Strona 1 z 2

[80 B4 2.0 ABT LPG] Parametry Stag-a 100

: 20 wrz 2008, 08:03
autor: waldi73
Witam, posiadam audi jak w temacie z instalacją gazową BRC Just Junior z którą miałem problemy ze spalaniem gazu 15l/100 km czasami mniej a czasami jeszcze więcej a idzie zima i aż strach pomyśleć ile wtedy by mi spalał, więc postanowiłem wymienić elektronikę na STAG 100, po kilku godzinach przekładki wszystko zadziałało jak powinno :)
Zwracam się do Was z prośbą o podanie jakiś sprawdzonych w praktyce parametrów w programie AcLpgWin dołączonym do w/w kontrolera i ewentualne sugestie co do wyregulowania wszystkiego, dodam że autko chodzi dobrze ale nie chcem żeby się okazało że przy następnym tankowaniu wyszło jeszcze więcej jak na BRC. Pozdrawiam.

: 20 wrz 2008, 10:39
autor: Danek
waldi73, nie ma czegoś takiego jak uniwersalne sprawdzone ustawienia. Każdą instalację stroi się indywidualnie do danego autka. Sugestie masz w moim artykule w dziale download/lpg na stronie centrum.

: 21 paź 2008, 17:05
autor: waldi73
Witam ponownie, a więc tak: dla pewności wstawiłem nową sondę i nowe świece po tankowaniu trochę się zdziwiłem bo wyszło ponad 15 litrów na setkę (z tego połowa w trasie do 120km/h a połowa po mieście), teraz jestem w trakcie studiowania artykułu o LPG kolegi "Danka" i mam kilka pytań:
-która to śruba baypas, ta po prawej regulowana ręcznie ?? (u mnie jest wykręcona na 1,5 obrotu a ta druga na imbus jest wykręcona 6 obrotów)
-czy optymalny skład mieszanki będzie wtedy kiedy sonda oscyluje od 0,4 do 0,6 volta na wolnych i podwyższonych obrotach ??
-czy po zejściu z 3000 obrotów sonda ma odrazu pracować czy dopiero po jakimś czasie?
-na czujniku TPS mam ok.1,3V bez dotykania pedału gazu i ok. 4,8V przy wciśniętym na full bez odpalania silnika, czy to jest prawidłowe ?

pzdr
waldi73

: 21 paź 2008, 19:32
autor: Danek
waldi73 pisze:która to śruba baypas, ta po prawej regulowana ręcznie ?
Tak, akurat w BRC jest odwrotnie niż w pozostałych reduktorach :-) .
waldi73 pisze:-czy optymalny skład mieszanki będzie wtedy kiedy sonda oscyluje od 0,4 do 0,6 volta na wolnych i podwyższonych obrotach ?
Tak, a najlepiej jak oscyluje 0-0,8V.
waldi73 pisze:-czy po zejściu z 3000 obrotów sonda ma odrazu pracować czy dopiero po jakimś czasie?
Praktycznie od razu po osiągnięciu obrotów biegu jałowego.
waldi73 pisze:-na czujniku TPS mam ok.1,3V bez dotykania pedału gazu i ok. 4,8V przy wciśniętym na full bez odpalania silnika, czy to jest prawidłowe ?
Czy silnik był zimny czy rozgrzany? Jeśli zimny to sprawdź jak będzie rozgrzany. Jeśli na rozgrzanym to najprawdopodobniej masz źle podpięty TPS do kontrolera LPG (nie z tych pinów TPS-u wzięty sygnał). Przy rozgrzanym silniku napięcie na TPS-ie, na biegu jałowym powinno wynosić ok.0,6-0,7V.

: 22 paź 2008, 08:25
autor: waldi73
Na biegu jałowym przy rozgrzanym pracującym silniku mam ok. 0,8-0,9V, przy zgaszonym silniku mam 1,45V do 4,8V przy maksymalnie otwartej przepustnicy, czy to jest prawidłowe ?
P.S. dzisiaj rano pojezdziłem na benzynce i zauważyłem że dopóki silnik się dobrze się nie rozgrzał to przy schodzeniu z obrotów prawie mi gasł a obroty spadały do ok.400 i przy jezdzie na 2 lub 3 biegu przy trzymaniu obrotów na poziomie ok 2500 tak jakby delikatnie szarpał, może przyczyną tego jest to że mało jeżdzę na benzynie ?

jeszcze jedno, czy "bypas" zostawiamy zakręcony ?

[ Dodano: 2008-11-06, 15:08 ]
Witam ponownie, tym razem po zatankowaniu okazało się że spalił mi 13,5l/100km w trasie nie przekraczając 120km/h. W programie do staga nie ma czegoś takiego jak "PWA", rozumiem że to jest któraś z innych pozycji, tylko która ? i jak ją zablokuje celem regulacji reduktora to resztę mam poustawiać na "0" czy na taką samą wartość jak "PWA" ??

[ Dodano: 2008-11-06, 17:44 ]
Po kilku godzinach prób i błędów sonda zaczęła balansować na wolnych i przy 3tyś/min ale trochę długo czasu schodzi zanim się unormuje po zejściu z wysokich na wolne i jej balansowanie jest trochę nie równe, może ktoś spojrzałby na moje parametry ?, załączam plik z ustawieniami który można wczytać do programu AcLpgWin bez połączenia ze sterownikiem, dodam tylko że w "opcja otwarcia" zmieniłem na NIE, oraz CUT-OFF też na NIE i autko chodzi i zbiera się ok.
Największym problemem że nie mogłem tego ustawić była prędkość atutatora (100) po zwiększeniu na 250 zaczeło duużo szybciej reagować na regulacje i zmiany.
Pozdrawiam.

