Strona 1 z 1
[2.0 ABT LPG] Problem z parownikiem
: 15 kwie 2009, 21:27
autor: covalsky
Witam, mam b4 z instalacja holenderką. Ostatnio miałem taki problem, że jak był zimny samochód to na gazie gorzej palił niż wcześniej i na trasie jak przycisnąłem to nie przyjmował gazu powyżej 4k obrotów. Sprawdziłem co się dzieje z przewodami i okazało się, że zaciski na gumowych przewodach od gazu były poluzowane i być może lekko się ulatniał gaz. Poodciskałem je i w porządku było, ale ostatnio znów coś się dzieje, że śmierdzi gazem. Sprawdziłem to i okazało się że gaz mi się ulatnia przez parownik- konkretnie przez tą taka dziurę w ściance. Dzieje się tak jak zapalę na zimnym silniku i dodam gazu wtedy mi zgaśnie a potem słuchać syk gazu z parownika. Jak zapale na benzynie i przejadę się parę km, przełączę na gaz to niby dobrze pali ale zalatuje troszkę gazem w czasie jazdy (strach się bać jakby jakaś iskra poszła

).
Co to może być czy pęknięta membrana w parowniku czy elektrozawór nie domyka gazu jak zgaśnie samochód czy jedno i drugie?!?! Nie znam się na tym za bardzo- może to jakaś głupota to co napisałem z membraną i zaworem więc się nie śmiejcie i nie denerwujcie. Zielony jestem i tyle.
Proszę o poradę.
: 15 kwie 2009, 21:33
autor: Kornel
Bardzo możliwa sprawa, nie mniej jednak nie bagatelizował bym jej i jeżeli sam nie jesteś w stanie sobie z tym poradzić to pojedź do gazownika (na benzynie oczywiście), niech zbada sprawę i pewnie wymieni parownik na drugi.
: 15 kwie 2009, 21:57
autor: sitar
elektrozawór odpada.Wg mnie to na 100 procent masz walniętą membranę ale niech sie inni wypowiedzą.Parownik raczej nie jest skomplikowany(jakiej firmy masz?)rozkręć go i będziesz wiedział.Jeśli to jakiś rzadki parownik to najpierw poszukaj zestawów naprawczych w necie.Jeśli nie będzie to tylko gazownik...pozdrawiam
: 15 kwie 2009, 23:05
autor: Danek
Ja także obstawiałbym pękniętą membranę. Jeśli to holenderski parownik to prawdopodobnie Koltec. Regeneracja będzie droga o ile wogóle dostaniesz oryginalny zestaw regeneracyjny. Zamienników nie warto nawet dotykać! Jeśli rzeczywiście walnęła membrana to moim zdaniem lepiej wymienić reduktor na coś bardziej dostępnego i popularnego w Polsce np. Lovato, Tomasetto, Landi
: 15 kwie 2009, 23:36
autor: covalsky
Instalacja jest firmy Necam a dokładnie jaki parownik to napiszę jutro jak sprawdzę.
[ Dodano: 2009-04-16, 13:03 ]
Na parowniku prócz paru innych napisów jet napisane
Necam
Model
H
135 HP
Zacząłem dobierać się do tego parownika- odkręciłem i zdjąłem przewody wejściowy i wyjściowy z płynem chłodniczym i chciałem odkręcić przewód od gazu co idzie od butli. Elektrozawór mam zaraz przy parowniku więc odkręcałem przewód przed elektrozaworem i się zdziwiłem bo gaz zaczął lecieć dosyć ostro. Nie powinno być tak że wielozawór przy butli zamyka gaz na wyłączonym zapłonie?? Zajrzałem do butli (nie mam już holenderskiej bo straciła legalizację teraz mam Stako z wielozaworem TOMASETTO AT 02) no i tam przy tym wielozaworze jest małe kółko chyba do zakręcania gazu bo na max było wykręcone, zakręciłem je i nadal mi gaz ucieka jak próbuję odkręcić przewód przy elektrozaworze. Czy ten gaz to może pozostałość w przewodzie?? Pomóżcie Panowie
: 11 lip 2009, 23:53
autor: Brother_red
Odezwij sie na moje gg 1343422..pomoge
: 12 lip 2009, 00:06
autor: Danek
Brother_red, spojrzałeś na datę tego postu? Niezły zapłon

<ok>