Strona 1 z 1

[8B Coupe ABK] Pytanie o instalacje LPG

: 12 paź 2008, 14:05
autor: Ezumaru
Witam, mam dylemat i chciał bym zasięgnąć rady...tzn. mam teraz instalacje II generacji założoną, coś się zchrzaniło i niunia pali tylko w trybie gazu- nie mogę jeździć na benie. Gazownik mi mówił że możliwe jest iż coś się zrypało z sterownikiem. A sam myślę nad założeniem sekwencji w miejsce tego co jest. I teraz pytanie : Czy opłaca mi się zakładać sekwencje, czy też naprawić istniejącą instalacje i na niej dalej śmigać ?

: 12 paź 2008, 16:22
autor: 8S3
Może już lepiej naprawić tą i przerobić ją na blos... tylko drugiej strony te naprawy też bywają kosztowne. Jak mechanik nie będzie wiedział co jest nie tak, to będziesz bólił za naprawy a efektu nie będzie. Po założeniu sekwencji i dostrojeniu powinno być super.

: 12 paź 2008, 18:04
autor: wilu8
Ezumaru, z tego co piszesz to padła ci benzyna to co się gazu czepiasz , szukaj przyczyny w benzynie może ci poprostu umarła pompa paliwa ?

: 12 paź 2008, 18:32
autor: nitro20
Wilu ma racje szukaj usterki na benz instalacja raczej nie m wpływu na to. Dziwi mnie tylko to ze instalkę 2 gen mozesz palic na gazie mialem kilka takich i zawsze samochod palił na benzynie potem przełączał sie na gaz przy określ obrotach ew po złapaniu temp przez silnik na gazie nie mogłem zapalić nie było takiego ustawienia

: 12 paź 2008, 18:39
autor: Darecki3037
sprawdź czy elektrozawór instalacji gazowej od paliwa otwiera paliwo. Czy słychać po przekręceniu kluczyka pompę paliwa?

: 12 paź 2008, 18:47
autor: kaline1984
Z paleniem na gazie nie ma problemu tylko trzeba wcisnać kod ON i OFF gazu i pali bez problemu

: 12 paź 2008, 19:16
autor: Ezumaru
wilu8 pisze:Ezumaru, z tego co piszesz to padła ci benzyna to co się gazu czepiasz , szukaj przyczyny w benzynie może ci poprostu umarła pompa paliwa ?
Benzyna nie padła, grzebałem przy tym i paliwo dochodzi do wtrysków. Więc wykluczam awarię benzyny.
Darecki3037 pisze:sprawdź czy elektrozawór instalacji gazowej od paliwa otwiera paliwo. Czy słychać po przekręceniu kluczyka pompę paliwa?
Podejrzewałm elektrozawór, ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić. a pompy jeszcze nie sprawdzałem. W sumie coś tam chyba słychać, ale czy to pompa ?
A z paleniem na gazie nie ma problemu, mam 3 tryby pracy na przełączniku - Pb, Pb(2000 obr)=>gaz i na samym gazie.
Przez ile powinna pracować pompa po przekręceniu zapłonu ?

: 12 paź 2008, 19:43
autor: Danek
Darecki3037 pisze:sprawdź czy elektrozawór instalacji gazowej od paliwa otwiera paliwo.
W II generacji zamontowanej do silnika z wtryskiem benzyny nie ma elektrozaworów benzyny. Rolę odcięcia paliwa pełni emulator wtryskiwaczy, za pomocą przekaźnika odcina wtryskiwacze. Jak nie ma emulatora wtrysków to musi być zamontowany przynajmniej przekaźnik odcinający zasilanie wtryskiwacza i po ptakach. Tak więc zacząłbym od sprawdzenia ciągłości wiązki od zasilania wtryskiwaczy. Jako, że wtryski są sterowane masą to sprawdź czy przypadkiem wiązka zasilająca wtryski nie ma gdzieś zwarcia. Przekaźnikiem lub emulatorem może sterować przełącznik w kabinie (nie napisałeś co tam masz zamontowane, a wróżką nie jestem) lub sterownik LPG.
Wszystko co napisałem odnosi się do sytuacji gdy silnik na benzynie w ogóle nie pracuje, bo jeśli np. pracuje jak jest ciepły to usterki należy szukać gdzie indziej.

: 12 paź 2008, 20:13
autor: Ezumaru
Dobra, moja instalacja :
BRC
-reduktor AT90E
-wielozawór Europa
-sterownik (chyba) Just Junior

Sprawdzę czy pompa na pewno pracuje i czy wtryski wogóle mają napięcie. Jedna rzecz mi się przypomniała, gdy z trybu benzyny przestawię przełącznik na gaz to słychać z silnika takie "pstryk" tak jak by przełączył się faktycznie na gaz odcinając Pb. Bo chyba tak to działa ? Mam nadzieje że to wina instalacji bo wtedy zwyczajnie dam założyć sekwencje i problem z głowy + nigdy więcej wystrzałów gazu i rozwalonych przepływek. <ok>

: 13 paź 2008, 08:38
autor: WOJTEK26
To pstryk to otwarcie zaworów od LPG, zobacz jak masz realizowane odciecie wtryskiwaczy czy masz na każdy dodatkowa wtyczke czy poprostu jeden kabel jest podpiety do przewodu od wtryskiwaczy. Najlepiej podjedź do gazownika niech przejrzy instalacje

: 13 paź 2008, 13:44
autor: Danek
Kurcze nie mam teraz pod ręką dokumentacji ale Just junior zdaje się nie ma wbudowanego emulatora wtrysków i odcięcie benzyny jest zrealizowane zwykłym przekaźnikiem. Zajrzyj pod maskę czy obok pudełka sterownika nie ma gdzieś w pobliżu jakiegoś przekaźnika. Jeśli nie to odcięcie może być wewnątrz tego przełącznika w kabinie i tu upatrywałbym przyczyn. Pamiętaj, że napięcie na wtryskiwaczach będziesz miał zawsze po przekręceniu zapłonu. To podawanie masy na wtrysk powoduje jego otwarcie. Ten stuk to faktycznie otwarcie elektrozaworów gazu w czasie przejścia na LPG, oprócz tego powinien z pewnym niewielkim opóźnieniem zadziałać jeszcze przekaźnik odcinający wtryski.
WOJTEK26 pisze:zobacz jak masz realizowane odciecie wtryskiwaczy czy masz na każdy dodatkowa wtyczke czy poprostu jeden kabel jest podpiety do przewodu od wtryskiwaczy.
Nie sądzę by jakikolwiek gaziarz bawił się w odcinanie poszczególnych wtrysków w full-group'ie :-) . Podejrzewam, że odcina wszystkie jednocześnie.

[ Dodano: 2008-10-13, 18:36 ]
Upewniłem się, faktycznie Just Junior nie ma emulacji wtrysków i odcięciem wtryskiwaczy benzyny zajmuje się przełącznik w kabinie typu Asia lub Samba ewentualnie o podobnych funkcjach. Jeśli wtryskiwacze się nie otwierają to najpierw przyjrzałbym się temu przełącznikowi.

: 13 paź 2008, 22:33
autor: Ezumaru
No, przełącznik mam właśnie "Samba" . Danek, faktycznie jesteś mentorem LPG tutaj. Dzięki za rady <ok> Jutro jadę zakładać sekwencje więc i to będzie wymienione, czyli bena powinna działać z nową instalacją. Pozdro 8-)

: 14 paź 2008, 09:32
autor: WOJTEK26
U mnie jest właśnie zrobione odciecie wszystkich ale u kolegi jest zrobione odciecie poszczególnych wtryskiwaczy.