Strona 1 z 4

[B4 avant 2.0 ABK]montaż blosa

: 04 mar 2008, 17:05
autor: romeo
postanowiłem zamontowac gażnik gazowy zamiast miksera.
Problemy oczywiscie były ze względu na brak miejsca, znalezienie oraz przerobienie czesci które by pozwoliły na solidne zamontowanie blosa do najłatwiejszych nie nalezało.
Ale troche fantazji i konsekwencji ...zresztą sami ocencie.

Obrazek

ten zestaw jest gotowy do montazu w ABK
czyli guma na przepustnice od golfa II GTI
kolanko (90*)na przepływke jest stosowane do robienia dolotu pod stozek
kolanko od strony blosa musiałem skrócic i sciąc pod pewnym kontem

Obrazek

Upchnięcie pod mache wymagało troche cierpliwosci

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po odpaleniu wszystko ok jazda próbna i miłe zaskoczenie auto ciągnie jak ch....a po przełączeniu na bene jeszcze lepiej.
Blos jeszcze nie ustawiony narazie na oko,spalanie takie jak na mikserze. <ok>

: 04 mar 2008, 17:12
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
No właśnie takiego posta potrzebowałem :-) Też chce do siebie cos takiego założyć i to na dniach... Co to za blos ? jaka cena ?

[ Dodano: 2008-03-04, 17:17 ]
romeo pisze:spalanie takie jak na mikserze
Tzn. ile ?? Moj ABK na mieście pali teraz 13-14 gazu na 100 km.

: 04 mar 2008, 18:01
autor: Dobry_K
Hmm dziwi mnie fakt takich kombinacji i moze koledzy wytlumaczycie mi co daje taki Blos zamiast miksera bo ja widze ze lubidzie sobie robote wymyślac ale czy jest sens, prosze o odpowiedz

Poza tym z fotek wyglada na to ze zdjęcie obudowy z akumulatora bedzie wielka sztuka a przeciez nie o to chodzi

: 04 mar 2008, 19:53
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Dobry_K pisze:moze koledzy wytlumaczycie mi co daje taki Blos zamiast miksera

Cytat z jednej z aukcji na Allegro :

Dlaczego BLOS zamiast tradycyjnego miksera?

Tradycyjny mikser o małej średnicy wewnętrznej pracuje poprawnie na wolnych obrotach i przy małych obciążeniach ale - właśnie z racji małego przelotu - zmniejsza radykalnie maksymalne osiągi silnika. BLOS zachowuje się w tym przypadku jak mikser mający o wiele większa średnicę redukując do minimum zmniejszenie mocy i pozwalając silnikowi &#8222;oddychać pełną piersią&#8221;.
Tradycyjny mikser o dużej średnicy zachowuje się poprawnie przy dużych prędkościach (dużych obciążeniach) ale z drugiej strony jest przyczyną niestabilnego składu mieszanki na wolnych obrotach, &#8222;dziur&#8221; w przyspieszeniu i strzałów w dolot. BLOS dzięki swej
budowie jest pozbawiony tych niedogodności.
BLOS pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Prawidłowy i optymalny skład mieszanki paliwowo powietrznej w pełnym zakresie obrotów uzyskiwany dzięki zastosowaniu BLOSa pozwala na sprostanie najbardziej rygorystycznym normom
dotyczącym emisji spalin.
BLOS z powodzeniem może być zastosowany we wszelkich silnikach z wtryskiem zasilanych LPG lub CNG.
Zastosowanie BLOSa zdecydowanie upraszcza montaż instalacji. Z powodzeniem można go zainstalować pomiędzy przepływomierzem klapkowym a przepustnicami bez konieczności instalowania dodatkowych mierników przepływu czy jakichkolwiek
kompensatorów ciśnienia. Jeden model można zastosować zdecydowanej większości typach samochodów.
BLOS minimalizuje ryzyko strzałów w dolot spowodowanych wadliwym składem mieszanki. Należy jednak pamiętać, że to urządzenie nie zabezpiecza przed wystrzałami spowodowanymi przez zły stan świec, instalacji wysokiego napięcia (przewody, kopułka
rozdzielacza, cewka etc.) czy też całkowite wypalenie gazu ze zbiornika (co powoduje zubożenie mieszanki). Można dodatkowo wyposażyć instalację w ochronnik przepływomierzy (do nabycia w sieci BRC), klapy antywybuchowe etc. Ochronnik
przepływomierza montuje się bezpośrednio na korpusie BLOSa spiłowując przedtem rant na krawędzi dolotu.
Zasada działania:

Na szczegółowym rysunku BLOS-a możemy zobaczyć korpus 6 w którym przepustnica 18 przesuwa się po &#8222;gwizdku&#8221; 8. Membrana 19 jest przymocowana do przepustnicy za pomocą pierścienia 20. Sprężyna 22 cały czas dociska przepustnicę w dół. Przepływ powietrza przez BLOS-a (w kierunku oznaczonym strzałką na korpusie) powoduje powstanie podciśnienia. Różnica ciśnień z obu stron membrany powoduje wytworzenie siły która unosi przepustnicę aż do momentu uzyskania równowagi ciśnień. Można więc określić, że ustalona pozycja przepustnicy odpowiada ilości przepływającego powietrza. Przepustnica podnosząc się odsłania zmiennej geometrii otwór &#8222;gwizdka&#8221;, którym dostaje się gaz w ilości proporcjonalnej do aktualnego przepływu powietrza. Dawkowanie więc gazu odbywa się praktycznie jednocześnie z pomiarem ilości przepływającego powietrza i są to procesy nieodłącznie ze sobą powiązane. Dzięki faktowi, że działanie urządzenia oparte jest na prostych i niezawodnych prawach fizyki oraz, że nie zastosowano tu żadnych elementów elektronicznych (które zawsze wprowadzają pewne opóźnienia i często niestety są zawodne), urządzenie zyskuje coraz większą rzeszę zadowolonych użytkowników.

