Strona 1 z 3

[C4, 2.0 audi100 ] Gaz sekwencyjny, gaz zwykły?

: 09 sie 2008, 17:04
autor: mrg
Witam,
Mam w planach zamontować instalację gazową do Audi 100, C4 2.0, rok. 1991, na wtrysku, nr silnika: AAD025998
Moje pytanie brzmi, który gaz zamontować - gaz sekwencyjny, czy gaz zwykły. Który z nich jest lepszy, bezproblemowy, oszczędny itp.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam Michał.

: 09 sie 2008, 17:20
autor: kamilus107
wiadomo.lepszy sekwencyjny wtrysk niz mikserówka, ale roznica w cenach jest sporawa.

: 09 sie 2008, 17:26
autor: mrg
Cena nie gra roli, za dużo wydałem na samo paliwo, bo tak 'krowa' spala powyżej 10 litrów, a jeźdżę prawie codziennie.
A jak jest z osiągami i spalaniem, czy są spore różnice.
Pytam, bo jestem "zielony" w tych sprawach. ;-)

: 09 sie 2008, 17:27
autor: Dobry_K
Pewnie zaraz watek zostanie zablokowany ale zanim to nastapi to napisze ze mam tez 2.0 ABK na pelnym wtrysku i mam gaz na mixerze i powiem tyle ze juz mi sie zwrocil po roku jazdy ale niestety odczowam spadek mocy gdy jade z kims lub w pare osob, poza tym czuc lekko gazem ze spalin samochodowych. Nie wiem czy to jest wynik tego ze mam lichy lub juz nie mam katalizatora w aucie ale u Taty na sekwencji nie czuc gazu za autem.
Poza tym spalanie moze byc mniejsze okolo 2 litrow, pozdro

: 09 sie 2008, 17:48
autor: Kokolino
Z tego co się orientuję to silnika na wtrysku mechanicznym lepiej nie gazować. Te silniki poprostu tego nie lubią i mogą pojawić się problemy.

: 09 sie 2008, 18:31
autor: kamilus107
ale ten 2.0 nie jest na mechaniku, a do mechanicznego sekwencji nie zalozysz, znaczy sie zalozysz ale to spore koszta.

: 09 sie 2008, 19:25
autor: Kokolino
kamilus107, silnik ABK jest na wtrysku elektryczym natomiast silnik jak w pytaniu 2.0 AAD jest na wtrysku mechnicznym. No chyba że coś mi sie popitoliło, ale dziś nic nie piłem <ok>

: 09 sie 2008, 19:42
autor: kamilus107
zgadza sie przeoczyłem. czyli najlepiej 1 gen + blos, ale jak strzeli tak juz blaszka sie powygina i beda problemy na PB.

: 10 sie 2008, 12:03
autor: d3lta
Najlepiej zamontować sekwencyjny wtrysk gazu. Korzystałem z I gen i teraz mam sekwencje. Niebo a ziemia :)
Brak spadku mocy czy dynamiki. Brak zabawy z przełączaniem, dopalaniem itp. Pełna automatyka. A różnica w cenie to jedynie 600zł.

Pozdrawiam :)

: 10 sie 2008, 13:36
autor: mrg
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Jutro zadzwonię do kilku firm i zapytam o koszta instalacji gazowej.

<ok>

: 10 sie 2008, 14:20
autor: d3lta
Ja zapłaciłem 2400zł (butla w kole) do silnika ABK.

: 11 sie 2008, 11:38
autor: k44761
Jak koledzy pisali powyżej - AAD to wtrysk mechaniczny, niestety sekwencji nie można założyć (mie ma jej czym sterować). Jeśli już MUSISZ założyć gaz, załóż III-generację (są niestety dość drogie).

: 11 sie 2008, 12:37
autor: mrg
Witam,
byłem u znajomego mechanika - niestety, odradził mi założenie gazu; (rzekome) powody; stan techniczny silnika (kilka razy miałem problemy z rozrusznikiem, spadały obroty, wycięcie katalizatora), wspominał też, że po założeniu gazu do mojego auta, będziemy odwiedzać jego (znajomego mechanika) często, bo założenie gazu wiąże się z problemami.
Co o tym Panowie sądzicie? <osohozi>

: 11 sie 2008, 12:48
autor: k44761
przynajmniej jeden sensowny mechanik :) Mówił najprawdopodobniej prawdę, niestety zakładanie gazu do mechanicznego wtrysku wiąże się z posiadaniem dużej wiedzy, a jak wiadomo gaziarze to niezbyt rozgarnięci ludzie, wiedzą tylko gdzie co podłączyć (oczywiście nie można generalizować, nie wszyscy ale znakomita większość).
Poza tym jest bardzo mało ludzi, którzy znają się na działaniu wtrysku mechanicznego, wiedza taka jest niezbędna do prawidłowego założenia gazunku do Twojego auta.
Jak wiesz, albo może jesteś nieświadomy, posiadanie gazu wiąże się z częstszym i większym niż standardowe dbaniem o autko, częstsze wymiany oleju, świec, kabli, kopułki, palca, jeżdzeniem na wszelkie regulacje i przeglądy, droższe przeglądy diagnostyczne itp, co obciąza budżet i prowadzi do zmniejszenia opłacalności założenia gazu. Trzeba po prostu wszystko dobrze przemyśleć i przekalkulować.
Oszczędzanie na takich rzeczach często kończy się źle.

: 11 sie 2008, 13:19
autor: mrg
Ze wszystkim się zgodzę, ale moje ciągłe wydawanie na paliwo (co tydzień), po 200-250zł mnie wykańcza...