Strona 1 z 1
[B3 80 1,8 JN] problem z gazem
: 09 sty 2009, 16:46
autor: pawcio16zsp
mam gaz 2 generacji który po przekroczeniu 2 tys obrotów sam się przełącza z benzyny na gaz i teraz w zimie kiedy zapalam rano samochód pochodzi na benzynie ze trzy minuty i dodaje gazu żeby się przełączył na gaz to gaśnie i nie wiem co to jest i śmigam póki co na benzynie pomocy
: 09 sty 2009, 17:43
autor: grabara 80
Witam
A ile ma już ta instalacja, może trzeba wymienić filterek od gazu (jedź do jakiegoś gazownika a koszt to ok 30zł), lub też sprawdź czy się żaden konektorek ani kostka nie odłączyła od tych sterownoków i zaworów przy parowniku
[B3 80 1,8 JN] problem z gazem
: 09 sty 2009, 18:21
autor: pawcio16zsp
no instalacja ma ok 2 lat... nie wiem pytalem jeszcze kolegi mow ze jeszcze moze byc to ze
ma ustawiona za mala dawke gazu na wezu czy to prawda
: 09 sty 2009, 19:55
autor: Kornel
Wcale nie chce się przełączyć nawet jak jest rozgrzany?
Jest kilka spraw które mogą to powodować. Zablokował się zawór w butli, zapchał się filtr paliwa, zaworek w parowniku mógł się zablokować, silniczek krokowy także mógł się zaciąć, elektrozawór przy parowniku, przy butli, przyczyn może być naprawdę dużo. Zależy czy samochód w ogóle próbuje zmienić zasilanie z PB na LPG. Oczywiście w zbiorniku musi być gaz, ale o tym raczej nie muszę mówić.
[B3 80 1,8 JN] problem z gazem
: 09 sty 2009, 21:43
autor: pawcio16zsp
gazu jest do pełna heh :mrgreen: ale jak juz zlapie ponad 60 stopni to sie przełaczy a jak jest zimny to ni cho.....ry
: 09 sty 2009, 21:58
autor: nowy200
Żeby silnik chodził na gazie w mróz to musi się parownik nagrzać.Jakoś nie chce mi się wierzyć w opowiadania typu "przy -20 pali mi na gazie".Gaz musi przejść z fazy ciekłej do fazy lotnej i do tego właśnie służy parownik (a żeby tak było parownik musi być rozgrzany).Praw fizyki nie da się oszukać.No chyba że się da to mnie poprawcie.
: 09 sty 2009, 22:19
autor: Barti-1
Witam panów i podpinam sie pod temat. Mam taka sama sytuacje jak pawcio16zsp. Auto gasnie po przełaczeniu na gaz, oczywiscie przełaczam kiedy osiagnie odpowiednia temperature( inaczej u mnie sie nie da, nie przełaczy sie wczesniej) Podejzewam iz zablokował mi sie silniczek krokowy, tyle, ze moja instalacja posiada takie dwa i do tego przed nimi jest jeszcze elektrozawór.[/b]
I teraz mam pytanie do kolegów, czy moge te dwa silniczki zamienic na jeden taki normalny jaki spotyka sie w popularnych instalacjach gazowych? Moich juz nie mozna kupic bo mam małopopularną instalacje( była taka jak kupiłem auto)
-sterownik landi LIS
-parownik Tomasetto AT-O9 Alaska
-rozdzielacz to taki smieszny pająk tez firmy Landi
Z góry dziekuje za konkretne odpowiedzi. pozdrawiam
: 09 sty 2009, 22:41
autor: czester-11
nowy200 pisze:Jakoś nie chce mi się wierzyć w opowiadania typu "przy -20 pali mi na gazie"
to zacznij wierzyc bo mi przy -15 pali bezproblemu,
co do problemu kolegi z gasnacym silnikiem, moze masz zamontowany czujnik temp ze istalacja przelancza sie w automacie na gaz, po osiagnieciu odpowiednich obrotow i przy osiagnieciu okreslonej temp,
A skoro piszesz ze ci sie powyzej 60 przelancza to tak bedzie ze masz czujnik, w przelaczniku powinienes miec potencjometr(srubka) jedna od regulacji obrotow przy jakich ma sie przelanczac druga od temp.
: 09 sty 2009, 23:10
autor: enzoo
mi auto stało 2 dni i po 20 stopniowym mrozie odpaliło rano od razu ale ze 3 minuty pochodził na benzynce dopiero po tym czasie przygazowałem i się przełączył na gaz ale i tak jak dawałem na luz jak dojeżdzałem do świateł to mi gasł ale myśle że trzeba gdzieś tak około 5 minut rozgrzewać auto zanim to wszystko się rozgrzeje to troche minie ale najlepiej powymieniać filtry powiązane z instalacją gazową jeśli nie były zmieniane przez min. ok. 2 lat mój znajomy powymieniał i już nie miał takich problemów tylko że on ma forda mondeo