Strona 1 z 2

[B4 V6 2.6] jaki najlepiej zalozyc gaz do tego autka

: 16 kwie 2008, 21:27
autor: kolo21
ma dylemat moj samochodzi duzo pali i che zalozyc gaz albo sekwencje albo wielopunktowy ktory wybrac i jakiej firmy ma do dyspozycji 2500 zl

: 17 kwie 2008, 08:32
autor: Grzegorzbielsko
Na firmach sie nie znam ale powiem że do silnika V6 to tylko sekwencja.

2500 może braknąć :-(

: 17 kwie 2008, 09:03
autor: WOJTEK26
Do tego silnika sekwencja to około 3200-3500 conajmniej za 2500 to mozesz włożyc najwyzej II generacje co jest troche ryzykowne

: 17 kwie 2008, 09:06
autor: 8S3
Za 3000zł sekwencja. Dołóż te 500 zł bo warto. Auto będzie chodziło i paliło jak na benzynie. Jak założysz zwykły gaz, szybko będziesz tego żałował.

: 18 kwie 2008, 13:28
autor: MacAudiO
Zgadzam się z przedmówcami tylko sekwencja <ok> u mnie taka instalacja śmiga już 2 lata, z serwisem i na przeglądach nie ma żadnych problemów, a co do awaryji typu wystrzały, zadyszka na wysokich obrotach, itp. to nie występują.
Mocy też mniej ubywa niż w starszych generacjach, na hamowni wyszły mi różnice mocy między pb a lpg w granicy 2-3 koni na korzyść pb, czyli prawie nie wyczuwalne.

: 18 kwie 2008, 22:45
autor: kolo21
dzieki koledzy ale a jakiej firmy najlepiej zalozyc instalcje gazowa bo kazdy proponuje co innego

: 19 kwie 2008, 01:36
autor: Danek
Od tego jakiej f-my ważniejsze jest gdzie (przez kogo). Dobry, profesjonalny montaż i strojenie to 70% sukcesu. Jak gazownik będzie dobry to i instalację dobierze odpowiednią i wcale nie najdroższą, a jak będzie partacz to nawet najlepszą instalkę potrafi skopać.

: 20 kwie 2008, 00:56
autor: widmo
jeżeli chodzi o typ instalacji to tylko sekwencja
a jeżeli o firmę to myśle że STAG 300-6 bedzie odpowiedni

: 20 kwie 2008, 17:03
autor: kolo21
czy to prawda ze nieoplaca sie zakldac gazu w samochodach o duzych przebigach

: 20 kwie 2008, 17:27
autor: widmo
na to nie ma zasady
jezeli jest w aucie oryginalna uszczelka pod głowicą to są duże szanse ze po założeniu gazu przedmucha uszczelkę ale nie musi.
tak samo jeżeli jest oryginalna sonda lambda to po założeniu gazu sonda bedzie bardziej zamulona i autko na PB bedzie paliło jak smok.
głowica jak "poczuje" gaz to w przypadku zle wyregulowanego składu mieszanki bedzie wypalało gniazda zaworów. jeśli bedzie założony zły typ instalacji lub robota gazownika bedzie spartaczona to autko bedzie kichać prychać strzelać itp itd

Jedni montują gaz w aucie które ma 10 000 przebiegu a inni przy 300 000
w jednym padnie uszczelka lub powypala gniazda zaworów po 40 000 a inny bedzie jezdził tylko na lpg i auto bedzie bezawaryjne
wszystko zalezy od faktycznego stanu silnika i elementów sterujących jego pracą do tego dochodzi kwestia wyboru instalacji i umiejętności i wiedza gazownika który bedzie to montował.

trochę wcześniej Danek wspomniał ze nawet najlepsza instalacja moze być spartaczona przez gazownika

dlatego przed montarzem LPG dobrze jest zasięgnąć porady u mechanika (ów) lub podjechać do ASO na przegląd zeby ocenili w jakim stanie jest silnik i reszta ustrojstwa które nim steruje. Później popytać gazowników co i jak myślą ile to kosztuje i czemu tak drogo. i się poważnie zastanowić czy rzeczywiscie warto wrzucać gaz.

: 21 kwie 2008, 17:38
autor: Kornel
U siebie mam sekwencję na sterowniku ZENIT-a, równie dobry będzie również STAG-300. Oraz prawidłowy montaż, pamiętaj o tym żeby przypilnować gazowników żeby wyjęli kolektor ssąca jak będą wiercić dziury od dysze. Potem dobra regulacja i będzie śmigało.

: 23 kwie 2008, 08:28
autor: WOJTEK26
Ostatnio jak sie dowiadywałem o sekwencje do V6 to gościu mi mówił żeby zakładac 2x po 3 bo przy układzie pojedyńczym za długie beda przewody gazowe czy jakos tak ale oczywiscie sterownik Stag300.

: 23 kwie 2008, 19:42
autor: widmo
WOJTEK26 pisze:Ostatnio jak sie dowiadywałem o sekwencje do V6 to gościu mi mówił żeby zakładac 2x po 3 bo przy układzie pojedyńczym za długie beda przewody gazowe czy jakos tak ale oczywiscie sterownik Stag300.
do takiego auta tylko STAG :-)
a układ 2x3 dlatego żeby wyeliminować bezwładność układu gazowego i zeby sterownik lpg mógł "na bierząco" ustawiać skład mieszanki

: 29 cze 2008, 23:19
autor: Pawog2
powiedzcie mi Panowie jaki kolektor ma 2.6 V6?? Czy polecanie IV gen jest powodowane tym, że ma plastikowy kolektor?? Czy na przykład zwykły wielopunkt nie dałby rady??

: 30 cze 2008, 08:10
autor: Danek
Pawog2 pisze:Czy na przykład zwykły wielopunkt nie dałby rady?
Co masz na myśli? Nie ma czegoś takiego jak zwykły wielopunkt. V6 jest na tyle skomplikowanym silnikiem, że zakładanie II generacji to duża strata mocy, większe prawdopodobieństwo strzałów (a to nie tylko kwestia kolektora), duża bezwładność układu.
I proszę byś wreszcie przestał używać podwójnych znaków zapytania - Regulamin!