Strona 1 z 3

[B3 1.8S PM] Czy warto zakładać LPG jak silnik to zniesie

: 16 kwie 2009, 11:12
autor: wojtas551
Witam, mam rok czasu audiczke B3 1990r jestem z niej bardzo zadowolony bo udało mi się kupic auto od 1-go właściela z przebiegiem 128 tys km obecnie po roku teraz mam 181 tys km zero problemów tylko lać do baku i śmigać mam, silnik jest wg mnie ekonomiczny średnie spalanie jest to 7.4l/100km na trasie wychodzi 6.2-6.8/100km zależne od stylu jazdy. Chciałbym założyć sekwencje tylko niewiem czy nie bede miał póżniej jakiś problemów z slinikiem typu niewchodzi na obroty, nie chce chodzić na benzynie. silnik jest 66kW jak sie nie myle na monowtrysku. więc może ktoś ma taki zestaw jak ja chcę zrobić co polecacie czy odradzacie
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

: 16 kwie 2009, 11:46
autor: olek70
Sekwencji nie założysz. Tylko LPG drugiej generacji. Jeżeli pali na trasie 7 l. PB to gazu spali ci ok 9-9,5 l. Przy obecnych cenach paliw jazda na gazie wychodzi o połowę taniej.

: 16 kwie 2009, 11:56
autor: Oofol
Kolego, to jest najlepszy silnik do zagazowania. Zakładasz IIGenerację i śmigasz. Ja osobiście nie mam gazu ale jeśli sporo jeździsz to ci się opłaci. Jedyne skutki uboczne to szybsze zużycie układu wydechowego - podczas spalania gazu wydziela się o jakieś 30% więcej pary wodnej, wymiana filterków w odparowniku i nieszczęsne regulacje - na praktycznie każdej stacji gaz jest inny i trzeba regulować ale w mono wtrysku jest to tylko śrubka /w pełnym trzeba jeździć na stację i się podpinać/.
Są tez 2 zalety
- koszty podróży
- wymiana oleju może nastąpić o jakieś 5tys później /przestrzegając fakt konieczności wymiany oleju co roku/ - olej na gazie mniej się zużywa.

Ja robię rocznie jakieś 20-30 tys i mi się nie opłaca zakładać gazu /auto pali mi tak jak dojeżdżam 7,5l latem i 8,5l zimą, w trasie miałem rekord 5,6l/.

: 16 kwie 2009, 18:23
autor: goldi j51
Jakbym policzył te prawie 80 tyś kilometrów na gazowni które przejechałem B3 i nawet doliczył wszystkie koszta związane z eksploatacją gazu wymiana filterka co 10 tyś kilometrów i regulacje gazu w aucie na gażniku, który z gazem nie ma żadnych problemów.
Czyli podsumowując
spalanie gazu 12 litrów na 100 km kwota 20.40
spalanie benzyny 10 litrów na 100 km kwota 38.50
cena montażu instalacji do autka z gaznikiem 1500 zł
do tego wiadomo dochodzi paliwo w baku na odpalanie rano to jest 50 zł na miesiąc
czyli robiąc 2500 km miesięcznie to jest kwota 510 zł
a na benzynie 962 zł wynik jest prosty ;-)
Taki tylko podałem przykład a jeśli tobie benzyny pali 7,5 litra to gazu spali około 9 litrów
wszystko zależne jak dużo zamierzasz śmigać i kiedy ci się zwróci montaż instalacji gazowej ;-)
_________________

: 16 kwie 2009, 18:30
autor: czarekj
Ja bym się nie zastanawiał ani chwili i zaprowadził auto do naprawdę dobrych gazowników.

