie możesz odpowiedzieć. Bo podstawowe pytanie jest - czy warto? Tyle pchać kasy.
: 17 lut 2020, 19:53
autor: maciek889
Co do przeróbek na EFI, które widziałem to zwykle największy problem był, że wolne obroty lubiły czasami przyfalować a tak pod względem mocy i jazdy chodziło to całkiem nieźle. Ale pamiętaj że samochód ma też swoje lata więc może się psuć też sporo rzeczy poza wtryskiem.