Strona 1 z 2

[b3 1.8 jn] Montaż blosa

: 06 lut 2008, 23:25
autor: shelby
Witam
Właśnie dzisiaj zamontowałem sobie blosa i chcę podzielić się wrażeniami. Decyzję podjąłem z powodu koszmarnej dynamiki jazdy na LPG, przy dość dużym spalaniu. Kilka czasów jakie uzyskiwałem poprzednio i po zamontowaniu blosa ( pomiary robione od 0 -80km/h). Na mikserze:
LPG 14,7s
PB 9,4s
Po wywaleniu miksera i zamontowaniu blosa:
LPG 9.0s
PB 9.1s
Cała przeróbka instalacji łącznie z regulacją trwała 2h. Należy "lekko" zmodyfikować gumę między przepływką a przepustnicą. Jest trochę ciasno ale można to upchać. W miejsce krokowego należy wpiąć kompensację( przed blosa), a na krokowy trzeba zrobić nową dziurę i wpiąć za blosa - to ważne! Dla zainteresowanych zamieszczam kilka zdjęć. Przystępuję do pomiarów spalania, wyniki zamieszcze. Do tej pory palił mi 14-16 po mieście także chyba gorzej już nie może być. Na koniec muszę zaznaczyć, że montaż blosa nie jest zgodny z obecnie obowiązującymi przepisami. W innym temacie ustaliliśmy z Dankiem, że można go zastosować do instalacji zamontowanej przed 2001 rokiem (moja była montowana w 1999).

[ Dodano: 2008-02-14, 09:43 ]
Pewnie i tak nikogo to nie interesuje, ale miałem podać spalanie. Niewiele ostatnio jeżdżę ale po przejechaniu 200km ( ok. 80km trasa, reszta miasto) wyszło mi 11,5. Z wstępnych obliczeń wychodzi mi oszczędność 2-3 litrów LPG !

: 24 lut 2008, 12:25
autor: maxer
Mnie to interesuje...przeanalizuje to niebawem i pogadamy jeszcze w tym temacie.

: 24 lut 2008, 12:27
autor: Kornel
Widze, że masz sporą różnicę w spalaniu ja niestety takiej nie mam, ale nie o to mi chodziło jak go montowałem. Chciałem, żeby miesznka była optymalna w całym zakresie obrotów.

I te wartości przyspieszenia to naprawdę niezłe, jeżeli są prawdziwe ;-)

: 24 lut 2008, 12:53
autor: maxer
KorNoLio widzę że jesteś czujny w temacie, też mi się podobają osiągi shelbyego, wręcz nieprawdopodobne. Dobrze że masz możliwość zbadania auta na hamowni. Muszę zapodać jakiś inny temat aby ktoś mógł mi dać namiar na dobrego fachowca od regulacji.

: 24 lut 2008, 18:48
autor: shelby
Muszę napisać małe sprostowanie. Moje pomiary nie były przeprowadzane na hamowni, a jedynie ze stoperem w ręku. Były powtarzane kilkakrotnie i na tym samych odcinku drogi, przed i po założeniu blosa, także uważam je za dość wiarygodne. Zwracam uwagę, że to nie są przyspieszenia do 100 tylko do 80km/h.
Spalanie przy jeździe po mieście na bardzo krótkich odcinkach (1,5-2km), bo w tej chwili tylko tak poruszam się autem, mam na poziomie 12-13l. Wcześniej było 1,5-2 l wiecej.
Muszę zapodać jakiś inny temat aby ktoś mógł mi dać namiar na dobrego fachowca od regulacji.
Jeśli "dorwiesz" gazownika (lub sam analizator spalin), który wykaże minimum dobrych chęci to ustawicie to w 10min. Reduktor rozkręcasz na pełną wydajność i całą regulację przeprowadzasz 2 śrubami w blosie. Razem z blosem jest uproszczona instrukcja regulacji, która w zupełności wystarcza.

: 24 lut 2008, 21:30
autor: Prezesik_lodz
Mam pytanie ile takie cudenko kosztuje?

: 24 lut 2008, 22:55
autor: shelby
Na allegro kupisz za 300zł. Zamontować i wstepnie ustawić można we własnym zakresie. Za szczegółową regulację na analizatorze spalin myślę, że jakieś 50zł. Cały osprzęt elektroniczny, występujący przy II gen. można wymontować i sprzedać.
Na forum audiklub jest bardzo duży wątek poświęcony blosowi. Są też przypadki niezadowolonych posiadaczy. Nie we wszystkich silnikach daje to tak zauważalne rezulaty. W moim przypadku auto na LPG nie kręciło się powyżej 3tyś. obrotów, a na PB bardzo słabo. Po założeniu silnik równo ciągnie w pełnym zaresie obrotów, z tego też powodu tak duża różnica w moich przyspieszeniach (wcześniej aby osiągnąć 80km/h musiałem zmienić bieg na III, a teraz bez problemu osiągam to na II).

: 25 lut 2008, 00:07
autor: ghost2255
A jaki miałes mikser wcześniej? Taki z palnikiem pustym w środku, czy z taką "gwiazdką" trójramienną w środku?

: 25 lut 2008, 07:21
autor: maxer
Shelby zobacz sobie jaki filmik zapodał KorNoLio, napisz mi czy podobnie teraz Ci ciągnie? Ja w tym wypadku niemam nic do pokazania swoim autem na moim mixerze. :oops:

: 25 lut 2008, 08:50
autor: shelby
maxer ... ja mam silnik 1.8 JN, tylko 90 koników. Tak ładnie jak KorNoLio to mi się auto nie zbiera, ale podobnie równo ciągnie w pełnym zakresie obrotów. Zrobię któregoś dnia test do 100km/h, może czymś to nakręcę i wrzucę do ogólnego oglądania.
ghost2255, mój mikser był bez tej "gwiazdki". Któryś gazownik mówił, że auta trochę lepiej chodzą na tych z gwiazdką, chociaż jak oglądałem ten mikser to w nim jest jeszcze mniejszy przelot powietrza niż w tym z palnikiem. Cały pic w blosie polega na tym, że nie ogranicza dostępu powietrza do silnika.

: 26 lut 2008, 22:17
autor: ghost2255
a jaką miałeś średnicę tego miksera?

: 27 lut 2008, 00:03
autor: shelby
ghost2255, nie pamiętam jaka była średnica, a przy regulacji blosa stwierdziłem, że już mi się nie przyda i zostawiłem go w warsztacie. Od gazownika wiem, że są one robione tylko o jednej średnicy i jedne mają wspomnianą wcześniej gwiazdkę a drugie nie. Na załączonej fotce wygląd identycznego miksera jaki był u mnie.

: 27 lut 2008, 10:50
autor: Kornel
Miałem ten sam, plastikowe ścierwo :evil:

: 01 mar 2008, 13:08
autor: ghost2255
A jaki masz reduktor i czy dobrze zapala na BLOSIE na gazie? Chodzi o silnik zimny, lub tylko lekko rozgrzany.

Pytam, bo zaczynam się nad tym zastanawiać, a mam wymontowaną klapę przepływomierza i benzyna w ogóle nie chodzi u mnie.

: 01 mar 2008, 13:13
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Witam wszystkich. Od kilku dni zastanawiam się nad zamontowaniem blosa do ABK. Nawet miałem w nocy pisać post. ;-) Co sądzicie o zamontowaniu blosa w ABK... ?