: 16 kwie 2009, 22:52
autor: Duch
Ja śmigam już 2 rok na 2 generacji BRC z komputerkiem jakimś Lecho a instalacja już ma jakies 4 lata i bezproblemowo nic nawet się nie rozregulowuje a auto chodzi prawei jak na PB :) odpukać ;-)

: 17 kwie 2009, 08:36
autor: wojtas551
Ja dzisiaj sprawdzę dokładnie numer silnika i będziemy wszystko wiedzieć

: 17 kwie 2009, 09:36
autor: Marcin19l
mam ten sam silnik PM i na gazie bezproblemowo smiga juz 9 rok :-)

: 19 kwie 2009, 22:26
autor: zapomnialem
tez na gazie jezdziłem (kupiłem z roczną instalacją mą niunie) i zastanawiam sie nad demontażem - nie robie wielkich tras miesięcznie a przez gaz wymieniałem juz kolektor wydechowy bo pękł od wysokiej temp spalania gazu niestety - idealny kolektor ciężko kupić bo wiekszosc popękana od gazu :-x (no chyba, ze nowy za 800 zł )

: 20 kwie 2009, 08:30
autor: Danek
bo pękł od wysokiej temp spalania gazu
A ta temperatura wzięła się od złej regulacji I generacji LPG, a nie od samego spalania gazu :-P . Jak instalacja jest dobrze założona, dobrana i wyregulowana to nie ma najmniejszych problemów. A z tymi kolektorami to bez przesady na pewno znajdzie się jakiś nie pęknięty.

: 20 kwie 2009, 08:56
autor: zapomnialem
danku - nie wiem jak to z kolektorami w innych silnikach ale w naszych jest to chyba (niestety) małą wadą, że pękają dokładnie w tym miejscu:

oto mój:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ef ... 20252.html

: 20 kwie 2009, 08:59
autor: KLAKSON
wojtas551, Jak większość wypowiadających się w Twoim temacie jestem również za tym, że byś śmiało zakładał podtlenek lpg ;-) . Ja mam silnik RU na gaźniku i nie mam żadnych problemów z tą instalacją, śmigam :-)

Re: [B3 1.8S PM] Czy warto zakładać LPG jak silnik to zniesi

: 20 kwie 2009, 16:13
autor: skoti
wojtas551 pisze: mam 181 tys km zero problemów tylko lać do baku i śmigać mam, silnik jest wg mnie ekonomiczny średnie spalanie jest to 7.4l/100km na trasie wychodzi 6.2-6.8/100km
Pozdrawiam
A ja będę jako pierwszy i jako jedyny który nie poprze montaż gazu. Skoro piszesz ,że masz zero problemów i pali tyle co etz 251 to ja bym nie zakładał. Sory teraz za OT ale szukam aut na allegro bez gazu i tj bardzo mały odsetek prawie wszystkie zgazowane i przez taki stan rzeczy trza lecieć w świat za furą bez lpg <osohozi>

: 20 kwie 2009, 16:52
autor: Satar
Masz monowtrysk, to nie będziesz miał żadnych problemów. Zakładaj śmiało. Ja po zagazowaniu zauważyłem, że silnik na LPG wchodzi żwawiej i na wyższe obroty. Ale to spostrzeżenie tyczy Keihina 1, czyli gaźnika. Pracowałem kilka lat na stacji LPG i wiem, że te silniki 1,8 lubią gaz. Gorzej z "dwulitrówkami", ale to już ciebie nie tyczy. Spalanko po "ułożeniu" się instalki i 1 regulacji będzie średnio ok. 10l na 100km. I moje prywatne spostrzeżenie. Pilnuj wymian oleju w silniku i zapomnij, że Pan Ziutek mówił, że gaz zabija silnik. Mój kumpel ma Audi100 C4 i na liczniku 615tys. przebiegu. Założył gaz przy stanie ok. 200tys. a silnik to poczciwe R5 2,3.

[ Dodano: 2009-04-20, 16:55 ]
KLAKSON pisze:Ja mam silnik RU na gaźniku i nie mam żadnych problemów z tą instalacją, śmigam
A jak z jazdą na benzynce??? Nie masz problemów???

: 19 maja 2009, 14:24
autor: kojak666
Z tego co tu czytam wnioskuję że jak założę gaz a mam silnik 1.8s na jedno punktowym wtrysku to będzie dawał radę i trochę stuknę kilometrów beż utraty mocy silnika