Strona 1 z 2
[B4 ABK] Zmiana instalacji
: 24 mar 2009, 20:46
autor: elektronic
Witam. Jakieś 1,5 roku temu zagazowałem swoją B4 - koszt 1700 zł. Co powiecie na to gdybym chciał podmienić na sekwencję? Czy coś się na tym zyska?
: 24 mar 2009, 20:51
autor: benek77
Niższe spalanie, lepszą dynamikę, brak problemów ze strzałami w kolektor i satysfakcję, że masz w aucie instalację taką jak powinno się zakładać do silników z elektronicznym wtryskiem wielopunktowym. Sekwencja dobrze założona na dobrych gratach będzie najlepszym rozwiązaniem w twoim silniku, sam mam sekwencję i za nic nie cofnąłbym się do mieszalnika (także miałem tylko w innym aucie). Jeżeli jesteś zadowolony z tej instalacji, którą masz obecnie w aucie to nie wiem czy jest ekonomiczny sens zmieniać, chyba że chcesz się zaprzyjaźnić z autem na dłużej, to wtedy warto zainwestować, bo jeżeli planujesz w najbliższym czasie zmienić auto to nie warto pchać kasy.
: 24 mar 2009, 23:10
autor: wilu8
Koszt takiej operacji to ok 2000zł ze starej zostaje ci tylko butla reszta ląduje do kosza
: 24 mar 2009, 23:28
autor: meir
dokładnie tak jak
wilu8, napisał !! też o tym myślałem i gazownik polecił mi BLOSA nad którym nadal sie zastanawiam

: 25 mar 2009, 16:47
autor: elektronic
Instalacja nie jest ani zła ani dobra: lubi mi "menda" na skrzyżowaniach gasnąć; obroty ni stad ni zowąd spadną i zgaśnie - ma takie okresy czkawki, nieraz kilka- kilkanaście dni jest spokoju i jeździ się normalnie. tak więc to zadowolenie jest średnie
Na 1,5 roku strzeliła ze 3x czyli jak dla mnie tyle co nic...
A autko myśle że zostanie u mnie przynajmniej 5 lat! (Kadettem - niezagazowanym -ganiałem 7 lat) :!: :!:
Czyli trzeba będzie uciułać trochę grosza... :-|
A powiedzcie mi jeszcze czy zrobią mi to tam gdzie zakladałem, czy muszę szukać "wyspecjalizowanego" zakładu?
: 25 mar 2009, 17:21
autor: pandamix
kolego myślę że każdy zakład juz jak zakłada instalacje gazowe to wszelkiego rodzaju, nie mam pojęcia u jakich ludzi zakładałeś poprzednia instalacje ,zostaje Ci jedynie z nimi skontaktować i dowiedzieć czy założą Ci taka jaką chcesz
Dzieki Danek,zmęczony byłem i pisałem bo chciałem cos tam pomóc
: 25 mar 2009, 17:48
autor: Kornel
Co do samego strzelania i gaśnięcia, to ABK da radę ustawić na II generacji.
Jak chcesz sekwencję to tylko na wybranych odpowiednio elementach :!:
Żaden badziew, koszta wzrosną, ale będzie jeździło dobrze.
Pisałeś o strzałach, jak teraz samochód zachowuje się na PB :?:
: 25 mar 2009, 18:28
autor: elektronic
UŚCIŚLENIE:
Lubi gasnąć przy dojeżdzaniu do skrzyżowań jak już się zatrzymuję; lub przy przełączaniu niższych biegów
Pisałeś o strzałach, jak teraz samochód zachowuje się na PB
Niebardzo rozumiem. Zapalam na benzynce. A jak zdusi się na gazie to muszę troche kręcić by zapaliła
: 25 mar 2009, 18:34
autor: Kornel
Chodzi mi o to czy, jak jeździsz na PB to nie czujesz jakichś spadków mocy, krztuszenia się, mulenia, szarpania i nierównej pracy :?:
: 25 mar 2009, 20:39
autor: Danek
pandamix, przeczytaj swojego posta i albo go popraw albo skasuj bo chyba byłeś po kilku głębszych jak go pisałeś

.
czy muszę szukać "wyspecjalizowanego" zakładu?
Zdecydowanie lepiej poszukać dobrego znającego się na rzeczy zakładu. ABK to nietuzinkowy silnik (mimo iż jest ich wiele na polskim rynku). Warto nawet wybrać się w dłuższą podróż ale mieć pewność, że instalacja jest założona na tip-top.
: 17 kwie 2009, 12:53
autor: elektronic
Kornel pisze:Chodzi mi o to czy, jak jeździsz na PB to nie czujesz jakichś spadków mocy, krztuszenia się, mulenia, szarpania i nierównej pracy :?:
Na PB nic takiego nie występuje, ale na LPG to nawet jakby miał lepsze przyśpieszenie...
: 18 kwie 2009, 23:16
autor: meir
może mieć lepsze przyśpieszenie bo wtryskiwacze z PB już będą lekko zaśniedziałe

: 09 paź 2010, 17:59
autor: elektronic
Moja cierpliwość się skończyła... Ledwo wróciłem do domu z miejscowości oddalonej o 50 km po strzale przy ruszaniu z parkingu. To już drugi taki przypadek w ciągu miesiąca - musiałem naprawiać przepływomierz. Już właściwie zdecydowałem na przejście na sekwencję. Dodatkowo znajomy gaziarz podejrzewa że reduktor się skończył i problemy z komputerem. Montaż w przyszłym miesiącu.
: 09 paź 2010, 18:08
autor: PI7er
A nie lepiej sprobowac z BLOSem ? do stracenia masz niewiele, BLOS smiga bez problemu przy tych silnikach. Jak bedziesz mial problemy dalej to mozesz go sprzedac, stracisz max 100zł a powinno pomoc..
: 09 paź 2010, 18:17
autor: elektronic