Strona 1 z 1

[ABT] Nowa instalacja - problem.

: 30 wrz 2008, 19:23
autor: zserty
Witam kolegów.
Piszę w sprawie matuli. Nie dawno założyła instalację gazową do swojego nowego nabytku u pana Ciaćka w Olszynie.
Link jeden z wielu, które wypluło google: http://www.lista.e-sieci.pl/place49909, ... drzej.html

Opiszę najpierw samą instalację:
reduktor: EMMAGAS ML 04
wielozawór: TOMASETTO
Zbiornik: IRENE
sterownik: AC STAG 2-W

Zdjęcia komory silnika:
ObrazekObrazekObrazek

Problem jest następujący:
1. Pan gazownik powiedział, ze nie może ustawić mieszanki, ponieważ sonda jest walnięta. Wymienił sondę i podobno miało być dobrze (sonda uniwersalna Boscha, pan prowadzi serwis boscha więc wali wszystko boscha nawet filtr powietrza za 27zł)
2. Po założeniu miało być wszystko OK, jednaj auto pali 13-14l LPG (miałem kiedyś opla vectrę A 2,0 8V na pełnej szprycy i instalację BRC i zawsze palił max 11 litrów)
3. Podczas kolejnej wizyty pan oświadczył, że tam się nic nie ustawia, bo tam komputer wszystkim steruje. (O ile pamiętam to kompa się właśnie programuje ale ja tu nie jestem fachowcem).
4. Po kolejnej wizycie pan założył śrubę na wężu od gazu (zdjęcie) tak jak w generacji pierwszej. Nie wiem czy tak ma być, ale zdaje mi się że nie. Ja tego nie miałem w swoim oplu a szedł jak szalony bez żadnej znaczącej różnicy na benzynie czy na gazie.
5. Przed zainstalowaniem tej śruby auto nie chciało iść tak jak na benie. Musiało mieć obroty. A po wymianie nie wiem, ale zaraz idę się przejechać to opowiem.

Proszę tu znających temat o opinie.

: 30 wrz 2008, 19:35
autor: wilu8
Słuchaj jeżeli założył śrube to nie jest dobrze z zapłonem lub sondą ew. wina moze tkwić w nastawniku przepustnicy (TPS) , w sumie było tego sporo ,ale na tryb miejski to 13 l gazu to norma ale lata tak jak na pb wtedy . Poszperaj troche było tematów .
W sumie to gość troche namieszał krokowiec i śruba bez sensu powinno być jedno albo drugie . Opowiedz jak było po przejażdzce ;-)

: 30 wrz 2008, 19:45
autor: Danek
Zacznijmy od początku czyli, że coś mi się tu nie zgadza.
W specyfikacji napisałeś:
zserty pisze:sterownik: AC STAG 2-W
To nie sterownik tylko przełącznik w kabinie. Sterownik jest na zdjęciu i jest to Stag XL.
A teraz do sedna.
zserty pisze:1. Pan gazownik powiedział, ze nie może ustawić mieszanki, ponieważ sonda jest walnięta. Wymienił sondę i podobno miało być dobrze (sonda uniwersalna Boscha, pan prowadzi serwis boscha więc wali wszystko boscha nawet filtr powietrza za 27zł)
Możliwe, że tak było. Niestety nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić.
zserty pisze:2. Po założeniu miało być wszystko OK, jednaj auto pali 13-14l LPG
W obecnych warunkach jeśli autko jest bardzo często odpalane na zimno i pokonuje bardzo krótkie odcinki (nie zdąży się nagrzać) to spalanie 13 litrów LPG przez ten silnik jest możliwe jednakże moim zdaniem nieco za wysokie (jakieś 1-1,5 litra).
zserty pisze:3. Podczas kolejnej wizyty pan oświadczył, że tam się nic nie ustawia, bo tam komputer wszystkim steruje.
To akurat kompletna bzdura bo za pomocą softu do sterownika ustawia się wiele parametrów mających wpływ na pracę silnika i spalanie.
zserty pisze:4. Po kolejnej wizycie pan założył śrubę na wężu od gazu (zdjęcie) tak jak w generacji pierwszej. Nie wiem czy tak ma być, ale zdaje mi się że nie.
Oczywiście, że nie. Od tego miejsca zaczyna mi się to wszystko bardzo nie podobać.
zserty pisze:5. Przed zainstalowaniem tej śruby auto nie chciało iść tak jak na benie. Musiało mieć obroty. A po wymianie nie wiem, ale zaraz idę się przejechać to opowiem.
Podejrzewam, że jeśli cokolwiek pomoże to niewiele.

Rany Wilu8 błagam :shock: . TPS to czujnik położenia przepustnicy, a nie nastawnik. Śruba (register) nie ma nic wspólnego z zapłonem. Są instalacje ze śrubą i krokowym jednocześnie ale moim zdaniem to badziewie.