[ Dodano: 2008-03-04, 19:55 ]
http://www.allegro.pl/item323476216_blo ... az_fv.html

: 04 mar 2008, 20:19
autor: romeo
na mikserze palił 11l (90%trasa 10%miasto)teraz pali tyle samo, pokonuje praktycznie te same odcinki dom-praca.Jak montowałem blosa to nie chodziło mi o mniejsze spalanie,lecz o moc i ten efekt uzyskałem.Mozna eksperymentowac z ustawieniem zwiekszając lub zmniejszając dawke.Najlepiej ustawic na analizatorze tak tez niebawm zrobie wtedy ostatecznie dowiem sie ile spali.Ponadto koniec z falującymi obrotami po schodzeniu z wysokich obrotów jak miało to miejsce na mikserze teraz spadają na 950obr i wskazówka ani drgnie.jezeli chodzi o wady to zauwazyłem jedną mianowicie troche gorzej odpala na benie zaraz po wyłączeniu silnika na gazie.O i obudowe aku normalnie zdejmuje.

: 04 mar 2008, 22:12
autor: pietrusek1
romeo
Super robota :!: :-) dzieki za fotki :-D poszukam tej gumowej rury na przepustnice, jak gdzies znajde to zamontuje blosa :mrgreen:

: 05 mar 2008, 21:50
autor: zombi66
Troche namieszales pod macha i niepotrzebnie zostawiles klapke antywybuchowa ale gratulacje z odmulenia silnika ja swoj zablosowalem jakies pol roku temu i do tej pory lata az milo, a co do spalania to zalezy jak sie cisnie ,spalanie od 8lpg do 17lpg . Obrazek

: 06 mar 2008, 08:27
autor: shelby
Witam w gronie zadowolonych użytkowników blosa :mrgreen: Mam małe pytanko: nie widzę na zdjęciach kompensacji; nie masz jej podłączonej?

: 06 mar 2008, 15:14
autor: romeo
kurcze zrobiłes to w najprostrzy sposób jaki moze byc ja jakos nie widziałem zastosowania tej orygyginalnej gumy ale wszystko zrobiłem solidne i jest ok.Własnie z klapki troche sie obawiam zrezygnowac bo blos przecierz nie zabezpiecza przed strzałami tylko je minimalizuje.Ale jak jezdzisz juz pół roku bez rzadnych strzałow to ją chyba wywale.Napisz czy blosa ustawiałes na analizatorze czy jezdzisz z ustawieniem na oko.

widze ze nie masz osłony aku,nie miesci sie?

: 06 mar 2008, 16:25
autor: piter905
Czyli mam rozumieć że kolega romeo poleca takiego BLOS-a??? Jeżeli naprawde samochód ma chodzić dużo lepiej to i ja sie chyba zdecyduje na takie rozwiązanie, bo troszke na gazie słabo sie spisuje moja maszyna.

: 06 mar 2008, 17:13
autor: romeo
ja sie zdecydowałem na montaz po usłyszeniu wielu pozytywnych opini przez uzytkowników blosa,i napewno nie żałuje montażu.Nie wiem jak sie sprawuje w innych silnikach ponoc w NG i JN dobrze ja smiało moge powiedzies ze w ABK też. :-D

: 06 mar 2008, 17:49
autor: piter905
Czy ktoś testował BLOS-a w silniku ACE? Ciekawi mnie czy będzie lepszy efekt z tym urządzeniem, nawet na allegro widziałem fote z zamontowanym w ACE blosem więc pewnie się da. Pozwolę sobie zamieścić to zdjęcie. Obrazek

: 06 mar 2008, 21:30
autor: zombi66
Montaz blosa polecam kazdemu kto ma problemy z lpg ,swoj ustawialem na analizatorze u gazownika ale po takim ustawieniu nie chcial jechac wiec kupilem wskaznik afr na allegro i ustawilem sam i samochod lata,co do kompensacji to przy abk chyba sie tego nie montuje,a jezeli chodzi o akumulator to oslona wchodzi tylko ze poprzedni wlasciciel troche stuningowal przewody od akumulatora i teraz sie nie miesci.

http://www.allegro.pl/item319767567_uni ... blos_.html

: 20 mar 2008, 18:33
autor: grabon.a
romeo jaki masz reduktor??? ja mam 2 generacje no i sie szykuje do wstawienia blosa tylko zastanawiam sie czy mój reduktor nie jest za mały (tomasetto 100HP) i nie zbraknie mocy :-/

: 20 mar 2008, 18:54
autor: romeo
szczerze?to nie wiem :oops: i nie wiem jak to sprawdzic :oops:
jakos sie nigdy tym nie interesowałem :roll: