Strona 1 z 1

[80 B3 1.8 SF] Regulacja lpg

: 03 sty 2008, 10:48
autor: mrx1983
Czy ktos z Was nie zna jakiejs stronki badz wie jak wyregulowac instalacje lpg pierwszej generacji bez uzycia analizatora spalin tak na oko ;)
Cala instalacja jest firmy BRC ale zmieniony zostal reduktor na Lovato....
Bardzo prosze o pomoc

Re: [80 B3 1.8 SF] Regulacja lpg

: 03 sty 2008, 12:34
autor: Kokolino
mrx1983 pisze:Czy ktos z Was nie zna jakiejs stronki badz wie jak wyregulowac instalacje lpg pierwszej generacji bez uzycia analizatora spalin tak na oko ;)
Cala instalacja jest firmy BRC ale zmieniony zostal reduktor na Lovato....
Bardzo prosze o pomoc
Przykro mi ale instalki pierwszej generacji bez analizatora nie ustawisz dokładnie. No chyba że fuksem. A na oko to chłop w szpitalu.... :-D
Możesz próbować tak kręcić na reduktorze abu bieg jałowy był w miarę równy i żeby nie waliło gazem z rury. A na wężu tak próbować żeby na jak najbardziej wkręconej śrubie auto miało dobrą moc.

: 03 sty 2008, 14:09
autor: goldi j51
witam śćiągnij sobie z działu Download wszystko o instalacji gazowej ale tak jak kolega kokolino1 napisal cięzka sprawa tak to na słuch ustawić ale koszt regulacji to 20 zł ustawiasz i masz spokój ;-)

: 03 sty 2008, 14:16
autor: Włodek899
goldi j51 pisze:... koszt regulacji to 20 zł ustawiasz i masz spokój ;-)
To macie tanich gazowników. W S-cu regulacja z podpięciem do analizatora to wydatek 40zł i niemożna płacić kartą Master ..... :mrgreen:

: 03 sty 2008, 14:24
autor: goldi j51
witam ponownie tak jakiś czas temu płaćiłem ale nawet jak 40 zł by kosztowało ale jak kolega mrx sobie sam pokreći i zacznie mu palić z 15 czy wiecej litrów gazu to szybko poleći ustawić i komu to wyjdzie na dobre :-D

: 03 sty 2008, 15:01
autor: marko
Wszystkie regulacje robi się na nagrzanym silniku do 90*
1.Odkręć register na rurze na maksa
2. Plastikową śrubą na parowniku ustawisz wolne obroty , wkręcając zmniejszasz dawkę gazu , wykręcając zwiększasz dawkę gazu . Ustaw na maksymalne wolne obroty i powoli wkręcaj tą srubkę aż obroty powoli zaczną spadać . Jest to ustawienie na lekko zubożoną mieszankę
3. Ustaw stabilne 3000 obrotów i przykręcaj register do momentu , aż obroty zaczną spadać , cofnij pół obrotu ( register decyduje o wielkości spożycia i składzie mieszanki )
Pozostaje test drogowy jeżeja za słabo się wkręca to trzeba troche odkręcić register metodą prób i błędów
4. Jeżeli masz bajpas ( mosiężna srubka przy elektrozaworze od góry ) to trzeba przy max wkręconej zubożyć mieszankę plastikową srubką w parowniku wkręcając ją , aż obroty zejdą do ok 500 i następnie wykręcać bajpas do uzyskania 900 obrotów .
Jeżeli sam to przećwiczysz to później żaden gazownik nie będzie Ci łaski robił , że weźmie pieniądze za spitolone ustawienia .

: 03 sty 2008, 23:31
autor: mrx1983
nie wiem czy zauwazyliscie chlopaki ale moja audiolka jest teraz w anglii a instalacje gazowe sa tu malo popularne i drogie...sama regulacja zrobiona przez jakiegos pakistanca badz inna zaraze kosztuje jakies 70 funtow czyli jakies 350 pln...poprostu im nie ufam..nawet nie chodzi mi o spalanie tylko zeby rowno pracowal bo cena gazu tu jest taka sama jak w polsce a zarobki 4 razy wieksze :-)
marko pisze:Wszystkie regulacje robi się na nagrzanym silniku do 90*
1.Odkręć register na rurze na maksa
2. Plastikową śrubą na parowniku ustawisz wolne obroty , wkręcając zmniejszasz dawkę gazu , wykręcając zwiększasz dawkę gazu . Ustaw na maksymalne wolne obroty i powoli wkręcaj tą srubkę aż obroty powoli zaczną spadać . Jest to ustawienie na lekko zubożoną mieszankę
3. Ustaw stabilne 3000 obrotów i przykręcaj register do momentu , aż obroty zaczną spadać , cofnij pół obrotu ( register decyduje o wielkości spożycia i składzie mieszanki )
Pozostaje test drogowy jeżeja za słabo się wkręca to trzeba troche odkręcić register metodą prób i błędów
4. Jeżeli masz bajpas ( mosiężna srubka przy elektrozaworze od góry ) to trzeba przy max wkręconej zubożyć mieszankę plastikową srubką w parowniku wkręcając ją , aż obroty zejdą do ok 500 i następnie wykręcać bajpas do uzyskania 900 obrotów .
Jeżeli sam to przećwiczysz to później żaden gazownik nie będzie Ci łaski robił , że weźmie pieniądze za spitolone ustawienia .
dzieki za odpowiedz, nie rozumiem punktu 3 i 4 moge prosic troszke tak na chlopski rozum

: 04 sty 2008, 11:35
autor: marko
3. Chodzi o to , żeby pomocnik raz wcisnął gaz i trzymał cały czas pedał gazu w tym samym położeniu ( 3000 obrotów ) bez dociskania w trakcie jak Ty będziesz regulował registrem , śrubka na przewodzie gazu idącym z parownika do miksera . Można też położyć przysłowiową cegłe na pedał gazu i zablokować na 3000 obrotów . Wkręcając register zmniejszasz ilość gazu dochodzącego do miksera , gdy obroty nieznacznie spadną wówczas odkręć pół obrotu na registrze . Jeżeli podczas jazdy stwierdzisz , że autko nie ma mocy to możesz jeszcze troche odkręcić , ale bez przesady , bo za dużo gazu też zamula silnik ( jest gaz a nie ma tlenu z którym mógł by się spalić )
4. dotyczy mosiężnej śrubki , która jest obok węża wodnego i służy do puszczania gazu niezależnie od naprężenia membramy ( jeżeli jest za bardzo wkręcona , to przy skręcaniu może silnik tracić moc a naluzie nawet zgasnąć ). U mnie jest wykręcona jakieś 3 obroty i jest ok.

: 05 sty 2008, 11:19
autor: mrx1983
jeszcze raz wielkie dzieki :-)
pozdrawiam