: 30 wrz 2008, 19:53
autor: Darecki3037
kolejny fachowiec co tylko umie założyć instalację a nie ma pojęcia jak ją wyregulować albo zgrać ze specyfika danego typu silnika, oj będą kłopoty, będą...

: 30 wrz 2008, 20:00
autor: wilu8
Danek, wiem żle to z formułowałem :oops: ale spotkałem jeden przypadek że TPS miał wpływ na prace silnika na LPG i stąd moja wzmianka o nim ;-)

: 30 wrz 2008, 20:25
autor: zserty
Matula robi trasy rzędu 16-18 km jednorazowo. Nagrzewa się żwawo.
Po przejażdżce mam wrażenie jakoby lepiej się zbierał i bardziej reagował na położenie pedału przyspieszania.
Wiem, że możliwe jest spalanie rzędu 13-14l LPG, ale dla matuli to jest już za duzo. One nie ma ciężkiej nogi, Benzyny palił jej 7 litrów więc obecne spalanie nie jest rzadną oszczędnością.
Co do tej śruby wydaje mi się, ze jest to druciarstwo. Z opowieści matki wiem, że gość nie podpinał kompa w ogóle, choć ona nie była obecna przy montażu instalacji.
Jak to ugryźć i co z tym fantem robić.
Najchętniej to sam bym się za to wziął, ale nie chcę namieszać za dużo żeby nie stracić gwarancji itp.

Co z tym TPS?

: 30 wrz 2008, 20:38
autor: wilu8
W tym jednym przypadku z którym miałem do czynienia to jak był TPS uszkodzony to auto muliło na gazie być może z twoim przypadkiem to nie ma związku ale pisze jako Fakt ;-)

: 30 wrz 2008, 20:55
autor: Danek
zserty, http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/p ... owania.pdf Nic się nie bój. dasz radę. Ja bym zaczął od wywalenia śruby i próby wyregulowania tego co jest.
zserty pisze:Wiem, że możliwe jest spalanie rzędu 13-14l LPG, ale dla matuli to jest już za duzo. One nie ma ciężkiej nogi, Benzyny palił jej 7 litrów więc obecne spalanie nie jest rzadną oszczędnością.
Jest takie powiedzonko, że jak silnik nie ma co palić to pali zawory i jest w tym bardzo wiele prawdy. Jednak jak już wspomniałem moim zdaniem jednak ciut za dużo teraz pali. Na tej stronie jest też (bezpłatnie) soft do PC-ta. Musisz mieć tylko interfejs (koszt to max 50 zł).

wilu8, <ok> ja nie piszę, że TPS nie może mieć wpływu na pracę instalacji tylko, że TPS to nie nastawnik.

: 30 wrz 2008, 21:27
autor: zserty
Czyli taki?: http://www.allegro.pl/item449075038_org ... 50_xl.html

Oprogramowanie już ściągnąłem. Martwi mnie tylko to, ze nie mam wyjścia comw laptopie. Będę musiał pomyśleć coś nad PC.
Dziękuję koledzy za pomoc.
Danek, jak tylko się uzbroję w interfejs to mam nadzieję, ze mnie poprowadzisz dalej. ;-)

Zdrówka.

: 30 wrz 2008, 21:52
autor: Danek
zserty pisze:Danek, jak tylko się uzbroję w interfejs to mam nadzieję, ze mnie poprowadzisz dalej. ;-)
Nie ma sprawy <ok>
Może być tylko jeśli nie masz COM'a to może pomyślisz nad fejsem na USB np. http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=122 plus do tego ten kabelek: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=19

: 30 wrz 2008, 22:01
autor: zserty
Jesteś Gość przez duże G. <ok>
Na pewno nad nim pomyślę.

Powiedz mi jeszcze odnośnie samych samej diagnostyki VAG. Który to byłby interfejs do 80-tki?

: 30 wrz 2008, 22:54
autor: Danek
Osobiście używam tego: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=28 ale Ty nie masz COM'a, a słyszałem/czytałem, że z VAG'ami na USB bywa różnie więc nie będę Ci polecał czegoś czego nie sprawdziłem osobiście.

: 09 maja 2011, 20:10
autor: Karol_90
Witam. Posiadam instalację BRC Just i chciałbym kupić interfejs do niej. Czy ktoś ma do tej instalacji i może polecić jakiś? Lub czy któryś z tych linków będzie dobry?

http://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg ... 58197.html

http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 47338.html

: 13 maja 2011, 13:38
autor: Lukaszbroz
Karol_90 pisze:Witam. Posiadam instalację BRC Just i chciałbym kupić interfejs do niej. Czy ktoś ma do tej instalacji i może polecić jakiś? Lub czy któryś z tych linków będzie dobry?

http://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg ... 58197.html

http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 47338.html
Kup z viaken.pl a nie badziew made in allegro.

: 20 maja 2011, 19:30
autor: maniek887
Ja mam interfejs od kruczi1 na usb i kumpel kupił identyczny i obydwa rewela śmigają pod każdym laptopem i nic nie zrywa połączeń śmiało polecam .