Witam.
Czy ktoś z klubowiczów wie do czego służy instalacja wstawiona między silnik krokowy a kolektor ssącym. Z "wstawionego trójnika odchodzi wężyk do urządzenia przypominającego reduktor ciśnienia, z niego wężyk odchodzi do czujnika wpiętego w wąż nagrzewincy z którego to odchodzi wężyk do zaworku przed serwem hamulcowym.
Silnik koniec 1994 r bez gazu.
: 16 mar 2007, 23:03
autor: IC69
Pojęcia zielonego nie mam do czego to może służyć, ale fabryczne to to napewno nie jest.To coś związanego z podciśnieniem, ale poco sprzężone z układem chłodzenia?Długo masz to audi?
PS:El Mechaniore co Ty na to?
: 16 mar 2007, 23:13
autor: OGr
Hehe, a może to podtlenek azotu
: 17 mar 2007, 07:39
autor: czarekj
Witam. Opisany wyżej patent był montoway przez profesjonalna firmę zajmujacą się tuningowaniem aut. Nie wymontowuj tego z auta. Nie ciesz się, że będziesz jeździł szybciej bo po prostu będziesz jeździł oszczędniej. choc to firma tuningowa tym razem wstawiła urządzonko majace dac oszczędności w paliwie. Otórz po rozgrzaniu silnika otwiera się zaworek na wężu nagrzewnicy i przepuszcza podciśnienie które steruje to co opisałeś mianem reduktorka. Faktycznie jest to sterowany podciśnieniem zaworek, który przy ciepłym silniku podaję "fałszywe powietrze". przez ten mosiężny filterek , dalej zaworkiem i trójnikiem powietrze atmosferyczne dochodzi do silnika za przepustnicą. Na skutek dolotu dodatkowej porcji powietrza mieszanka staje się uboższa. Jednak silnikowi to nie przeszkadza, gdyż z dużą kompresja będzie trzymał obroty nawet w takich warunkach, a paliwka w baku zostanie wiecej. Bez starty dla pracy silnika możesz to wypiąć. Schamatu tego nie znajdziesz w firmowych programach i ksiązkach. Uważaj na ten reduktorek gdyż łatwo ułamać aluminiowy króciec. Zmień mosięzny filterek, lub go wyczyść, gdyz zatkany nie daje żadnej poprawy w spalaniu.
: 17 mar 2007, 09:16
autor: junakos
No to niezle jajo tez mam takie cudo w swoim. Od dluzszego czasu sie zastanawialem co to jest.. a tu prosze bardzo TUNING CAR :mrgreen:
[80 B4 2.0 ABK koniec 1994r] jaka to instalacja?
: 17 mar 2007, 13:45
autor: ryszkon
Dzięki za oświecenie w temacie.
Wydaje mi się że ten tuning pomaga trochę zaosczędzić kasy na paliwo, ale tylko na trasie.
przy spokojnej jeździe, nie przekraczając 130 km/godz zużycie oscyluje w granicach 6,5 l.
: 17 mar 2007, 13:58
autor: OGr
A jak z dymaniką ? Porównywałeś z takim samym ale bez tej instalacji ?
Jeżeli faktycznie udało Ci się zejść na 6,5L to chętnie zaopatrzyłbym się w taki cudeńko. Tylko pewnie dostać to graniczy z cudem.
: 17 mar 2007, 16:28
autor: czarekj
Witam. Dokładnie tak. Oszczędności są, ale według mnie tylko przy częstej jeździe po mieście. W trasie korzyści nie odczujecie. No i nie nazywajcie tego tuningiem , bo kucyków od tego nie przybywa.
: 17 mar 2007, 17:01
autor: OGr
no ok, ja większość jednak robię po mieście więc takie spalanie by mi wyszło na dobre
: 17 mar 2007, 17:11
autor: wilu8
OGr, tylko z tego co wiem ta instalacja kiepsko sprawuje przy lpg
: 17 mar 2007, 17:42
autor: Misiek_Stce
wilu8 pisze:OGr, tylko z tego co wiem ta instalacja kiepsko sprawuje przy lpg
ale jakby to zmniejszało spalanie to po co jezdzic na LPG
: 17 mar 2007, 17:59
autor: OGr
No właśnie wtedy wywaliłbym LGP 6,5L po mieście wychodzi tak samo jak teraz na gazie Gites sprawa
: 17 mar 2007, 18:21
autor: czarekj
Nie sądzę, aby dało sie na tym zyskać więcej jak litr paliwa i to z dużym optymizmem. Przy pracy na gazie silnik może mieć niestabilne wolne obroty, chyba żeby wstawić ciaśniejszy mikser, ale za to może spaść moc maksymalna.
[ABK 1994 co to za instalacja?]
: 17 mar 2007, 21:02
autor: ryszkon
Zużycie ok 6.5 l wyszło na trasie Wrocław-Przemyśl przy prędkości nie przekraczającej 130(zmuszały do tego warunki drogowe). Średnią liczyłem z 1200 km.
Jeśli chodzi o moc - nie mam skali porównawczej. Jest to moje pierwsze AUDI, mam go pół roku. Średnie zużycie paliwa ok 9 l.
: 17 mar 2007, 21:11
autor: wilu8
ryszkon pisze:Średnie zużycie paliwa ok 9 l.
tyle to ja swoja bez tego wyciagałem po miescie delkatnie jezdzac :mrgreen: