Strona 1 z 2
[80 B3 1.8S] Jaka instalacja LPG?
: 15 maja 2008, 08:18
autor: piotrek_os
Pyt jak w temacie (nadmienie ze auto ma przejechane 130 tys km - potwierdzone ksiazka, fakturami, i stanem ogólnym). Ile Wam pali gazu? Czy macie jakies problemy z gazem przy tych silnikach? I pytanie "meritum" - jaka instalacja gazowa? Jaki koszt jej założenia?
: 15 maja 2008, 08:37
autor: WOJTEK26
A moze napiszesz jakie oznaczenie ma ten silnik to bedzie wiadomo jaka instalke tam włożyc
: 15 maja 2008, 09:18
autor: piotrek_os
To wieczorkiem musze zobaczyc...... Na silnku bedzie cos pisalo? Czy np. w brifie? Czy gdzies na tabliczce?
: 15 maja 2008, 09:23
autor: WOJTEK26
Jest na silniku i w bagazniku na wklejce jezeli jest jeszcze
: 15 maja 2008, 09:47
autor: widmo
Podejrzewam ze masz silnik NE
oznaczenie na klapie wewnętrznej czesci klapy bagażnika po stronie pasażera
lub na bloku silnika lub też na naklejce na obudowie paska rozrządu
do tego autka smiało można montować I Gen
tania i prosta w obsłudze. nie wiem co mówią o tym przepisy czy mozna montować jeszcze I gen.
Brat ma dokładnie ten sam typ czyli 1.8S silnik NE + LPG I generacji
spalanie lpg w miescie 10l/100
spalanie w trasie 7-7,5l/100
: 15 maja 2008, 10:00
autor: WOJTEK26
A skąd takie podejerzenie kolego :?: nawet nie wiadomo który rok
: 15 maja 2008, 10:03
autor: widmo
WOJTEK26 pisze:A skąd takie podejerzenie kolego
takie moje założenie ...

: 15 maja 2008, 11:37
autor: piotrek_os
końcówka 1990 roku.
: 15 maja 2008, 11:45
autor: widmo
może być następujący silnik:
NE, RU, PM, DZ, SF
: 15 maja 2008, 11:51
autor: Danek
piotrek_os, sprawdź ten kod silnika i go podaj oraz popraw profil, bo nie znając typu silnika to sobie można zgadywać.
W każdym razie jeśli autko ma katalizator i sondę lambda (a podejrzewam, że ma) to zgodnie z przepisami I generacja odpada. Jeśli to silnik na mechanicznym wtrysku (np. DZ) to odradzam gazowanie II generacją, jeśli już gazować taki silnik to moim zdaniem tylko III generacja.
: 15 maja 2008, 12:05
autor: piotrek_os
katalizator jest, sonda lambda jest i pracuje - wczoraj sprawdzane. A jaki jest np. koszt III generacji instalacji?
: 15 maja 2008, 12:22
autor: Danek
piotrek_os, III generacja kosztuje tyle co sekwencja, a czasem nawet drożej bo ciężko jest znaleźć na rynku zakłady, które jeszcze to montują. Z tego co mi wiadomo to coś ok. 2800-3300. Ale zanim weźmiesz się za gazowanie to naprawdę należy najpierw stwierdzić co tam masz za silnik.
: 15 maja 2008, 22:00
autor: misiek440
tylko mi mówili że 3 generacja (tzn to chyba sekwencja gazu ciągłego??-mylą mi sie te generacje) to ciężko będzie, ponieważ trudno dostępna, sprawia problemy i trzeba nie lada gaziarza żeby to poprawnie założył i wyregulował :evil: . W ??Krakowie powiedział że założy ale niechętnie bo wie ile razy będę do niego jeździł :evil: , a wie ile wyżuce kasy
ps.
powiedział mi że nie chce żebym go przypadkiem przeklinał, takie same zdanie miał do blosu że będe co chwile jeździł i rgulował
: 16 maja 2008, 07:21
autor: piotrek_os
PM AKM 66kw - to jest to oznaczenie silnika? Czy teraz juz bedzie wiadomoa jaka instalacje mozna zakładac?
: 16 maja 2008, 09:27
autor: WOJTEK26
Teraz wiadomo, mozesz wkładac II generacje LPG i bedzie latał bez problemowo pod warunkiem dobrze dobranej instalacji, czyli komputer LPG i prawidłowa emulacja sondy.