Strona 1 z 1
[80 B4 2.0E ABK]problem na gazie
: 10 lut 2007, 17:13
autor: esox57
Witam wszystkch. Niedawno kupilem B-4 z 94 r. 2.0 b+g 115 KM i mama delikatny problem z gazem. Mianowicie odpalam na benzynie grzeję silnik do min 55 st. i przełączam na gaz przekraczając 2000 obr. Teoretyczie jest dobrze no może silnik pracuje mniej równo niż na pb i ruszam.Jest tak jakby mniej gazu pod nogą niż na benzynie i w momencie doadania gwałtowniej gazu strzela i gasnie. Odpalam na benzynie i jest ok. Na gazie za każdym razem ta sama historia. Parę dni temu byl sprawdzony przepływomierz i jest ok. wymieniony czujnik temperatury przepływu powietrza, świece nowe, kable nowe, palec rozdzielacza i kopułka też. Prawdopodobnie następny do wymiany jest czujnik halla.Czy ten czujnik może być odpowiedzialny za te wybryki na gazie. Pomóżcie.
: 10 lut 2007, 17:53
autor: mrx1983
zobacz czy jak ci sie przelaczy na gaz czy reduktor jest lekko cieply?? jak nie to moze ci sie za wczesnie przelaczac na gaz
: 10 lut 2007, 19:39
autor: czarekj
Witam. Jeżeli na benzynie Twój motorek pracuje bez problemów i osiąga wysokie obroty, a przy tym nie strzela to nie szukaj przyczyny w czujniku Halla. One nie psują sie tak często. Nie wydawaj niepotrzebnie kasy. Przy okazji omawiania instalacji elektrycznej to warto byś sprawdził statyczny punkt ustawienia zapłonu - ostrzegam, że byle mechanik samochodowy może mieć problem z jego ustawianiem. Szukaj przyczyny najprawdopodobniej w źle wyregulowanej instalacji gazowej. Miałem podobne problemy i po wielu próbach pozostałem przy instalacji z kompensacją. Pozdrawiam.
: 11 lut 2007, 12:05
autor: esox57
Sugerując iż może to być czujnik halla zapomniałem dodać, że podskakuje mi wskazówka obrotomierza i nie jest to falowanie obrotów ( motor na benzynie pracuje nienagannie), ale krótkie podskoki wskazówki o jakieś 5-7 mm. Jest to zauważalne jedynie nawolnych obrotach na luzie. Wykluczam jakiekolwiek inne przyczyny typu brak, masy, przewody itp.Sprawdzone u dobrego mechanika.
: 11 lut 2007, 21:00
autor: czarekj
Witam. Skoro obroty silnika Ci nie falują a jedynie wskazówka obrotomierza zmienia pulsacyjnie swoje położenie, to przyczyny upatruj w połączeniach elektrycznych pomiedzy komputerem sterujacym a obrotomierzem. Komputer sterujący o ile dobrze pamiętam na podstawie impulsów z czujnika Halla wypracowuje sygnał o obrotach silnika i dostarcza go do licznika. Popatrz jeszcze na schemat, ale według mnie to masz uszkodzony obrotomierz, bądź połączenia pomiedzy komputerem a licznikiem (zakładam, że komputer jest sprawny). Jak masz za dużo kasy i chcesz koniecznie kupić ten czujnik, to Cię nie wzbraniam a ja założę się o przysłowiowa flaszkę, że to nie jego wina. Napisz cos więcej o tym podskakiwaniu wskazówki. Czy jest to przypadkowe i czy zależy od temperatury, bądź wibracji. Przyczyna może byc również zwarcie części uzwojenia cewki ustroju pomiarowego obrotomierza. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2007-02-11, 21:04 ]
A-ha, jeżeli chcesz sprawdzic mechanika to zapytaj go z którego PIN-u komputera wychodzi sygnał o obrotach silnika - bedziesz wiedział czy Ci sprawdził . W moim aucie jest to Pin 18. :->
: 13 lut 2007, 19:41
autor: esox57
Witam ponownie.Chciałbym zakomunikować wszem i wobec iż odpuścilem czepianie się czujnika halla, wymienilem filterek gazu drobna regulacja u dobrego mechanika i autko mruczy az milo. Pozdrawiam.
: 16 lut 2007, 12:17
autor: czarekj
i o to chodzi
: 01 gru 2013, 15:11
autor: kubabart
po zakupie mojej małej miałem podobnie -pomogła sama regulacja gazu:)