: 06 lis 2008, 20:28
autor: Danek
waldi73, z parametrów trudno jest wywnioskować cz masz to poprawnie poustawiane bo nie widać jak faktycznie pracuje instalacja. Zrób zapis wizualizacji czyli nagraj plik z podglądu podczas pracy silnika wtedy można będzie cokolwiek powiedzieć. PWA to parametr określony jako "pozycja aktuatora dla 3000" oraz "Pozycja aktuatora dla 900". Najlepiej jest gdy tak wyregulujesz instalację jeśli oba parametry mają tą samą wartość. Maks i min to zakres pracy attuatora. W przypadku staga ustalenie widełek na 0 jest nieco kłopotliwe, więc do regulacji można ustawić te same wartości co dla 3000 i 900. Po wyregulowaniu należy minimalną wartość obniżyć o 20% danej pozycji, a maksymalną zwiększyć o 20%. Czyli podczas regulacji ustawiasz przykładowo:
Maks poz aktuatora 125
Pozycja dla 3000 125
Pozycja dla 900 100
Minimalna poz 100
Po regulacji:
Maks poz 150
pozycja dla 3000 125
pozycja dla 900 100
minimalna poz 80
To tylko przykład, nie sugeruj się tymi wartościami, dla każdej instalacji może być inaczej.

: 07 lis 2008, 14:27
autor: waldi73
Załączam plik wizualizacji, strasznie długo po zejściu z obrotów zaczyna oscylować sonda a może tak ma być ??, zamówiłem na wszelki wypadek zestaw naprawczy do reduktora chociaż ten ma niecałe 2 lata i 30tyś km przebiegu.

: 07 lis 2008, 19:43
autor: Danek
waldi73, Coś jest nie tak. Minimalna pozycja attuatora dla 900 jest ustawiona w tym przypadku za wysoko. Zwróć uwagę, że attuator na wolnych obrotach praktycznie schodzi do minimum, a powinien oscylować w okolicach ustawionej wartości "pozycja dla 900". Z kolei przy podwyższonych obrotach attuator "leci" do maksa, a mieszanka mimo to jest przez dłuższy czas uboga. Szkoda, że nie ma na wykresie dłuższego przebiegu na wysokich obrotach. Na pewno masz zakręcony bypas?
Zastanawia mnie podobne zachowanie na benzynie ale tu może być kilka innych czynników wpływających na takie zachowanie.

: 10 lis 2008, 13:13
autor: waldi73
Dziś rano przyszedł zestaw naprawczy do mojego reduktora, po godzinie pracy już był na swoim miejscu, membrana w porównaniu z nową była bardzo sztywna, ku mojemu zdziwieniu sonda balansuje na wolnych i wysokich duzo lepiej jak przedtem, zalaczam plik wizualizacji :)

: 10 lis 2008, 20:52
autor: Danek
waldi73, zdecydowanie lepiej ustawione parametry (ustawienia attuatora) i lepiej reaguje cała instalacja na zmianę warunków (obroty). Trochę nisko ustawiłeś próg lambdy ale ostatecznie może być. Popraw tylko pozycję attuatora w momencie przełączania. Ustaw tam wartość taką jak dla pozycji przy 3000. Zmieniłbym też typ przełączania na "obroty w dół", nie będzie tak szarpało w czasie przełączania.

: 18 lis 2008, 12:26
autor: waldi73
Witam, ustawiłem parametry tak jak podałeś, faktycznie mniej szarpie przy przejściu na gaz, tym razem spalanie wyszło mi dokładnie 10l/100km, temperatura na zewnątrz 9-10 stopni, jechałem w trasie nie przekraczając 120km/h przy 3800 obrotów (troche silnik jęczy tak jakby skrzynia była krótka), mam wrażenie że jest troche mułowaty, chyba już mniejszego spalania nie da się uzyskac ??

: 18 lis 2008, 12:38
autor: Danek
Masz automatyczną skrzynię? 10/100 w trasie to nieco za dużo (chyba, że to automat bo jakoś te obroty wysokie). Ja w trasie swoim ABT spalam 8,5-9,5 (w zależności od warunków - wyprzedzanie itp.) przy prędkościach ok. 100km/h i ok. 2500 obr. Myślę, że w Twoim wypadku (tak wysokie obroty) to całkiem możliwe , że te 10 łyknie.

: 19 lis 2008, 08:52
autor: waldi73
Skrzynia manualna, na liczniku mam prędkośc maksymalną 260km/h ale raczej nie oszukuje bo sprawdzałem z nawigacją, rozmiar opon standartowy, z tego wynika że chyba instalacja wymaga jeszcze regulacji.

: 29 lip 2011, 19:33
autor: radziobiker
Witam
Chciałbym odnowić temat, a właściwie mam pytanie do forumowicza Danek. Czy takie ustawienia są dobre?
Pozdrawiam

: 14 sie 2011, 17:00
autor: Mireczek 1
Witam ,Danek czytajac twoje posty widze ze jestes specem i znasz sie na tematach zwiazanych z Lpg .Mam problem bo moja audi dodaje sama gazu i ten problej jest tylko na Lpg, na benzynie jest wszysko ok .Ustawienie emulacji sondy mialem ustawione na mase wiec zmienilem na odlonczona i dalej jest to samo.Czasami potrafi zawiesic obroty na chwile tak przy 2500 obr. posiadam sterownik Bingo M i reduktor Tomasetto.Pozdrawiam