Strona 1 z 1
[B3 1.8 RU] - Czas na instalkę Gazu
: 02 wrz 2008, 11:46
autor: KLAKSON
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów

. Z góry przepraszam jeśli temat był gdzieś wałkowany lecz jak szukałem to nie znalazłem (chociaż mogłem przeoczyć :roll: ).
Wczoraj założyli mi gaz do mojego Silniczka RU czyli najprostsza instalacja na mikserze LOVATO. Od razu po zamontowaniu chciałem zobaczyć czy jest różnica na gazie i na benzynce i powiem tak, że moim skromnym zdaniem różnica nie jest odczuwalna na razie :mrgreen: . Chociaż kto wie co będzie później. Powiedziano mi , że autko nie powinno więcej spalić w mieście niż 11litrów hmm zobaczymy

. A teraz moje pytanie : czy mogę autko odpalać tylko na gazie?nic się nie będzie działo??Bo dziś rano na przykład idealnie zapalił na gazie

.
Cierpliwym dziękuję za przeczytanie mojego artykułu

: 02 wrz 2008, 12:07
autor: robertas1.8
Ogólnie wszyscy trąbią o tym że najlepiej jest palić auto na benzynie, i jak sie już troche slinik zagrzeje to wtedy przełączać na gaz. Ja osobiscie auto pale na beznzynie, i jak wyjade z podwórka, zamkne brame i rusze delikatnie, to wtedy przełącze na gaz

A jak będziesz jeździł delikantnie to i w 8,5 sie zmiescisz

: 02 wrz 2008, 12:11
autor: kula_sc
Moim skromnym zdaniem lepiej jest odpalać na benzynce i czasem też na niej pojeździć

: 02 wrz 2008, 13:01
autor: Danek
Odpalanie z LPG zwłaszcza w niskich temperaturach prowadzi do znacznie szybszego zużycia membran reduktora i tym samym skraca ich żywotność. Poza tym silnik doznaje szoku termicznego - najpierw jest mrożony rozprężającym się w cylindrach gazem, a potem dostaje białej gorączki podczas jego spalania. Na krótką metę jest to niezauważalne ale po dłuższym okresie na pewno uszczelniacze dostają "po garbie", pierścienie i tłoki też nie będą szczęśliwe z tego powodu. Póki instalacja jest nowa to będzie odpalał bez problemu ale im dalej tym gorzej (zużycie reduktora). Wybór należy do Ciebie tylko nie płacz potem, że autko dużo pali i ma problem z obrotami na LPG.
: 02 wrz 2008, 13:54
autor: WOJTEK26
Faktycznie odpalanie na LPG nie jest kozystne dla silnika i parownika, chociaz ze swojego doswiadczenia wiem ,że takie odpalanie wcale nie musi uszkodzic silnika. B3 w tej chwili ma przebieg 370 tys z czego 200tys na LPG ,PB widziła tylko jak skończył sie gaz i silnik jest w super stanie oleju nie bierze ,cisnienie jest super jedynie były wym uszczelniacze zaworowe bo brał olej. Ale polecam jednak zima odpalac na PB
: 02 wrz 2008, 14:00
autor: KLAKSON
Ok dziękuje Wam za wasze wypowiedzi , czyli trzeba odpalać na benzynce i kropa :mrgreen: ...Tylko,że ja mam to na Gaźniku i jak się będzie odpalało na benzynce a potem zmiana na gaz to od razu z tego włącznika co mi go zamontowali przerzucić z I na II omijając 0??...Bo to jest tak chyba - I - to benzyna , 0 - to wypalanie z gaźnika wachy , 3 - Gaz tak??
: 02 wrz 2008, 14:39
autor: WOJTEK26
Jak masz na PB to przełaczasz na 0 i jedziesz az wypali PB z gaxnika i dopiero wtedy przełaczasz na II czyli na LPG, odwrotnie to odrazu przełaczasz na I czyli PB
: 02 wrz 2008, 14:54
autor: KLAKSON
Aha

....dzięki za informację...Pozdrawiam wszystkich
: 02 wrz 2008, 18:35
autor: treblaa
Silniczek taki sam jak moj

ostanio zakupilem zegary z dzialajacym licznikiem kilometrow i sprawdzilem ile pali... na 100km (z tego 30km w miescie przy ostrym ruszaniu) 9,3dm3 gazu

jak dla mnie to dobry wynik

jezdzac spokojnie po samym miescie mysle, ze kolo 9-10dm3 gazu powinno jej wystarczyc na te marne 100km
Aha, instalacja gazu BRC 5cio letnia, silnik (wiosna, lato, jesien) odpalany na gazie... Zima odpalany na PB i przy okolo 70 stopniach przelaczam na gaz. I wszystko w normie, oleju nie bierze itp.

: 02 wrz 2008, 18:59
autor: KLAKSON
Dzięki wielkie TREBLAA za satysfakcjonującą mnie odpowiedź <ok>
: 28 gru 2011, 18:37
autor: tomek44480
Z Lovato powinno ci dobrze cykac
: 28 gru 2011, 21:24
autor: maly81
tomek44480 pisze:Z Lovato powinno ci dobrze cykac
pewnie cykadło do tej pory mu się rozpadło